Reflux & Niet alleen slapen - Baby slaapt alleen in (mijn!) armen, dag & nacht..

<p>Ik hoop dat iemand hier misschien ooit hetzelfde heeft meegemaakt en me van mijn onzekerheid kan afhelpen.</p><p>Mijn dochtertje is 11 weken nu en heeft vanaf de eerste dag thuis al veel behoefte aan contact. Alleen slapen zat er dus niet in en om die reden (en haar erger wordende reflux klachten) heeft ze de eerste weken overdag bij ons gelegen en in de avond bij ons in bed geslapen OP ons en sinds een paar maanden wil ze niet meer slapen bij haar vader maar alleen bij en op mij.. (ik ben me bewust van de risico’s maar we braken veilig de regels). </p><p> </p><p>Inmiddels een Co-sleeper & puckababy aangeschaft en zo nu en dan is het gelukt om haar daar (lees: slapend) in over te leggen maar ook heel vaak niet.</p><p> </p><p>Ze is erg onrustig als ik haar (Wakker maar moe) neerleg op haar bedje (waarvan het hoofdeinde verhoogd is) en begint eerst met slikken, wil speen maar spuugt deze weer uit, trappelt een eind weg en spuugt zo nu en dan opnieuw haar kleding en bedje onder. Om uiteindelijk te gaan huilen. Ookal raak ik haar aan zodat er toch contact is ze wil niet slapen en schud haar hoofd heen en weer. Als ik haar eenmaal op mijn borst leg en de speen geef valt ze direct in slaap maar blijft wel haar hoofd heen en weer bewegen (nee schudden) en overstekken , tot ze diep in slaap is. En dit duurt vaak minstens een uur.<br /><br /></p><p>We hebben haar voeding (Geitenmelk  merk Kruidvat) al geprobeerd in te dikke met JBM en dit leek 2 dagen te lukken. Ze sliep langer en dieper en schudde niet met haar hoofd, gaf geen melk terug. Maar hier krijgt ze enorme buikpijn van en verstoppingen. Ook de Osteopaat wilde niet voor de rust zorgen.</p><p> </p><p>Omdat ik weet dat RRR belangrijk is ga ik dus elk slaapje met haar mee naar de slaapkamer om vervolgens eerst een uur te wachten tot ze diep in slaap is, doe een poging haar weg te leggen en als ik geluk heb dan kan ik even terug naar beneden om wat te eten maar vaak maak ik haar er alleen maar onrustiger van. <br /><br /></p><p>De ene zegt laat haar huilen op bed (wil ik niet, daarbij soms maakt ze stik geluiden omdat ze dan ineens spuugt), de ander zegt laat het gaan het komt vanzelf wel goed (rustig alleen slapen).. </p><p>Ik ga binnenkort weer aan het werk en maak me zo een zorgen dat ik het helemaal verkeerd aanpak. Ik heb het idee dat hierdoor haar Rust Regelmaat helemaal niet goed is opgebouwd en ik dalijk elk slaapje met haar op bed blijf zitten de komende maanden. <br />Hoe nou als ik aan het werk ga?? En hoe zorg ik dat ik het haar makkelijker maak wat betreft vaan reflux zonder er een ander probleem voor in de plaats te hebben (obstipatie). <br /><br /></p><p>Ik ben moe, heb vreselijke pijn in mn schouders en armen en weet niet eens meer hoe persoonlijke verzorging werkt inmiddels. <br /><br /></p><p>Iemand die zich in mijn verhaal herkent?</p><p> </p><p> </p>

Heel herkenbaar,  ik had met mijn zoon (inmiddels 7 jaar oud) precies hetzelfde. Werkelijk ook alles geprobeerd.. zonder succes.. Bedenk dat het een fase is.. hoe moeilijk ook. Er zal vanzelf verbetering komen. De een heeft er meer last van de ander. Bij ons  heeft het heel lang geduurd, mijn enige tip is om je er toch aan over te geven en het te accepteren, Ookal is het momenteel erg vermoeiend en zwaar. Succes en sterkte! 

