Reflux of niet

Helaas is jouw verhaal heel herkenbaar! Wij kwamen met 4 maanden bij de kinderarts terecht vanwege heel veel spugen en veel ongemak. Conclusie; we doen niks want de groei is goed. Ondertussen huildeb onze zoon het grootste deel van de dag en nacht. Wij waren het er niet mee eens en hebben een avond opinion gevraagd bij een andere kinderarts. Die constateerde hevige reflux en schreef medicatie voor. Daarmee kwam eindelijk de rust terug!
Laat je niet zomaar weg sturen en geef aan dat je het er niet mee eens bent. Vraag om medicatie voor de reflux.

Heel veel sterkte, die koemelk theorie is super logisch en kan je heel goed gelijk in hebben! Mijn kindje groeide ook goed, en onze eerste kinderarts was van het type: als het geen bloed kotst of poept, is het geen Reflux. Echt afschuwelijk.
Sterkte met de donkere tijd.. je doet alles wat je kunt en het helpt niet, dat is vreselijk frustrerend. Woede naar jezelf, partner of naar je kindje voelen is dan heel normaal heb ik helaas ook gehad. Achteraf hadden we ook heel veel onbegrip in onze omgeving (mn schoonfamilie) en had ik toch vaker even een opa/oma moeten inschakelen om een paar uur waar te nemen. Ook om te ervaren hoe het is en ook om soms even een paar uurtjes uit de situatie te zijn. Je raakt snel eenzaam en dan weet niemand meer wat je doormaakt. Maar je doet het goed en bent een super goeie mama, laat niemand je iets anders wijs maken!

Hier inderdaad presies hetzelfde gisteren kinderarts geweest en aangezien hij gewoon groeit en aankoment en geen bloed spugt word er niks aan gedaan. Lang leve de gezondheidzorg in Nederland dus tot het over gaat mag ik met een onrustig kindje zitten?

Oh wat vreselijk om te horen!! Ik heb een andere gevraagd en toen ben ik wel geholpen! Slaap is voor een baby essentieel om te groeien en zich te ontwikkelen, plus het is echt een ongezonde situatie voor ouders om zo veel frustratie en stress de hele tijd te hebben in de verzorging van je baby.. kan me hier echt kwaad om maken! Kijk eens op de reflux NL/BE fb en misschien dat moeders je daar tips kunnen geven voor een goede arts die wel meedenkt in de plaats waar je woont. Heel veel sterkte en ook voor je kindje dat de hele dag ongemak heeft.

Ik zou ze ook echt wijzen op het protocol voor reflux, en directief vragen om een proefbehandeling nexium of dubbelblind koemelkallergie onderzoek (2 weken koemelkvrij eten versus 2 weken gewone melk) om te kijken of het verschil maakt. En anders in elk geval voor jezelf eens kijken of bijvoorbeeld geitenmelk verschil maakt en rust geeft bijvoorbeeld.

Dat heb ik inderdaad ook gedaan gisteren maar medicijnen om het zuur te verhelpen waren slecht en hielpen niet. Kreeg wederom te horen dat ik het niet goed doe en hem geen rust en regelmaat geef/aanbied. Terwijl dat juist het gene is waar ik hele dagen mee bezig ben.
En de arts die zag ook nog met eigen ogen hoe hij reageerd als hij neergelegd word maar he is nog niet erg genoeg om er iets mee te doen gaat wel over tegen de tijd dat ze gaan lopen werd me even doodleuk verteld

Wat een verhaal zeg ! Vind dat heel erg te lezen dat ze zo met jullie omgaan. 
Ik snap ook niet dat dat kan. Wij hebben hier een baby'tje van net 3 weken geweest en zit sinds 2 dagen aan de medicatie voor haar maagzuur. Hoe kan het verschil zo groot zijn dat wij dit wel zo krijgen en jullie niet!!
Slaapt je kindje s nachts ook met veel kreun geluiden?! Dat is hier heel erg aan de orde. 
Pepti deed niks zeg je ? En neocate ? Die hebben wij bij onze oudste dochter gehad en deed wonderen!!! 
Vind dit echt heel erg voor jullie ! Want weet nu al dat het erg zwaar is met een onrustig kindje met deze klachten 

Ooh heel herkenbaar! Onze zoon is nu 15 weken en met 13 weken hebben wij nexium gehad. Echt een wereld van verschil! Hij slaapt nu eindelijk ook overdag. Ook het consultatie bureau deed niks en zei dat het erbij hoort. (Vanaf de eerste week al! ) wij zijn ook naar een osteopaat ernaast gegaan want door reflux gaan ze oversteken en dst zorgt ook (schijnbaar) voor blokkades in de buik en slokpijp.
Nu heeft hij geen last meer van melk teruggeven of zuur ruiken en pijn aanvallen

Laat je niet afschepen! Je gevoel zit goed als je denkt dat er iets mis is.
Succes!

Terug
Bovenaan