Reflux of KMA? Help!

<p>Hi, Ik moet even m’n verhaal kwijt en ben benieuwd naar ervaringen.</p><p>Mijn dochtertje is bijna 10 weken oud. Al vrij snel na de kraamweek kreeg ze last van buikkramp. Haar overdag in haar bedje laten slapen lukte niet, maar dat vonden we ook niet gek voor zo’n kleintje. Dus lekker veel bij ons geslapen.</p><p>De buikkramp leek echter steeds erger te worden. Ze wilde alleen nog maar slapen in de draagzak en ook die slaapjes werden regelmatig onderbroken door gigantische kramp. Heel haar lijfje trok dan samen en ze kronkelde dan van de pijn. Oorverdovend gekrijs was ook aanwezig.</p><p>De osteopaat vroeg zich af of het wellicht verborgen reflux was. Ik twijfelde en ben in overleg met het CB op Omneo flesvoeding over gegaan. Dit gebruikt ze nu 3 weken, maar ik zie nog geen effect.</p><p>Dingen die ik bij haar zie: schrale wangetjes, veel huilen, hard buikje, overstrekken, met beentjes trappelen, overdag niet goed kunnen slapen (behalve in de draagzak, daar maakt ze lange rukken in als het even meezit), af en toe zuur ruiken, kokhalzen, vaak de hik, vaak haar tong uitsteken en ik hoor haar vaak slikken. ‘s Nachts lukt het haar wél om in haar bedje te slapen, om de een of andere reden… </p><p>Afgelopen week bij de jeugdarts van het CB heb ik mijn verhaal gedaan en zij zei dat er maar een huisbezoek moest plaatsvinden om te kijken of ik ergens aan de rust en regelmaat kon werken, omdat mijn dochter wellicht zoveel huilde door oververmoeidheid. Furieus was ik. Gezegd dat ik waarneem dat mijn kind pijn heeft en niet alleen te moe is. Toen begon ze over Nutriton. Dus dat voegen we nu toe aan haar flesjes. Ik hoop dat het resultaat geeft, maar ben huiverig. Nu al 2 dagen gebruikt en nog steeds een gekronkel tot en met…</p><p> Mocht je iets in mijn verhaal herkennen: als je tips hebt, graag!!</p>

Klinkt wel als een kindje met mogelijk kma. Ik zou toch andere voeding proberen. Begin met pepti en als dat niet genoeg is dan kun je over op bijvoorbeeld neocate. Nieuwe voeding niet je minimaal 2 weken proberen om goed effect te zien. Nutriton geeft trouwens ook vaak veel krampen, daar zou ik gelijk mee stoppen. En vraag alsjeblieft een doorverwijzing naar een kinderarts. Die weet echt meer dan het cb of een osteopaat en kan je verder helpen.

Aan het CB heb je vrij weinig. Wij hebben een blije reflux baby gehad met een hele schrale huid. Hij sliep vooral snachts slecht. Die krampen herken ik ook. Omdat zowel CB en de huisarts ons wegwimpelden had ik geen idee. Totdat die 1 werd en hij koemelk kreeg! Nou dat was de ultieme test en kwamen we erachter dat hij lactose intolerantie had. Dat is dan weer net anders dan KMA maar net zo vervelend voor het kind. Je zit volgens mij op het goede spoor. Laat je niet van de wijs brengen. Sterkte

Herkenbaar, slopend is dit allemaal!! Hier is uiteindelijk een ziekenhuisopname geweest en had ik ook echt het gevoel dat we bekeken zouden worden en gezegd zou worden dat het aan ons lag. Maar eigenlijk was het juist fijn dat er mee gekeken werd en had ik achteraf gewild dat ik hier eerder voor open had gestaan. We hadden fijne lieve verpleegkundigen in het ziekenhuis die het ook gewoon heel rot voor ons vonden. En denk maar zo: stel, er is iets wat je kunt verbeteren, dan zijn jullie van het gehuil en het ongemak af, en de kans is heel groot dat ze anders gaan zien met eigen ogen hoe je kindje worstelt en slaaptekort heeft en dat er medisch ingegrepen wordt.

Reflux kan heel goed veroorzaakt worden door KMA. Ook de andere symptomen wijzen daarop. Ik zou dit nogmaals bij het CB bespreken. 

Bedankt voor al jullie reacties. Fijn om te zien dat ik niet “gek” ben. Hoewel ik op dagen dat ze minder huilt toch wel twijfel of het allemaal wel zo erg is.. Maar kort daarna kronkelt ze weer van de pijn en weet ik: hier moeten we echt wat mee. Haar uitslag lijkt ook erger te worden… Roder ofzo..

Ik heb nu maandag een afspraak staan met een kinderdiëtiste. Zij was na maanden tobben de eerste die een vriendin van mij echt aanhoorde en constateerde dat haar zoontje uitgestelde KMA had. Hopelijk kan ze ons ook verder helpen!

Zit nu weer met een baby op de bank. Hoewel het heerlijk is om te kroelen, smacht ik ook naar een gewoon ritme en structuur ?

Ik herken je in je verhaal. Toevallig net ook een topic geopend over koemelkallergie.
Ik ben natuurlijk geen dokter maar ik zou zo zeggen dat je kindje van kma en reflux samen last hebt. Hetzelfde als mijn zoon op dit moment.
Hier is het de ene dag ook beter dan de andere. Nu 3.5 week ongeveer op pepti en had na 3 voedingen een hele andere baby. Nu na 3.5 week wel weer klachten en wil ik over op nutramigen. Maar dat is niet ongewoon bij kma kindjes dat pepti niet genoeg blijkt.

Mijn baby was 2 weken oud toen wij contact opnamen met de huisarts over eventuele kma. We waren er vroeg bij. De huisarts was heel meelevend en had gelijk de kinderarts gebeld om.samen even te overleggen. Kreeg nexium ivm reflux voorgeschreven en ik moest 1 pot pepti zelf kopen om te kijken of dit werkte. Zoals je hierboven lees na 3 voedingen dus een heel ander kind. Gelijk de volgende dag gebeld en kreeg gelijk de pepti gemachtigd en ook nog nooit iets gehoord.over die procovatie test. Wellicht dus even je huisarts bellen want die heeft bij mij zo goed geholpen. En ik zou dus zelf met pepti gaan beginnen want als ik jou verhaal zo lees herken ik enorm veel van mijn kindje in. Succes mama. Je kan het!

O even aanvulling op mijn vorige bericht. Na 3 dagen pepti ging het weer slecht omdat pepti heel erg dun is en mijn kindje dus ook last heb van reflux. Wij doen op 120+4 net geen hele schep nutriton erbij en ging het weer super voor een tijd. Mocht je aan pepti beginnen is dit een tip:)

Terug
Bovenaan