Red Bull

Een collegaatje van mij dronk het dagelijks voordat ze zwanger werd. Tijdens haar zwangerschap werd haar aangeraden dit tot 1 a 2 keer in de week te beperken. Zeker als je lichaam hieraan gewend is, geloof ik dat het misschien wel meer stress veroorzaakt om het niet te mogen, maar beter natuurlijk van niet.
Ik ben zelf ook overgegaan op cafeine vrije koffie en thee (tenminste, toen ik na 5 maanden weer eens zin in koffie kreeg)
 
Nou ik denk dat 1 a 2 blikjes per week echt geen kwaad kan hoor!!!
Zou er niet meer pakken maar anders kun je straks idd niks meer eten en drinken tijdens een zwangerschap.
 
Wat ik zou willen weten is welke stof er in zit wat echt slecht is voor zwangeren...is het de taurine?? Natuurlijk is cafeine niet goed maar je mag als zwangere echt wel twee kopjes koffie per dag hebben,,,dat staat ook overal..maar in red bull en andere energydrankjes zitten nog meer stofjes..ik drink het overigens vaak als ik hoofdpijn voel opkomen (wat ik nu gelukkig niet zoveel heb). Waar ik wel van schrok: ik had laatst een energydrankje waar aloevera inzit gekocht, blijkt dat je dat als zwangere dus ook niet mag hebben, (kans op mk!) wisten jullie dat???
Volgens mij geldt voor al deze dingen: heel af en toe is niet erg, behalve alcohol en sigaretten, dat dus gewoon echt niet doen.
Liefs!
 
op site van voedingscentrum kan je wel info vinden over wat wel en niet gezond is tijdens zwangerschap.

Ook je verloskundige kan je om advies vragen

Wat ik weet is dat je per dag 3 koppen koffie mag hebben, zit er in redbull meer cafeine dan in 3 koppen koffie ? Ik vermoed van wel. Ik zou het laten staan in dat geval - in ieder geval proberen te minderen.
succes ermee in ieder geval
 
Als je googled op cafeïne en zwangerschap vind je tegenstrijdige berichten. Teveel cafeïne is schadelijk; maar ook dat het niet bewezen is of het inderdaad schadelijk is. Dat is altijd het lastige wat betreft internet je weet nooit hoe betrouwbaar de informatie is.
Ga voor advies naar professional, huisarts verloskundige diëtiste als je het zeker wil weten.
Op zo'n forum als dit krijg je meningen van anderen en ervaringen, maar wil je goed advies - professional.
 
Terug
Bovenaan