Redressiehelm

Hallo,

Mijn zoontje Nick heeft zijn helmpje sinds een week.
Hij had een afplatting van 107%
Hij heeft al sinds 4 weken na zijn geboorte fysio omdat hij al een afplatting had na zijn geboorte. Nick is geboren met 42 weken en heeft al die tijd in de zelfde houding gelegen. Fysio heeft jammer genoeg niet mogen baten.
Hij heeft een stoere met legerprint.
Intussen is hij ziek geweest met koorts enzo dus Nick heeft afgelopen nacht voor het eerst geslapen met zijn helmpje. Dit is heel goed gegaan, boven verwachting zelfs. Alleen zagen we vanmorgen een dikke bult op zijn achterhoofdje. Livit gebeld en mochten zijn helmpje niet meer opzetten en moeten we morgen even terug komen. In het begin hadden we veel moeite met het op en af zetten omdat Nick dan zo ontzettend hard begon te huilen. Maar nu zijn we het allemaal al een beetje gewoon aan het worden en valt het reuze mee.
Fijn om te horen dat we toch niet de enige zijn....al voelt het soms wel zo...
Nick moet zijn helm minimaal 4 maanden dragen, dit 23 uur per dag.

Groetjes Mootje
Mama van Nick ( 17-08-2008 )

ha Mootje, Manon en Neffnl,

hoe is het met jullie kleine mannen en de helmpjes?
en waar gaan jullie naar het ziekenhuis?
overigens mooie foto's hoor! zie voor de mijne foto's op site van redressiehelm.tk

greetz

Ha belle

Ik had al even gekeken op redressie.tk, maar heb jij daar een andere naam? Want ik kon je zo gauw niet vinden....
Hier alles okay, mick zijn helm zat ineens behoorlijk strak en ik was me elke dag suf aan het plakken, met engels pluksel, maar toch maar even wat eerder naar livit gegaan. Hij is nu hier en daar weer wat bijgeslepen en hij draagt hem nu al weer drie dagen zonder extra beplakkingen..hahahah. Over een week weer naar het ziekenhuis in deventer (gelukkig wonen wij daar ook) en dan maar eens zien of er al in % een verbetering is. Hij heeft een enorme afplatting, maar we zien al duidelijk verschil. Er zijn ook nog meer moeders te vinden met redressiehelmkindjes op hyves, ik neus daar ook nog wel eens rond.
Nou en hoe gaat hij bij jullie kindjes allemaal???

groetjessss manon

he Manon,

vriendjes worden op de hyve? wij wonen ook in deventer en moeten ook volgende week maandag naar het ziekenhuis. rond een uur of 4 (weet het niet meer precies)

grappig zeg, overigens is mn hyves djieke.hyves.nl zie ook het redressie forum...

bij ons is het engels pluksel ook weer even verleden tijd, hoewel boven op het bolletje nog steeds een rode plek zit.

moet ff studeren, dus laptop afkoppelen en rustig plekje zoeken, later meer!

groetjes!!

Grappig, wij wonen ook in Deventer. Heb nog geen kindjes hier gezien met een helmpje!

Ga ook eens bij het redressiehelm forum kijken.
Hipo, heeft jouw zoontje niet hetzelfde printje op de helm als die van mij?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEZ7ZEVO.jpg

Hallo Allemaal,

Nick is intussen beter en we zijn weer begonnen met opbouwen.
Vannacht voor het eerst de helm weer opgehad. Goed geslapen. Ook niet zo'n grote drukplek meer na de aanpassing.
Hier dan ff een foto van onze knappert:

De witte band hebben we er intussen afgehaald. Dat is een kinband maar hij trekt die elke keer over zijn ogen en dan was het weer huilen dus heb ik hem maar  afgeknipt...
Alsof hij  zelf zijn helm af zou zetten....pffff....wij krijgen hem  maar amper op en  af....whahaha....
Verder doet  Nick het echt super goed.  Het is echt een vrolijk manneke....
Gelukkig krijgen we  tot nu toe alleen maar positieve  opmerkingen van mensen dus dat stimuleert ook wel natuurlijk.

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008  

Terug
Bovenaan