Rechterzij slapen zwanger

Hallo !
Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en lees veel over slapen op de rechterzij dat dit niet 100 % Save is . Nu probeer ik al dagen op mijn Linkerzii te slapen maar kom maar niet in slaap , iemand ervaring ?

Og meid. 5 weken. Dan kun je zelfs nog op je buik gaan liggen. Dit zijn echt dingen voor de laatste loodjes. Maak je nog niet teveel druk en geniet van alles wat komen gaat 

als je 5 weken zwanger bent kun je prima op je rechterzij slapen hoor, overigens ook op je rug en ook op je buik. 
als je wat verder komt in je zwangerschap en je buik gaat groeien, zal je merken dat het minder fijn is om op je buik te liggen. Ook op je rug wordt minder prettig vanwege het gewicht. Dan kun je dus het beste op je zij slapen, de linkerzij geniet de voorkeur omdat er dan minder druk op de milt en lever komt. Maar je kunt prima afwisselen hoor, luister naar je lichaam!

Oh meis maak je niet druk, je baby is een paar milimeter nu. Het gaat erom dat je richting het einde van je zwangerschap (3e trimester) een zware baarmoeder hebt die een bloedvat in je rug kanafsluiten waardoor je een slaapbeen kan krijgen. Je wordt vanzelf wakker en zal anders gaan liggen hierdoor

Je bent nu 5 weken, zorg goed voor jezelf en slaap hoe je lekker ligt. In het 1e trimester moet je alle slaap pakken die je kan pakken.

Toevoeging op mijn bericht nog :

Wel is het een aanrader om op een gegeven moment op je linker of rechterzij te gaan liggen met een kussen tussen je knieen en voet (zo’n voedingskussen). Als je zwanger bent en je ligt op je zij dan liggen je bekken scheef omdat die wat weker worden. Om bekkeninstabiliteit te helpen voorkomen kun je dan dat kussen gebruiken. Bij rugslapen is dat niet nodig

Een heel goed advies gekregen van mijn verloskundige: stop met googlen! Krijg je alleen maar stress van

[quote quote=10568325]Een heel goed advies gekregen van mijn verloskundige: stop met googlen! Krijg je alleen maar stress van[/quote]
Dat klopt, maar je hebt ook bijvoorbeeld de zwangerschap+ app waar je ook dagelijks een feitje of tip krijgt en daar de waarschuwing krijgt dat je beter alleen op je linkerzij kan slapen. Mijn verloskundige spreekt dit dus tegen. Dus je hoeft het niet altijd op te zoeken zelf.

Terug
Bovenaan