Reflux of niet

Eindelijk heb ik het voor elkaar na bijna 3 maand aan het touwtrekken te zijn geweest.

Mijn zoontje is vandaag presies 3 maanden en vanaf week 2 kwamen er klachten die nooit zijn weg gegaan en werd iedere keer afgescheept dat we helaas een huilbaby hadden/hebben.
Maar in mijn ogen huilt een baby niet zomaar uren lang maar dat in het midden gelaten.

De klachten zijn voeding wat omhoog komt maar ook weer ingeslikt word en dat gaat met veel gekke bekken trekken en huilen. ( je hoort het ook gewoon echt naar boven komen) hij slaapt overdag bijna niet meer het is hooguit 15min om vervolgens weer huilend wakker te worden vaak tot schreeuwen toe. Ook heeft hij eigenlijk altijd de hik na de voeding. En ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben maar de ontlasting is ook geen peil op te trekken dan 3 keer op een dag om vervolgens een dikke week weer niks te hebben.

Maar omdat hij verder wel aankomt zeggen ze dat er niks aan de hand is en hij gewoon oververmoeid is. Dat terwijl ik al dik anderhalve maand toch probeer om zo veel mogelijk regelmaat voor hem te nemen en alles probeer om hem lekker te laten slapen. Het is wel zo dat hij savonds tegen half 10 zo moe is dan lukt het hem na veel gehuil getroost en geloop wel in slaap te vallen. Dat is het enigste wat ik daar wel mee bereikt heb.

Eigenlijk werd mij vanmorgen gezecht dat ze mij doorsturen omdat ik er nou al zo lang op doordring maar er toch niks gaat uitkomen. En als dat zo is moest ik maar naar hun regelmaat regeltjes gaan luisteren. Ik voelde me toen zo raar ik ga toch niet steeds aan de bel trekken voor een baby die nergens last van heeft. Zijn er meer mama's die bekend zijn met deze klachten en wel gehoort zijn?

Het kan ook best zijn dat hij oververmoeid is omdat hij lastig slaapt vanwege het omhoog komen van voeding?

Wat heb je al geprobeerd om de refluxklachten te verminderen?
Mijn zoontje sliep bijvoorbeeld alleen op zijn buik, want dan kwam de voeding niet omhoog.

Ja nu is de oververmoeidheid er inderdaad wel bij dat geloof ik ook wel maar hoe kan ik dat aanpakken als het probleem niet aangepakt word denk ik dan ( of ik ben gek).
We hebben nu tot 3 keer toe de voeding verdikt een keer met nutriton en een keer met de pure van de natuurwinkel en nutrilon ar gehad. Maar daar werd het totaal niet beter van en kwam mog net zo hard omhoog. En daarnaast ook die 2 weken lang geen ontlasting. We houden hem minimaal 30 min rechtop na de voeding, en voeden hem net iets meer omhoog als ik normaal deed.
En hij slaapt inderdaad al op zijn buik op zijn rug kan ik hem echt niet leggen dat is soms met verschonen al een drama.

Klinkt heel bekend en zeker als Reflux. Wat vreselijk dat je kindje nu al zo lang pijn heeft en je niet wordt gehoord!!! Ik kan je het boek Reflux baby aanraden en helaas moet je blijven drammen tot er iemand mee gaat werken en bijv medicatie uit wil proberen. Laat je maar niet afschepen met johannesbroodpitmeel. Soms is er onderliggend een koemelkallergie (zie ook dat boek), dan kan koemelkvrij eten bij bv of koemelkvrije flesvoeding een oplossing zijn. Wat is het toch vreselijk dat de gevolgen hiervan (oververmoeid kind, oververmoeide ouders, stress, verlies van plezier samen) veel te snel als oorzaak gezien worden. Ik heb dat zo vaak moeten uitleggen.. ik weet niet waar je woont, maar in het diakonessenhuis Utrecht is een opname optie voor onrustige baby’s en ouders waar wij heel veel aan gehad hebben. Sterkte, blijf drammen. Hier was uiteindelijk Nexium de oplossing, koemelkvrije voeding en forlax om niet verstopt te raken. Inmiddels een hele blije lieve meid van 11 maanden die super goed slaapt en lekker in haar vel zit. Wel een moeder die nog steeds niet op haar oude werkuren zit omdat ik ook veel te lang met haar heb moeten zeulen voordat we gehoord werden. Overstappen van kinderarts bood de oplossing uiteindelijk..

Dat heb ik inderdaad gedaan en blijkbaar vonden ze me vervelend worden dus nu eindelijk een doorverwijzing. Zegt ook niet alles maar in ieder geval weer een stapje. Dankjewel voor de tip ik ga het boek eens opzoeken. En inderdaad koemelalergie zou kunnen heb ik zelf als baby in een hele erge vorm gehad. Daarom heeft hij ook op peti gezeten dat gaf wel verandering maar was volgens cb niet voldoende om aan te nemen dat dat het was.
Ik hoop dat mijn kleine jongen nu eindelijk een keer geholpen word en eindelijk zijn rust krijgt. Dat kan ik zelf eerlijk gezecht ook hard gebruiken wil de roze wolk waar iedereen het over heeft ook wel eens meemaken het is voor nu allemaal een automatische piloot zeg maar.

Er is na pepti nog een variant die helemaal plantaardig is. In Pepti zit alsnog koemelk namelijk.

Zou ook om een provocatietest in het ziekenhuis vragen hoor, dan kunnen ze koemelkallergie op een verantwoorde manier aantonen.

En wij hebben een poosje ranitidine van de huisarts gekregen. De voeding kwam hem dan nog wel omhoog, maar niet meer zuur en minder heftig. Na 3 dagen merkten we al wel verschil!

Mijn zoontje is ook 3 maanden en huilde erg veel na een flesvoeding... alleen maar vasthouden dan was hij stil. In de box of babynestje begon hij meteen heel erg te huilen. We merkten dat zijn ontlasting ook soms erg lang duurde, een dag of 3 a 4. En als hij eenmaal had gepoept was het een hele lieve baby die dag. En dan begon het weer van voor af aan. Alsof de huilbuien toenamen naarmate de ontlasting er uit moet komen. Nu is mij op het CB andere voeding geadviseerd. Nakijken extra care van Kruidvat voor baby's met krampen en slechte stoelgang. Ik kan nog niet te vroeg juichen, maar na 4 dagen dit gebruikt te hebben is hij hartstikke lief! Niet meer van die huilbuien. (Alleen voor een boertje) Dus misschien kan dit je helpen en heeft hij last van krampjes. Veel succes!

Ik zou je aanraden om, samen met inderdaad toch gewoon door blijven drammen, ook eens een bezoekje aan een osteopaat te brengen. Zij kunnen ook echt heel veel doen voor kindjes met reflux. (Zelfs reflux verhelpen heb ik gehoord, dat is hier niet gelukt maar het gaat wel een heel stuk beter na de behandelingen)

Hier dus ook een refluxkindje, maar bleek ook een wervel vast te zitten in haar nekje (door de bevalling) waardoor liggen/slapen/drinken enzo drama was. Nu nog steeds reflux maar ze is wel gewoon blij & tevreden. Er komt meerdere keren per dag nog voeding omhoog en dit slikt ze dan ook weer door, maar ze hoeft er niet meer van te huilen. Bij haar waren het dus meerdere dingen samen waardoor ze gewoon niet lekker in haar vel zat.

Terug
Bovenaan