Dankjewel voor je reactie. Het gevoel dat ik niet de enige ben is al een enorme opluchting. 
Ik neem het die kleine meid ook echt niet kwalijk maar als ik om me heen zie dat het allemaal zo anders (makkelijker) gaat dan word ik echt onzeker. Zeker als je terug komt van het CJG en ze laten weten wat je allemaal fout doet en dat ik mijn kind nu verkeerd heb laten wennen.. 

Gelukkig geen ervaring met reflux, maar wel een dochter die we niet wakker in haar bedje konden leggen. Ze is nu 7 maanden en sinds een week leggen we haar wakker in bed. Tot die tijd is ze bij ons op de arm in slaap gevallen en hebben we haar vervolgens in bed gelegd.
Staat het hoofdeinde van haar bedje al omhoog? Is een draagzak nog een optie?

[quote quote=10354680]Gelukkig geen ervaring met reflux, maar wel een dochter die we niet wakker in haar bedje konden leggen. Ze is nu 7 maanden en sinds een week leggen we haar wakker in bed. Tot die tijd is ze bij ons op de arm in slaap gevallen en hebben we haar vervolgens in bed gelegd. Staat het hoofdeinde van haar bedje al omhoog? Is een draagzak nog een optie?[/quote]
Bedankt voor je reactie! Heb je tot de 7 maanden gewoon toegegeven aan wat ze nodig had? En ging het wegleggen in haar bedje nu wel zonder huilen?
Hoofeinde staat omhoog en draagzak heb ik ook, maar dan wil ze ook dat ik er mee loop haha.. aardig wat rondjes in de woonkamer.

Zeker herkenbaar. Ik deel niet snel iets, maar hoop je een beetje steun te kunnen geven. Ons zoontje heeft de eerste maanden alleen in de draagdoek, later ook kinderwagen - continu heen en weer wiegend-, geslapen. Verborgen reflux veroorzaakte veel verdriet, en het niet plat kunnen liggen. In de nacht heeft hij een aantal maanden op mijn buik gelegen. Heel veel verdriet als een ander hem vast had - ook pappa kon hem niet troosten. We hebben hem gegeven wat hij nodig had. 
Ook wij hebben jbp gegeven, duurde even een poosje voordat z'n darmpjes gewend waren, maar scheelde later een hoop verdriet.
Volg je gevoel! 

Wat ik mij afvraag als ik je verhaal zo lees is wat het onderliggende probleem is van de reflux. Is er geen sprake van een allergie? Koemelk oid? 
Daarnaast, als ze bij jou ligt, ligt ze neem ik aan op haar buik? Als je haar in bedje legt op haar rug? Ik zeg absoluut niet dat je haar nu op haar buik moet laten slapen, maar daar zit wel een wezenlijk verschil voor kindjes met reflux. Als je op de buik ligt ligt de maag iets naar onder ten opzichte van de slokdarm. Dus het maagzuur kan moeilijker omhoog stromen. Dus minder klachten. 
Als ik jou zo hoor en de lichamelijke onrust die jij beschrijft herken ik mijn dochter hierin. Uiteindelijk bleek dat ze meer last had van maagzuur dan wij dachten. Het overstrekken, hoofd draaien. En die zuurklachten kunnen best even aanhouden. Dus als jij haar eerst in bed legt, zij een golf zuur omhoog krijgt, dan begint de onrust. Als jij haar vervolgens bij je neemt dan is de slokdarm nog niet gekalmeerd, dus houdt de onrust nog even aan. 
Wat betreft johannesbroodpitmeel. Haar lijfje heeft wel even nodig om hier aan te wennen. Dit kan zich dus in eerste instantie uiten in verstopping. Maar na ongeveer 2 weken pakt het lichaam dit wel weer op. Dus als dit voor haar werkt, informeer dan bij je huisarts hoe je het beste die 2 weken door kan komen. Want continu maagzuur door de slokdarm is verschikkelijk pijnlijk en uiteindelijk ook schadelijk. 

Herkenbaar maar helaas geen oplossing.. Dus lees even mee ? Heb je al iets geprobeerd om de reflux aan te pakken behalve jbpm? Via de huisarts eventueel medicatie? (Zou niet mijn voorkeur hebben maar soms is het toch afwegen wat de minst slechte optie is). Of andere voeding? 

Terug
Bovenaan