Reflux & Niet alleen slapen - Baby slaapt alleen in (mijn!) armen, dag & nacht..

Mijn dochter had zware refluxziekte (de ergste vorm van reflux die bestaat) We kwam er helaas er pas achter toen ze 5.5 maand oud was. Wat hebben we enorm getobt die eerste maanden. Het spugen begon mondjesmaat maar werd steeds erger. De huisarts en het CB namen ons niet serieus want 'spugen hoort er gewoon bij' werd gezegd. Maar op den duur dronk ze nog maar 40cc per fles en spoog ze zoooooveel dat ze bloed mee spuugde. Heel dr slokdarm was kapot. Ze viel enorm af (800 gram) en bleef maar huilen, urenlang. Ze spoog soms wel 6x per nacht heel dr bed onder. Steeds met bloed erbij. Ze wilde elk uur drinken, ze had zo'n honger. Maar ze kon niks binnen houden.
Pas toen ze zo was afgevallen gingen de alarmbellen rinkelen bij het CB en kregen we een spoed verwijzing naar de kinderarts. Die zag direct het probleem (refluxziekte dus) en we kregen speciale voeding (Nestle NAN A.R uit België) Die voeding is op basis van aardappelzetmeel ipv broodpitmeel en blijkbaar doet dat heel veel voor kindjes met reflux. Jbpm hadden we ook al geprobeerd, hielp niks. 
Deze voeding heefr echt ons leven gered, om zo maar te zeggen. Sindsdien heeft ze nooit meer gespuugd en dronk ze weer volledige flessen en groeide ze weer. Ik wist niet dat voeding zóveel verschil kon maken. 
Slapen deden we echt amper deze maanden, hooguit 3 uurtjes per nacht op den duur. We waren compleet gesloopt en we hebben nog een dochter van 2 jaar die ook aandacht vroeg, dus bijslapen of uitslapen kon gewoon niet. 
Mijn dochter sliep die hele periode het liefst op haar zij. En als ze moest spugen, stikte ze er dan ook niet zo snel in.
Maar blijf niet zelf te lang tobben als je ziet dat de reflux erger wordt. Vraag hulp. Trek ELKE DAG aan de bel bij het CB. Deden wij ook. Laat je horen en laat je niet wegsturen. Wij werden véél te laat geholpen, het had ons en onze dochter veel ellende bespaart als we direct serieus genomen werden.
Dolblij ben ik met onze kinderarts die ons direct hielp, ik ben die man eeuwig dankbaar. 
Ze zullen idd eerst kijken of jbpm genoeg helpt. Probeer dit echt 2 weken, de darmen hebben écht 2 weken de tijd nodig om hieraan te wennen... dan pas kun je de conclusie trekken of dit goed genoeg werkt! Zo niet, vraag dan een doorverwijzing naar de kinderarts en kijk of andere voeding of medicijnen kunnen helpen! Sterkte! Ik weet hoe zwaar het is, hier duurde het dus bijna een  half jaar... 

Geen advies, maar zie het alsjeblieft niet als jouw schuld dat er geen RRR is voordat je weer gaat werken, daarin kun je als ouder best dingen proberen maar je kunt dat niet afdwingen en elk kindje heeft z'n eigen ritme. Mijn kindje sliep best prima dus ik had geluk, maar had ook echt geen strak eet- en voedingsritme hoor. Je hebt het al zwaar genoeg zo te lezen en helpt je kindje super goed, dus zonde om jezelf ook nog dingen kwalijk te nemen. Hoop heel hard dat een van de adviezen die hier genoemd worden wat kunnen helpen. 

Voor kindjes met reflux kan Johannes broodpitmeel zo'n rust geven net als wat de rest zegt heeft tijd nodig om te wennen. Wij hebben het in combinatie met forlax gegeven van de huisarts zodat de darmpjes bleven werken en de ontlasting niet meer keihard werkt dit was een goede oplossing! Uiteindelijk was het voor haar niet voldoende en werd het alsnog bloed spugen en hebben we medicijnen gekregen voor reflux. Maar na 11 weken is wel wat rust gegund dus ik zou er sowieso heel snel mee aan de slag gaan en aan de bel trekken!

Enorm bedankt voor jullie verhalen, tipse en steun. Ik ga dan toch maar weer beginnen met jbm en misschien iets erbij wat de buikpijn dragelijk maakt. Nogmaals bedankt ook voor jullie steun! Ik ga er direct mee aan de slag.

Heel herkenbaar helaas. 

Ons zoontje heeft medicijnen voor de reflux. 

houd er rekening mee dat het ook aan de voeding kan liggen( niet goed verteren). 
geitenmelk lijkt veel op koemelk. 

vraag een verwijzing naar de kinderarts. Die kan je het beste helpen. 

inbakeren met een grote hydrofiele doek kan ook goed helpen. Die kan je iets meer sturen in de strakte 

Terug
Bovenaan