redressie helm

http://www.plagiocefalia.com/ne/main.html

op deze site zie je nog veel meer soorten banden en helmen..en ook de verschillen

nog even over het kiezen....

wij mochten niet kiezen... ze krijgt er gewoon geen een. ook al vinden wij haar hoofdje nog steeds plat/scheef (het begint wel bij te trekken ook ik begin het nu te zien maar toch)

Hoi Ciska,

Dat is super om te horen! Dan kun je er gewoon vertrouwen in hebben dat het goed komt. Bij vrienden van ons werd er ook over gesproken, maar na de meting werd hij ook afgewezen.

Die site heb ik eens even bekeken, maar het helmpje van onze kleine man ziet er toch duidelijk anders uit, met jeans print!

Liefs Lientje

Hoi Ciska,

Fijn dat je dochter geen helm hoeft. Als het echt erg is dan moet het, maar zonder kan het ook zeker goed groeien. Daar heb ik met 2 dochters (oudste bijna 6 jaar en 2e nu 4 jaar) ervaring mee. Mijn 1e dochter had een voorkeurshouding (eigenwijzigheid). Toen ze 3 maanden was was het toch wel behoorlijk scheef. De arts van het CB stuurde me door naar de kinderfysio. Die kwam elke week voor oefeningen en tips hoe je het beste met je kindje bepaalde dingen kan doen. Dit heeft goed geholpen. De arts van het CB zei ook dat het tot je kindje 3 jaar is nog kan bijtrekken. Onze dochter heeft een mooi hoofdje.
Onze 2e dochter is in stuit geboren en had na 2 weken ineens een bult in haar nek. Dit was een verrekte spier met bloeduitstorting door de bevalling (ze duwde behoorlijk hard op mijn buik om het hoofdje eruit te krijgen). Ook weer kinderfysio gehad. Hier is ook alles weer goed gekomen, al zien wijzelf (omdat wij het weten) nog wel iets hiervan als haar haren nat zijn. Maar het aangezicht is heel mooi, oortjes recht. De arts zei wel dat het bij meisjes misschien iets minder erg is als het nog iets scheef is omdat die meestal wel lange haren met staartjes e.d. in hebben.
Succes ermee!

Groetjes
Margot (Noortje 31-01-2008)

Hee hoi,

Vandaag op het cb geweest. Ze willen graag een onderzoek, maar dit wordt niet toegestaan, jammer wij zijn op zich erg benieuwd naar de verschillen...

Wat nu als ons mannetje geen helmpje had gehad, hoe zag z'n hoofdje er dan nu uit?
Begrijp me goed, we staan nog steeds 100% achter ons besluit.

Groetjes Lientje

Terug
Bovenaan