reflux medicijnen en slapen, ervaringen?

Je kunt ook inbakeren waarbij je het hoofdje wel vrij laat. Hierdoor kan je kindje het hoofdje gewoon draaien. Mijn oudste dochter had ook reflux en die bakerde ik op die manier in.
Ivy

Hoofd kunnen draaien is niet genoeg. Het is gewoon gevaarlijk bij reflux.

Hier ook reflux. Zoë kreeg er medicijnen voor en die zorgde niet voor minder spugen maar voor minder pijn bij het spugen.
Ze gilde heel veel en had echt last van het zuur dat om hoog kwam. Met de medicijnen niet meer gelukkig.
Spugen ging met de tijd ook minder.

Inbakeren is echt af te raden bij reflux gevaarlijk hoor. Sterker nog Zoë draaide nooit haar hoofdje bij het spugen waardoor ik nooit rustig kon slapen ze probeerde alles weer terug te slikken met als gevolg een hoop proesten en verslikken. Bah. En volgens het cb is er nog geen 1 kind in zijn eigen spuug gestikt ook zo een foute opmerking.

groetjes

Hoi Mama.

Mijn dochtertje heeft een hele ernstige vorm van reflux[gehad]. geboren met een hernia diafragmatica en hierdoor een enstige reflux overgehouden, 2 jaar sondevoeding via de pomp omdat ze alleeen maar deed spugen.

Isa heeft altijd het beste geslapen op haar buik,de maag ligt dan in een meer ontspannende houding[ dat weet ik van de verpleegkundige die elke week kwam].
Ok als ze spugen loopt het minder af. Ook mijn jongste slaapt al vanaf de geboorte op zijn buik voor deze klachten . het is met 75% verbeterd door het buikslapen.

Het is misschien raar en angstig maar als het helpt. waarom niet . Wij sliepen vroeger ook allemaal op onze buik.

Succes , monique

Daar staat tegenover dat veel kinderen met reflux juist meer last hebben als ze op hun buik liggen i.v.m. de druk op de maag. En dat bij  de buikligging de kans op stikken in het spuug ook groot is, zolang ze hun hoofd niet goed kunnen tillen.

Hallo
Onze dochter heeft het zo altijd goed gedaan. misschien heeft ze geen last gehad omdat alle organen bij haar niet op de juiste plaats liggen. vanwege de cogniatale hernia diafragmatica,
ik kan alleen maar zeggen je moet zelf veel uitdokteren, adviezen willen niet voor elk kindje het zelfde zijn. Als je kind heel de dag spuugt en niet kan eten weet je het ooit ook niet meer, en ga je vanalles proberen in de hoop dat het een x beter gaat.
Mijn dochtertje had ook medicijnen maar die zijn uit de handel genomen. deze werkt perfekt, helaas.

zorg dat je je eigen niet van het kastje naar de muur laat praten, vaak moet je zelf strand zijn om verder onderzoek voor elkaar te krijgen. te bent tenslotte toch maar vaak een nummer in het ziekenhuis.

monique

Dat is inderdaad de weg die je moet gaan Moosje, zoeken en proberen, en vooral volharden, niet met kluitjes het riet ingaaN!

Terug
Bovenaan