rechterarmpje bijna niet "gebruiken"

A

Anoniem

Guest
Hallo. Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden (van 12 juli) en het begint me nu een beetje op te vallen dat ie zijn rechterarmpje bijna niet gebruikt. Als hij aan het spelen is in de box of zo, doet ie alles met zijn linkerarmpje, en zijn rechter hangt er zomaar aan de zijkant bij. Hij beweegt zijn handje wel maar het armpje gaat niet in de lucht zeg maar..
Vanochtend had ik voor het eerst zijn babygym gepakt voor hem,.. Nou dat was dolle pret, maar ook weer alleen met zijn linkerarmpje.. Zijn rechter blijft dan gewoon op het boxkleed liggen..
Wat denken jullie? Zou ik daar voor de zekerheid maar even mee langs de dokter gaan? Of is het normaal dat ze eerst het ene en dan het andere armpje "onder controle hebben"?
Gr. Anne-Marie

Hoi Anne-Marie,

Als ik jou was zou ik het bij het CB vragen. Moet je daar binnenkort naartoe?
En anders bel je ze even op. Bij CB hebben ze meer kijk op kinderen dan bij de huisarts is mijn ervaring.
Elk kind is natuurlijk anders, maar Feline gebruikt wel altijd al 2 armen.

Nou succes en we horen wel wat je doet.

groetjes Mariska

hoi mijn neefje had toen ie een paar weekjes oud was hetzelfde euvel,alleen begon hij erg te huilen as je m eraan zat..wat bleek gebr sleutelbeentje(gevolge vd bevalling)
nou wil dit nartuurlijk niet zeggen dat dit bij jullie ook t geval is,maar laat er gewoon effe na kijken misschien is t iets wat met een klein iets al te verhelpen is,succes.. doeiii

Hallo. Ik moet de 15e naar het cb, maar omdat dat nog ruim 1,5 week is zat ik te twijfelen om naar de huisarts te gaan.. Ik ga voor de zekerheid toch maar ff bellen morgen, en misschien zeggen ze dan wel dat ik ff langs de huisarts moet of zo..
Ben zo bang dat ik, als het iets mocht zijn, er te lang mee doorloop..
Gr. Anne-Marie

Hoi Anne-marie,

Mag ik vragen hoe je zoontje geboren is? Als hij bijv. met de vaccuumpomp is geboren kan het inderdaad zomaar zijn dat zijn sleutelbeentje is gebroken, zoals iemand al schreef. En soms komen ze daar pas later achter..Ik zou het gewoon ff laten checken bij de huisarts.
Succes ermee, groetjes inge

hallo,

mijn vriendin heeft een kindje van nu ruim 3 maanden en had ook van dit soort klachten vooral met het geven van de borst de ene kant ging soepel maar aan de kant waar het euvel zit daar wou de baby niet drinken.

uiteindelijk zijn ze naar de ha gegaan die heeft hun door verwezen naar het ziekenhuis en na het maken van foto,s bleek dat de spieren verrekt waren tijdens de bevalling en deze omdat het kindje zo min mogelijk die kant bewoog om pijn te voorkomen dit helemaal vast gegroeid is ze krijgt nu drie keer per week physiotherapie thuis en massages en het helpt goed, het kindje beweegt nu wat meer al heeft ze nog een tijdje    fysio nodig.

groetjes bianca

Hoi. Mijn zoontje is gewoon op een "normale" manier geboren, thuis. Geen vacuum of niks, maar wel heel snel. Van begin tot eind 3 uur en 3 kwartier, en ik heb ook maar 5 minuten (!!) geperst en toen was ie er, dus misschien is het wel "te snel" gegaan voor hem..
Ja, ik ga morgen gewoon eerst ff langs de huisarts, want idd als ie misschien iets verrekt heeft en hij gebruikt het armpje niet dan wordt het straks helemaal een probleem en nu kunnen we het misschien voorblijven..
Thankx!!!!

Hallo,
Wij hebben dit ook gehad bij mijn zoontje. Hij bleek het kiss syndroom te hebben, ondanks een rustige bevalling. Hij is drie keer bij een manueel therapeut behandeld, en een aantal keer bij de kinderfysio, en was er binnen korte tijd vanaf. Hopelijk is dit bij jouw kindje ook zo,
groetjes Soela

Terug
Bovenaan