Reflux

<p>Hallo dames, Ons meisje van een weekje oud heeft last van reflux en heel af en toe darmkrampjes. Ze krijgt flesvoeding en heeft vaak de hik na de fles. Ook is ze s’avonds altijd vrij onrustig van de reflux als ze er last van heeft, maakt ze slik geluidjes of heeft ze beetje speeksel in der mondje zitten. Overdag heeft ze er minder last van. Dan kan ze gelijk weer slapen. Maar s’avonds en s’nachts is het vaak spoken. Dan kan ze soms 3 uur lang huilen. Verder gebruiken we dr. Brown flesjes met filter. Hebben jullie tips betreft reflux (en krampjes.) Thanks :))</p>
 
Hoi! Vervelend hè die krampjes ?. Je zou Johannesbroodpitmeel kunnen toevoegen aan de voeding! Ik weet niet welk merk melkpoeder je gebruikt (zelf gebruik ik Kruidvat eigen merk) en heb dan ook de johannesbroodpitmeel van Kruidvat. Dit zorgt ervoor dat de voeding wat dikker wordt zodat het beter "blijft liggen" in de maag en niet zo snel meer omhoog komt! Ons zoontje is nu 9 weken en gebruik het zelf sinds anderhalve week. Ik wou dat ik het eerder had geweten want het werkt hier fantastisch! 
Heel veel succes! En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jullie meisje =) 
 
En tegen de darmkrampjes werkte bij ons microbiol echt geweldig. Na 3 dagen zoveel rustiger en minder pijn. Is een probiotica die de darmontwikkeling stimuleert. Nu voor de aankomende tweede hebben we dat sowieso al in huis.
 
Bij ons werkte nutriton wel tegen de reflux. Ik vond de dikke voeding echter drama en hij kreeg veel slijm er door waar hij vervolgens weer last van kreeg dus zijn er mee gestopt. Ligt z'n hoofdeinde al wat hoger? Dat hielp bij ons ook wel een beetje
 
Hoofdeinde ligt inderdaad al hoger. Het is zo zielig, ze huilt soms de hele dag door tenzij ze slaapt, drinkt of verschoond word. En dan voel ik me zo moedeloos als dan ook geen enkele houding fijn voor haar is. Vroeg me af of ze ook koemelk allergie kan hebben? Iemand ervaring mee? Ik gebruik de nutrilon standaard 1.
 
Wij hebben 10 maanden lang van alles geprobeerd. Hadden een onrustig kind wat idd reflux en darmkrampen leek te hebben (spugen, hikken en hele dunne luiers). Hij kreeg RA voeding van nutrilon en infacol tegen krampjes en uiteindelijk via de huisarts een middel voor zijn reflux. Na dat hij met 10 maanden ineens veel afviel en we vanuit de huisarts naar de kinderarts gestuurd werden bleek hij na bloed- en ontlastingonderzoek 2 virussen te hebben. Ook kwam uit het bloedonderzoek iets wat op een koemelk intolerantie kon duiden. We kregen voeding vanuit de kinderarts en hebben  een veel rustiger kind.. nu zwanger van de 2de en ga veel eerder aan de bel trekken als ik iets vermoed..
 
Hoi, bij ons hielp Nutriton maar een beetje voor reflux. Hero nutrasense comfort voeding bleek de oplossing; het meeste spugen/hikken ging daarmee over. Bij ons kwam er soms zo een halve fles weer uit met dunnere voeding.
Deze voeding van Hero is ook dikker. Er is iets soortgelijks van Nutrilon.
ik heb daarna bij de difrax fles de flesspeen vervangen door een M-speen; dan gaat de melk er beter door.
Inmiddels -na ruim 10maand- kunnen we water geven met een S-speen en blijft dit erin. Dus de reflux lijkt minder te worden.
hopelijk heb je er iets aan!
 
Terug
Bovenaan