Reflux of iets anders?

<p>Hoi, </p><p>Ik zoek naar mensen met de zelfde ervaringen.</p><p>Mijn zoon van 11 weken oud heeft reflux. Soms heb ik het idee dat er ook iets anders is. We dikke zijn voeding nu in met jbpm. Maar we kunnen op een fles van 150+5 maar een half schepje doen want anders gilt hij het uit van de pijn door de krampjes.</p><p>De dingen die ik zie die hij allemaal doet (sommige dingen hebben er misschien niets mee te maken)</p><p>-geeft voeding terug die zuur ruikt (hij ruikt sinds de jbpm niet meer de hele dag zuur uit ze mond) - blaast bellentje- steekt tong heel de dag door uit- hikken- kwijlen- huilen - krampen - scheetjes laten - schudden met zn hoofd als er iets dwars zit - harde boeren laten - onrustig met armen en benen( heel de dag door er mee schoppen en slaan behalve als hij slaapt of rustig drinkt) - gulzig beginnen met drinken maar de speen loslaten en daardoor vaak zn flessen niet leeg drinken - veel slikken - tegenwoordig op sommige momenten ook wat zwaader ademen - slecht slapen overdag - gebalde vuistjes - tijdens het drinken een rommelende buik - overstrekken - witte aanslag op de tong - trillen met been tijdens de fles. Dit was het lijstje zo beetje - _-.</p><p>Het huilen is op de ene dag 3 uur en op de andere dag weer haast niet. We hebben van de huisarts een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts maar dit is pas over 2 en halve week. Zoals ik al zei niet alles hoeft er natuurlijk mee te maken te hebben en de ene dag zijn de klachten erger als de andere dag. Mijn zoon krijgt voeding van kruidvat standaard 1. We hebben hero standaard 1 geprobeert maar toen leek het erger te worden. We hebben al een aantal keer verschillende dingen geprobeert ( andere voeding, meer of minder jbpm) en elke keer gaat het 4 a 5 dagen beter, niet meer veel voeding terug geven. En daarna begint her weer... Ook vraag ik me af of hij wel goed groeit. Hij woog met de geboorte 4140 en was 51 cm. Nu met 2 maanden woog hij 5410 en was 59,1 cm. Ik had hem eerlijk gezegd iets zwaarder verwacht. Maar op het cb zeiden ze er niets over.</p><p>Hij heeft ook regelmatig een soort piepend geluid alsof hij dan vergeet te ademen en dan weer wel ofzo. Ik weet niet goed hoe ik het moet uit leggen.</p><p>Een heel verhaal zoals je leest. Herkennen jullie het? </p>
 
Koemelk allergie? je zou het altijd kunnen laten onderzoeken? Mijn zoontje had vergelijkbare klachten en had koemelk allergie en reflux dus pepti gecombineerd met johannesbrood 
 
Hoi,
Ik zou inderdaad ook denken aan koemelkeiwitallergie. Ons zoontje (inmiddels bijna 9 maanden) heeft ook kma en daarbij reflux. Wij dikken ook in maar met pure johannesbroodpitmeel van Tammi. Daar heeft hij namelijk helemaal geen krampen mee gehad, terwijl hij bij die van Nutrilon het ook uit gilde. Toen wij toen der tijd begonnen met speciale voeding voor kma (Pepti) was het een wereld van verschil. 
Ben je al bij een huisarts geweest? Bij ons waren de kenmerken amper slapen, niet ergens rustig willen liggen, overstrekken, veel huilen, gebalde vuisten en eigenlijk helemaal verkrampt.
Sterkte!
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al meerdere malen bij de huisarts geweest voor zijn klachten. Woensdag zijn we er weer geweest en toen heeft hij ons doorverwezen naar de kinderarts. Over 2 en halve week mogen we daar heen. Hij denkt alleen aan reflux en verwijst zelde maar door naar een kinderarts (zijn woorden, ik denk datbdie gek van ons wordt) nooit aan gedacht dat het koemelkallergie zou kunnen zijn maar die ga ik dus maar aankaarten bij de kinderarts. We liepen eerder al bij de kinderarts vanwege een vervelende start die onze zoon maakte. Maar pas na de controle afspraak begonnen de klachten. 
 
Met de geboorte was hij 4140 gram en 51 nu is hij 5410 en 59,1 cm. Volgens mij groei gids app liep hij eerst op +1 en hij zat nu iets af naar het gemiddelde. Het cb heeft er niets overgezegt dat het niet goed zou zijn. Dus ik vertrouw er op dat het goed gaat. Maar soms twijfel ik er wel over, ik probeer hem wel eens te wegen samen met mij maar de ene keer zit hij dan op de 6kilo en de andere keer op 5,3. Dus niet te vertrouwen die weegschaal.. 
 
Ons consultatiebureau heeft elke week een weeguurtje. Misschien kan dat bij jullie ook? Ik zou in ieder geval niet weer zelf gaan wisselen van voeding en samenstelling, want dat doet ook heel veel met darmpjes en maag. Succes!
 
Terug
Bovenaan