Redressiehelm?!

Hallo allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en ik hoop dat mensen hier misschien iets in herkennen. M'n zoontje is 4 maanden en doordat hij het KISS-syndroom heeft (is er bijna vanaf), heeft hij een sterke voorkeurs houding ontwikkeld. Hij sliep eerst de hele dag op zijn rechterkant. Die afplatting hebben we gelukkig zo goed als kunnen herstellen. Maar nu kan hij alleen nog maar slapen op zijn achterkant van zijn hoofdje, waardoor hij aan de achterkant een afplatting heeft. We hebben alles al geprobeerd, maar dan huilt hij de hele boel bij elkaar. We moeten nu volg. week naar de kinderarts in het ziekenhuis om te kijken of hij een helm moet. Ik denk zelf van wel, maar ik word er zo ontzettend verdrietig van. Ik kan er de hele dag wel om huilen. Ja, ik weet dat het goed voor hem is. Ik denk ook aan zijn belang, want ik kan hem niet voor de rest van zijn leven met een plat hoofd laten lopen. Ik vind het gewoon zo ontzettend moeilijk en weet met mezelf even geen raad, ben een wandelende emotionele bom bij wijze van spreken. Ik heb al veel forums gelezen en bekeken, en het resultaat is echt verbluffend, maar zelfs dan word ik niet positiief, blijf het zo zielig vinden.

Liefs Ingrid
 
Ik zie veel baby's met zo'n helm in mijn omgeving.
Het punt is, als je het niet doet, dat het gewoon niet goed komt met het hoofd. Maar dat snap je ook wel.
Het schijnt dat de kinderen er geen last van hebben, zelfs niet in de zomer.
Wat is er dan zielig aan, eigenlijk niks.
Dat mensen kijken naar je kindje, is normaal, en is ook niet iets om je druk over te maken. (althans, zo ben ik natuurlijk, maar niet iedereen kan dat).
Na een paar maanden is het klaar, dan ben je blij dat je het hebt gedaan.
Kortom, het is 'even doorbijten'.
Succes!
 
Hallo,

Ik wou graag even reageren maar echt helpen zal het niet mijn dochter heeft namelijk sinds vorige week een helmpje en ik vind het verschrikkelijk ik heb de hele dag lopen en daarvoor ook al vaak en ik geef mijn verloskundige daar een beetje de schuld van die heeft niet ingeknipt waardoor mijn dochter er niet makkelijk uit kwam en er aan haar getrokken moest worden waardoor ze haar scheutelbeen brak en dus maar op een kant kon liggen een tijdje en daardoor een voorkeur kreeg op rechts sinds dat ze zit is het gelukkig al een heel eind weggetrokken maar er zit nog wel wat en dus heeft ze een helm gehad maar het liefst zou ik hem weggooien en ook zeggen de artsen en aanmeters dat het helmaal niet zo erg is dus wat moet ik nou ik weet het niet ik vind het heel moeilijk je heb ineens een heel ander kind dus ik wens je heel veel strekte en succes met je keus.
 
Hallo,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ons neefje (nu 7 jaar) heeft er ook één gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat niet écht mooi is geworden. Hij heeft nog steeds een plat achterhoofd. Maar misschien is het ook wel de vorm van zijn hoofd, ik weet het niet. Hij heeft hem ongeveer 1 jaar gehad!! Maar ik kan me voorstellen dat het per kind verschilt!! Laat je goed informeren en geef het ff de tijd. Heel veel succes volgende week en laat even weten hoe het is geweest!!

Liefs van Snuffel
 
Mijn zoon nu 3 heeft ook een helm gehad heb echt niet zitten huilen hij had er ook geen last van ik ben zo blij dat ik het heb gedaan want echt hij heeft nu een mooi bolletje en hij was echt super scheef en is maar voor een jaar en wat de mensen zeggen daar moet je maling aan hebben als ik ging winkelen zag je ook iedereen kijken en iedereen zei wat zielig nou is echt niet zielig hoor.
je moet gewoon doen wat het best is voor je kind en is maar tot zijn eerste verjaardag..moet je maar denken.
Succes ermee
 
Jeetje wat kunnen ouders zich druk maken
Sorry voor deze reactie, maar onze zoon heeft ook een redressiehelm gehad en wel 6 maanden lang. Hij heeft nergens last van gehad en als ouders moet je je niet zo druk maken. "Ah wat zielig voor hem/haar". Nou echt niet hoor. Die kleintjes hebben daar absoluut geen last van, HIj heeft juist ff een dagje moeten wennen toen hij hem af mocht hebben.
In mijn buurt zijn er ouders die het niet oen omdat ze het zo sneu vinden voor hun kind. Het is pas sneu om het niet te doen. Okay wetenschappelijk is het nog niet bewezen, maar ze zijn druk bezig met onderzoek naar motrische en leer achterstand bij kinderen met een a-symmetrisch hoofd.

Zolang je als ouders net doet alsof de helm heel normaal is, heeft het kind er ook geen last van (dat hadden ze ons ook verteld in het ziekenhuis).

Hopelijk heeft mijn verhaal een beetje een positief effect op mensen die nog twijfelen. NIET DOEN!! Je kind heeft er absoluut GEEN last van en het is alleen maar beter voor hem/haar. En wat is nou een half jaar op een mensenleven

groetjes lilian
 
Terug
Bovenaan