Redressiehelm

Gelukkig Ruben is niet de enige, Ruben krijgt 14 februari zijn helmje.
Ruben is nu heel zoet en denk ook niet dat hij er erg last van krijgt,maar ja ben toch bang voor smetplekken en zo....het vergt toch wel enige verzorging heb ik uit het gesprek begrepen. Maar goed, het was ECHT nodig. We zullen zien.

Kiezen op elkaar en even wennen denk ik. Wel printje hebben jullie genomen. Ik die jeansprint. Jamoet toch wat ,

mijn zooontje is bij een manueel therapeut behandeld voor zijn nekje. op zich gaat het beter met zijn nek, maar de voorkeurshouding daar krijgen we hem niet vanaf. hij blijft steeds op rechts slapen en heeft al een scheef koppie.
hoe wordt bepaald wanneer een helmpje nodig is? en wie geeft dat aan?
kan een scheef hoofdje uit zichzelf nog recht worden?

Hoi Wenneke,

Sorry voor de late reactie !!!

Ik heb helaas geen foto's van Jelle met of net na zijn helmpje.
Maar stel dat het helmpje niet lekker zit of iets dergelijks, als je een "zeem"koopt in de winkel ( voor de ramen zeg maar ) en dan wel een wat duurdere, kan je die bv onder de kin of bij de oortjes rond het gespje doen, en talkpoeder doet ook wonderen.
Maar tegenwoordig zijn de helpjes zo gemaakt dat ze er weinig last van hebben.

Het enige waar mijn zoontje nog last van heeft, hij is inmiddels 9 jaar, dat hij geen oordopje van zijn discman  in zijn rechteroor kan doen, maar dat komt omdat de kinderarts het allemaal in die tijd wel mee vond vallen, hadden we eerder geweest met het helpje zou het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar je ziet er niks van hoor !!!

Groetjes Sil

quote: butterfly411 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-02-2007 20:40:17'));

mijn zooontje is bij een manueel therapeut behandeld voor zijn nekje. op zich gaat het beter met zijn nek, maar de voorkeurshouding daar krijgen we hem niet vanaf. hij blijft steeds op rechts slapen en heeft al een scheef koppie.
hoe wordt bepaald wanneer een helmpje nodig is? en wie geeft dat aan?
kan een scheef hoofdje uit zichzelf nog recht worden?

Hoi butteryfly411,
Wij hebben een doorverwijzing gekregen van de huisarts, en die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. De kinderarts heeft toen eigenlijk gelijk gezegd dat hij doorgestuurd moest worden naar het Sofia kinderziekenhuis.
En of een hoofdje uit zich zelf nog recht zal gaan worden, ik denk het niet. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Vraag het anders even aan het consultatiebureau of je huisarts, die kunnen je allicht vooruit helpen.
Succes!!
Groetjes, Wendy mv Robin en Matthijs

quote: pmo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-02-2007 09:49:41'));

Hoi Wenneke,

Sorry voor de late reactie !!!

Ik heb helaas geen foto's van Jelle met of net na zijn helmpje.
Maar stel dat het helmpje niet lekker zit of iets dergelijks, als je een "zeem"koopt in de winkel ( voor de ramen zeg maar ) en dan wel een wat duurdere, kan je die bv onder de kin of bij de oortjes rond het gespje doen, en talkpoeder doet ook wonderen.
Maar tegenwoordig zijn de helpjes zo gemaakt dat ze er weinig last van hebben.

Het enige waar mijn zoontje nog last van heeft, hij is inmiddels 9 jaar, dat hij geen oordopje van zijn discman  in zijn rechteroor kan doen, maar dat komt omdat de kinderarts het allemaal in die tijd wel mee vond vallen, hadden we eerder geweest met het helpje zou het waarschijnlijk niet geweest zijn, maar je ziet er niks van hoor !!!

Groetjes Sil

Hoi Sil, bedankt voor je reactie. Het ziet er naar uit dat Matthijs weinig last heeft van z'n helm, ik zie althans helemaal geen irritaties, dus het zal gelukkig allemaal wel meevallen.
Nogmaals bedankt voor je hulp, en als ik nog vragen heb: ik weet je te vinden, haha!

quote: taske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-02-2007 13:00:45'));

Gelukkig Ruben is niet de enige, Ruben krijgt 14 februari zijn helmje.
Ruben is nu heel zoet en denk ook niet dat hij er erg last van krijgt,maar ja ben toch bang voor smetplekken en zo....het vergt toch wel enige verzorging heb ik uit het gesprek begrepen. Maar goed, het was ECHT nodig. We zullen zien.

Kiezen op elkaar en even wennen denk ik. Wel printje hebben jullie genomen. Ik die jeansprint. Jamoet toch wat ,

Hoi Taske,
Matthijs heeft z'n helm nu al ruim een week op, en hij heeft er helemaal geen last van. Geen irritaties, helemaal niks. Hij is en blijft gewoon een makkelijk mannetje.
Wat verzorging e.d. betreft, tja, dat heb je er wel voor over, je went er snel genoeg aan. Gewoon goed schoonmaken met alcohol (70%), en z'n bolletje gewoon dagelijks wassen, dat werkt in ons geval prima.
We hebben inderdaad ook getwijfeld over het jeansprintje, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor het brandweermotiefje... ook erg leuk.
Ik wens je in ieder geval erg veel succes woensdag, en laat even weten hoe het afloopt!!

Terug
Bovenaan