redressiehelm, snik............


Hoi,

Ik voel me er echt helemaal ellendig van, gister zijn we naar een revalidatie arts geweest met Jonathan en ook hij vond dat Jonathan een helm op moet om ervoor te zorgen dat zijn koppie weer mooi rond wordt.
Gister meteen een gipsafdruk gemaakt van zijn koppie en vanaf 22 december moet hij dan op en ik vind het vreselijk, alleen in bad mag dat ding af.
Ik moet vandaag al  als ik eraan denk dat ik dan een half jaar (!!!) zijn mooie rode haartjes amper zie of gewoon knuffelen met de helm op vreselijk vind ik het.
Ik weet wel dat er ergere dingen zijn, maar dat Jonathan straks een half jaar dag en nacht met een helm op moet vind ik echt moeilijk.

Gewoon ook shit dat ie steeds wat heeft!

Groetjes van een wat trieste moeder.........

 mv Jonathan 04-01-2005 en 23w4d zwanger
 

Hoi meid (ben je naam even kwijt, sorry)
Ik snap precies wat je bedoelt en ik kan me heel goed voorstellen dat het je pijn doet om je kindje zo te zien liggen.
Dat mag ook!!! Het is ook zielig om te zien, en in het begin zal het ook moeilijk voor het kereltje zijn, maar uit ervaring weet ik ook dat kinderen heel snel aan die situatie wennen en er uiteindelijk ook geen last meer van hebben!
Mijn dochter heeft tgv een heupafwijking 9 maanden (waarvan 6 maanden dag en nacht, 3 maanden alleen nacht) in een spreidbroek gelegen. Ze was bijna 4 maanden toen ze die omkreeg. Nou, ik (wij) vond(en) het verschrikkelijk en hebben wat tranen vergoten. De kleine meid zelf heeft een week moeten wennen en heeft daarna alles gedaan wat andere kindjes ook doen, ondanks de spreider, dus draaien, buikschuiven (ipv kruipen) enz.
Kinderen zijn daar heel flexibel in en weten gewoon niet beter, dus prober je daar een beetje aan vast te houden.
Als het bolletje van je zoontje straks weer is zoals het zou moeten zijn ben je blij dat je het gedaan hebt en je moet maar zo denken: liever nu dan wanneer ze ouder zijn en er wel door beperkt worden!
Heel veel sterkte en succes en weet dat alles weer goed komt!

 
hoi brenda,

ik snap dat je t heel vervelend vind dat je zoontje een helmpje opmoet...
ik maak me ook een beetje zorgen om mijn zoontje, hij is 11 weken oud
en heeft heel erg een voorkeurshouding en al een beetje een
afgeplat hoofdje..
heb fysiotherapie gehad maar heb niet het gevoel dat dat heeft geholpen...
ik weet ook niet zo goed wanneer het echt erg is, en een helmpje nodig
is...
hoe erg heeft jou zoontje het?????

sterkte ermee!!!
en ik weet zeker dat je later blij bent dat je het nu gedaan hebt..

groetjes fenny en stan 14-09
 
Hallo,

Mijjn Dochter was 10 weken toen ik ontdekte dat ze bijna alleen maar naar links wou kijken. Het cb had niets tegen mij gezegd hierover dus heb ik zelf gebeld. Via mijn huisarts kwam ik bij de fysio. Zij is 4 keer gewees in totaal. Ik moest oefeningen met haar doen en heb haar heel veel op haar buik laten liggen. zodat ze haar nekspieren ging gebruiken. Tevens heb ik een zijlig kussen gekocht en moest haar 2 weken op haar rechterzij laten slapen/liggen. Daarna om en om dus een keer links en daarna rechts.

Na 1 maand had ze haar hoofd bijna weer goed. En nu ze 7,5 maand is heeft ze een prachtig rond hoofd. Ik ben blij dat ik zelf aktie heb ondernomen. als het aan het cb had gelegen had ik anders nu ook aan een helm gezeten.


 

Hoi Brenda,

Joh, je moet je er helemaal niet druk over maken!!! Is echt niet nodig!!!
Mijn zoontje heeft ook een redressiehelm gehad. Hij is er nou een maand vanaf(toen is ie 1 jaar geworden).
Hij heeft er echt totaal geen last van gehad. De eerste dag was het een beetje wennen, de 2e dag ging het al beter, de 3e dag interesseerde het 'm helemaal niks meer!
Je moet blij zijn, dat ie z'n helmpje in de winter krijgt! Ons zoontje kreeg 'm eind mei, dus die hete zomer moeest ie 'm ook op. Wij hebben 'm heel veel af gehad, hij kreeg het zoooooooooo warm. Logisch ook, met 30 graden wil je zelf ook niks op je hoofd, laat staan een helm.
Maar echt, het is totaal niet erg. Ons zoontje heeft een heel mooi hoofd gekregen. Het is nog een heeeeeel klein beetje plat op zijn achterhoofd. Maar wij zijn helemaal tevreden! Echt het is de moeite waard. En je moet je echt geen zorgen maken.
Een vriendin van mij, die d'r dochter moest ook een helmpje. Ook die interesseert het niks. Ze vind het wel grappig.
Met knuffelen is het inderdaad wel minder. Maar ja, dan zet je 's avonds ofzo z'n helmpje ff een half uurtje, of een uurtje af(ze zeggen in het ziekenhuis dat je 'm 23 uur per dag op moet laten, maar ja, je moet het gewoon een beetje op eigen inzicht doen), en dan kun je lekker kroelen/knuffelen.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.
Maak je niet druk, voor je het weet zijn die maanden voorbij. Het gaat echt heel snel!!

Groetjes Mar
 

Hoi,

Ik zat je verhaal nog even te lezen.
Maar waarom krijgt je kindje nu pas een helm? Ze zeggen in het Sophia Kinderziekenhuis en bij Liv-it(die meet de helmpjes aan), dat het alleen zin heeft als je kind tussen de 5 en 7 maanden is. Dit is omdat als het kindje 1 jaar is, de fontanellen dicht zijn, en dus kan het schedeltje niet meer veranderen!!! Echt heel raar dat jij nu nog een helmpje krijgt, ik snap er niks van! Laat je het nog even weten?
Ik ben wel benieuwd.

Groetjes Mar
 
Hoi,

Ik zag je vraag nu pas sorry.

Jonathan krijgt nu pas een helm omdat er eerst vanuit was gegaan dat het nog wel zou vergroeien, nu loopt hij sinds een maand en ontwikkeld dus erg vroeg, daardoor is de belasting op zijn hoofd minimaal en de kans op vergroeien dus ook.
Jonathan krijgt zijn helm via Livit Tilburg, daar behandelen ze alleen kindjes vanaf een half jaar en het schijnt nog heel goed te kunnen volgens hen.

Groetjes Brenda
 

Hoi Brenda,

Vreemd is dat toch?! Je zou denken dat Livit Rotterdam en Livit Tilburg hetzelfde zouden zeggen, maar neehoor!!
Nou ja, het kan in ieder geval geen kwaad zo'n helmpje. Het is altijd het proberen waard. Ben je er al een beetje overheen dat ie er 1 krijgt?
Ik hoop het voor je.
Laat je nog eens weten hoe het gaat met de kleine?

Groetjes Marmar
 
Terug
Bovenaan