<p>Ik hoop dat iemand hier misschien ooit hetzelfde heeft meegemaakt en me van mijn onzekerheid kan afhelpen.</p><p>Mijn dochtertje is 11 weken nu en heeft vanaf de eerste dag thuis al veel behoefte aan contact. Alleen slapen zat er dus niet in en om die reden (en haar erger wordende reflux klachten) heeft ze de eerste weken overdag bij ons gelegen en in de avond bij ons in bed geslapen OP ons en sinds een paar maanden wil ze niet meer slapen bij haar vader maar alleen bij en op mij.. (ik ben me bewust van de risico’s maar we braken veilig de regels). </p><p> </p><p>Inmiddels een Co-sleeper & puckababy aangeschaft en zo nu en dan is het gelukt om haar daar (lees: slapend) in over te leggen maar ook heel vaak niet.</p><p> </p><p>Ze is erg onrustig als ik haar (Wakker maar moe) neerleg op haar bedje (waarvan het hoofdeinde verhoogd is) en begint eerst met slikken, wil speen maar spuugt deze weer uit, trappelt een eind weg en spuugt zo nu en dan opnieuw haar kleding en bedje onder. Om uiteindelijk te gaan huilen. Ookal raak ik haar aan zodat er toch contact is ze wil niet slapen en schud haar hoofd heen en weer. Als ik haar eenmaal op mijn borst leg en de speen geef valt ze direct in slaap maar blijft wel haar hoofd heen en weer bewegen (nee schudden) en overstekken , tot ze diep in slaap is. En dit duurt vaak minstens een uur.<br /><br /></p><p>We hebben haar voeding (Geitenmelk merk Kruidvat) al geprobeerd in te dikke met JBM en dit leek 2 dagen te lukken. Ze sliep langer en dieper en schudde niet met haar hoofd, gaf geen melk terug. Maar hier krijgt ze enorme buikpijn van en verstoppingen. Ook de Osteopaat wilde niet voor de rust zorgen.</p><p> </p><p>Omdat ik weet dat RRR belangrijk is ga ik dus elk slaapje met haar mee naar de slaapkamer om vervolgens eerst een uur te wachten tot ze diep in slaap is, doe een poging haar weg te leggen en als ik geluk heb dan kan ik even terug naar beneden om wat te eten maar vaak maak ik haar er alleen maar onrustiger van. <br /><br /></p><p>De ene zegt laat haar huilen op bed (wil ik niet, daarbij soms maakt ze stik geluiden omdat ze dan ineens spuugt), de ander zegt laat het gaan het komt vanzelf wel goed (rustig alleen slapen).. </p><p>Ik ga binnenkort weer aan het werk en maak me zo een zorgen dat ik het helemaal verkeerd aanpak. Ik heb het idee dat hierdoor haar Rust Regelmaat helemaal niet goed is opgebouwd en ik dalijk elk slaapje met haar op bed blijf zitten de komende maanden. <br />Hoe nou als ik aan het werk ga?? En hoe zorg ik dat ik het haar makkelijker maak wat betreft vaan reflux zonder er een ander probleem voor in de plaats te hebben (obstipatie). <br /><br /></p><p>Ik ben moe, heb vreselijke pijn in mn schouders en armen en weet niet eens meer hoe persoonlijke verzorging werkt inmiddels. <br /><br /></p><p>Iemand die zich in mijn verhaal herkent?</p><p> </p><p> </p>