redressie helm

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er ervaring met een redressie helm (voor een scheef hoofdje). wij moeten naar Tilburg om te kijken of de helm kan helpen met het hoofdje van onze dochter.
Doordat zij vast heeft gezeten in mijn bekken had ze last van een verkort nek spiertje. Op zich is dat verholpen door de kinderfysio, maar ze heeft nu een scheef/ en plat achterhoofd. Tevens heeft ze voor een baby een relatief groot hoofdje en kan ze niet te lang op haar buik liggen omdat haar hoofd simpelweg te zwaar is.

Werkt zo'n helmpje echt? en op internet vind ik hele andere helmpjes/banden dan in de folder staan.

wie heeft ino/advies?

groetjes ciska

Hoi Ciska,

Ons zoontje heeft een helmpje en het gaat goed, na 3 weken zagen we al resultaat. Het helmpje komt bij Roessingh vandaan en die ziet er ook anders uit dan de andere helmpjes die ik hier in de omgeving zie.

Het valt ons 100% mee, onze zoon heeft de helm liever op dan af. Als de helm af is dan krabbelt hij over zijn koppie van waar is ie nou. De reacties uit de omgeving vielen me mee, de mensen die raar reageren kennen het niet en na uitleg is er vaak wel begrip.

Veel suc6!

Groetjes Lientje

Hoi Ciska,

Blijkbaar ben je hier even niet te vinden, ik haal de topic maar weer even omhoog...

Groetjes Lientje

Hoi Ciska,

mijn neefje en de zoon van een vriendin van mij   hadden allebeide een behooorlijk scheef gezicht en een afgeplat achterhoofdje. Allebeide hebben ze een helmpje gehad en de resultaten zijn helemaal super!!

Mijn neefje is volgens mij ook naar Tilburg geweest, maar de zoon van mijn vriendin is naar Zwolle geweest. En in Zwolle hebben ze ook hele leuke motiefjes voor de buitenkant van de helm. Zo'n helm is niet zo mooi als een bos met haar natuurlijk, dus als de buitenkant dan nog wel een beetje leuk is dan is dat mooi meegenomen.

De hoofdjes van beide heren zijn weer helemaal in model, terwijl ze echt flink vervormd waren.

Ik zelf zou het absoluut doen en hoe sneller hoe beter, des te beter het resultaat en nu heeft ze er nog weinig weet van.

sterkte

BigSis,

Ik ben blij met jouw reactie! Ondanks dat wij al resultaat zien, is mooi om te horen van anderen wanneer de helm niet meer gedragen wordt hoe het nu gaat. (Ook al is het in jou geval geen kind van jezelf, hihi!)

Mensen reageren wel eens van ooowww, wat zielig, maar wij zien dat toch duidelijk anders. Liever deze reacties op dit moment, dan wanneer we er niks aan zouden doen en je andere reacties krijgt als je snapt wat ik bedoel.

We gaan mooi zo door, want het is zoals ik al zei eerder vervelend als meneer de helm af heeft dan op heeft. Het is ook zo'n vreemd gezicht als hij hem even niet op heeft, dan heeft hij zo'n ander koppie, de helm is zo'n vertrouwd beeld en dat na 9 weken...

Liefs Lientje

hoi Lientje,

blij te lezen dat je mijn reactie leuk vond.

Het zoontje van mijn vriendin was ongeveer een half jaar toen hij m kreeg en net geen jaar toen hij klaar was. Een klein nadeeltje was wel....meneer had ontdekt dat hij zich gewoon op z'n hoofd kon laten vallen bij het omrollen.... boems.... Dus toen het helmpje afging moest hij wel even weer z'n evenwicht opnieuw vinden en kwam hij erachter dat ie z'n koppie ook kon stoten.

Bij beide jongens was er echt zichtbaar resultaat. Ik denk dat je het als ouder ook goed doet als je voor zo'n helmpje kiest. Ik vond zelf het gezichtje van mijn vriendins zoontje ervoor uitzien alsof hij gehandicapt was (klinkt gemeen he?!) en nu heeft ie gewoon een normaal fris jongenskoppie. Je wordt als mens toch beoordeeld op je uiterlijk, hoe intelligent je ook bent...of niet.

Ach en wees eerlijk.... natuurlijk je went eraan, maar tziet er ook nog gewoon schattig uit ook! Gelukkig gaan we wel de winter in, want mijn neefje had m in de zomer en die heeft toch wel flink last gehad van zweet en daardoor jeuk.

liefs

Esther

Hoi Esther,

Wij zijn inderdaad blij dat ons zoontje  de helm in de zomer/herfst/winter draagt. De eerste week was het net loei heet (begin augustus), dat was een rare start, maar nu gaat het super.
De jeuk is er trouwens wel meneer had al een beetje berg, dit was aan het genezen, maar nu door de helm is het gaan broeien en is het er weer. Helaas pindakaas, er zijn ergere dingen!  

Liefs Lientje  

was inderdaad ff weg.... een kind verkouden, ander kind verveeld zich op school, werk en demi moest naar tilburg..
MAAR ze krijgt geen helm. het verschil was te klein waardoor het op de normale manier goedkomt volgens de arts... het klopt wel dat ze steeds beter gaat zitten en steeds meer op haar buik ligt..
het belangrijkste is dat ze symetrisch geen problemen zou hebben en die heeft hij goed nagekeken en ze is goed gekeurd... tja ze is ook de mooiste van de hele wereld....

bedankt voor alle reacties.. ook al krijgt ze hem niet, alle hulp is welkom

Terug
Bovenaan