Redressiehelm

Hoi iedereen!        
Afgelopen donderdag heeft mijn zoontje Matthijs een redressiehelm aangemeten gekregen. Hij had in mijn buik heel lang in dezelfde houding gelegen en hierdoor is zijn nekje helemaal vast gaan zitten. Hij loopt nu al bij de osteopaat om de stand van zijn nekje te verbeteren en ik moet zeggen: het gaat prima. Maar aan heel deze toestand heeft Matthijs wel een enorme voorkeurshouding ontwikkeld. Hij sliep alleen maar op zijn linkse kant, en naar rechts draaien was gewoon een drama. Het gevolg: een afgeplat hoofdje aan de linkse kant. Daarvoor heeft hij dat helmpje gekregen. Mijn vraag is eigenlijk: hebben meer ouders hier mee te maken, en hoe ervaren zij dat? Ik hoor graag van jullie!   Groetjes, Wendy

Hoi,

Ik heb er geen ervaringen mee, maar vind het super dat je voor zo'n helmpje kiest!
Het ziet er niet fraai uit, maar je kindje zal je over heel wat jaren dankbaar zijn!!

Esmé mv Kay

Hoi hoi,

Mijn jongste heeft ook zo'n helmpje gehad, als je wat wilt vragen, stel ze maar gerust hoor!!!!!!

Trouwens ik ben héé'l blij dat wij ervoor gekozen hebben destijds, ondanks dat de helmpjes toen nog niet werden vergoed...

Groetjes Sil

Hoi

Ik ga vandaag een afspraak maken voor Kris, die heeft ook een afgeplat hoofdje. Ik hoor er hele positieve resultaten over dus ik ben er van overtuigd dat het goed komt. Ben alleen een beetje bang voor de reactie van Kris, maar ze schijnen er weinig last van te hebben.
Succes en laat even weten hoe het gaat.
Liefs Ellen mv Kris (01-09-2006)

Wat een leuke reacties van jullie allemaal. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal wel goed zal komen.
Ik denk dat in eerste instantie de ouders en de omgeving er meer moeite mee zal hebben dan ons mannetje zelf.