rechterarmpje bijna niet "gebruiken"

Ook mijn zoontje deed weinig met z'n armpje. Eén maand na de bevalling kwam men er op het CB pas achter dat z'n sleutelbeentje gebroken was. Vreemd genoeg ging hij met de kant van het breukje snel vooruit. Maar de andere kant gebruikte hij ook steeds minder en hield hij erg verkrampt, waarschijnlijk als gevolg van pijn of mogelijk heeft hij daarmee ook klem gezeten.
Hij krijgt nu sinds hij 2 maanden is fysiotherapie en gaat langzaam maar steeds beter vooruit en beweegt al bijna gelijk met beide armpjes.
Ik zou zeker even contact opnemen met het CB. Juist in deze periode is de ontwikkeling van de handjes belangrijk.

Hai Anne-Marie,
ben je nog bij de huisarts geweest? Wat zei deze? Ik zou inderdaad niet gewacht hebben tot CB-berzoek de 15e. Hoe eerder je de oorzaak kan achterhalen, hoe eerder je er iets aan kan doen! Hopelijk is het iets kleins dat makkelijk te verhelpen is! Sterkte!!
Groetjes mira, voorjaarsforum

Hoi.
Wat denk je?? De huisarts(en) hebben studiedagen deze week, maar morgen zijn ze er weer en ga dan gelijk even langs..
Ik vind het zo zielig dat ie misschien wel pijn eraan heeft...
Zodra ik morgen ben geweest laat ik wel wat weten.
Gr. Anne-Marie

kon je vandaag wel terecht bij je huisarts? Hopelijk!
Sterkte ermee, groetjes mira, voorjaarsforum

Hallo!
Nou vandaag kon ik eindelijk terecht, hehe..
Ze heeft hem langs alle kanten bewogen (had ikzelf thuis ook al wat geprobeerd), en volgens haar zit er fout in zjin schoudergewrichtje maar ze zei wel dat het armpje duideliijk achterbleef..Wat ze ook probeerde voor zijn neus alleen het linkerarmpje deed moeite om het te pakken..
Ik moet nu met hem langs de kinderfysio, die zal dan kijken of het misschien iets in zijn spiertjes is of dat het met oefeningen is op te lossen. Sommige kindjes hebben zo'n voorkeur voor een bepaalde kant, dat ze de andere kant als het ware vergeten zei ze..
We beginnen volgende week met fysio en dan moesten we snel verbetering zien..
Groetjes!!!

Terug
Bovenaan