redressiehelm, snik............

Hoi,

Mijn dochtertje (nu 4 maanden) had ook een erge voorkeurshouding en een beetje afgeplat achterhoofd. We zijn met haar naar een osteopaat geweest en dit helpt heel goed. We zijn nu 2 keer geweest en moeten waarschijnlijk nog twee keer maar we zien al echt vooruitgang. Ze draait haar hoofd nu veel meer, en ook andere klachten zijn hierdoor minder geworden.

Baat het niet dan schaadt het niet zal ik maar zeggen!

Groetjes
Eveline
 
hoi

Ook mijn zoontje heeft een helm gehad en ook in de zomer nou heb het nooit erg gevonden hoor gelukkig kon hij er ook goed aan wennen had hem ook 23 uur per dag op.
Ik ben juist heel blij dat ik het heb gedaan me ventje heeft zo,n mooi bolletje ik heb een neefje nu 1 jaar die heeft een heel plat achterhoofd ik vindt het niet mooi maar is ieder zijn eigen keuzen..
Succes met de helm en maak je niet te druk weet zeker dat je er geen spijt van krijg..
 
Hallo Allemaal,

Kom kom, niet zo treurig allemaal hoor. Onze zoon moet ook een redressiehelm omdat hij een sterk afgeplat hoofd heeft. We hebben 3 februari de afspraak in Rotterdam. Wij hebben ook heel even moeten wennen aan het idee, maar wat is een half jaar op een mensen leven. Alle verhalen die ik gehoord heb, zijn positief. De kinderen zelf merken er bijna niets van.

En het ronde hoofdje is niet alleen een cosmetisch iets, als het hoofdje extreem afgeplat blijft, kan het kind ook leerachterstand en motorsche ontwikkelinks achterstand oplopen omdat de hersenen in de verdrukking zitten.

Wij kijken er eigenlijk wel naar uit en maken er grapjes over (helpt ook met het verwerken ervan). De Opa's zijn al opzoek naar een scooter voor de kleine vent....z'n helm heeft ie nu al ;)

Maar goed ik begrijp best dat je moet wennen, heb ik ook moeten doen, maar bekijk het gewoon positief. Het is het beste voor jullie mannetje

Sterkte ermee

Groetjes Lilian, moeder van Robin (30-08-2005)

PS Oja ik had ook gehoord dat ze na 9 a 10  maanden niet meer aan een helmpje beginnen ....???
 
Hoi,

mijn dochtertje heeft ook een redressiehelm.
ik heb gisteren een forumsite gevonden waar een topic over redressiehelm tussen staat en best wel wat info en ervaringen, misschien vind je het handig/leuk om een keer te kijken.


groetjes Carli

http://www.onze-wondertjes.tk/
 






Hoi,

Nou we zijn geweest en nu heeft Jonathan de helm voor de 2e dag op.
Overdag gaat het goed, hij reageert er niet eens op, dus das wel heel mooi, maar afgelopen nacht wel een tijdje wakker geweest, vooral slapen is wennen, maar nu is hij ook voor zijn middagslapie gewoon gaan liggen.
Wij moeten er meer aan wennen dan hij, ik moet eerlijk zeggen dat het niet tegenvalt, het is niet zo'n afschuwelijke helm, maar toch wel moeilijk af en toe, tis gewoon niet leuk, op en af vind ie ook niet lekker, kan ook niet want het gaat wel strak.

Maar goed als het zo gaat doen wij het er voor!

Groetjes Brenda

mv Jonathan 04-01-2005 en 26w6d zwanger van nog een zoon!!

ps meer foto's op www.jonathanvangelderen.blauwemuisjes.nl

 






Hoi,

Nou we zijn geweest en nu heeft Jonathan de helm voor de 2e dag op.
Overdag gaat het goed, hij reageert er niet eens op, dus das wel heel mooi, maar afgelopen nacht wel een tijdje wakker geweest, vooral slapen is wennen, maar nu is hij ook voor zijn middagslapie gewoon gaan liggen.
Wij moeten er meer aan wennen dan hij, ik moet eerlijk zeggen dat het niet tegenvalt, het is niet zo'n afschuwelijke helm, maar toch wel moeilijk af en toe, tis gewoon niet leuk, op en af vind ie ook niet lekker, kan ook niet want het gaat wel strak.

Maar goed als het zo gaat doen wij het er voor!

Groetjes Brenda

mv Jonathan 04-01-2005 en 26w6d zwanger van nog een zoon!!

ps meer foto's op www.jonathanvangelderen.blauwemuisjes.nl

 
Terug
Bovenaan