Reflux?

Hier werkt johannesbroodpitmeel erg goed! Een half schepje doen we in de fles (150ml). Enkel in de avond wat last van maagzuur. Mijn dochtertje spuugt namelijks meer. Eerst ook golven en nu heel soms een mondje. We hebben ook pepti geprobeerd maar omdat deze melk veel dunner is werd het spugen juist erger en kreeg ze diarree van. We zijn wel langzaam aan begonnen met johannesbroodpitmeel erdoor heen doen zodat het maag/darmstelsel eraan kan wennen. Wij gebruiken trouwens biologische met enkel 100% johannesbroodpitmeel. Van Nutrilon schijnen ze meer reactie te kunnen krijgen met krampen omdat er dingen aan toegevoegd zijn. Dit heb ik enkel gelezen op forums en weet het dus niet zeker...
Veel succes!

@CMK heeft jouw kindje wel gewone ontlasting ondanks de jbpm? Mijn dochter heeft maar 1 keer in de 2/3 dagen ontlasting ondanks de pepti.. ben bang dat als ik andere/dikkere voeding probeer dat ze dan juist weer krampen krijgt door eventuele verstopping oid. Welke voeding gebruik je ipv pepti in combinatie met de jbpm? En doe je dat elke voeding of alleen bepaalde voedingen?

Ja ze heeft gewone ontlasting! Poept meestal 1x per dag maar gister niet gepoept en vandaag drie keer gepoept. Mijn dochtertje krijgt nutrilon Prefea is speciaal voor overgang van borstvoeding naar kunstvoeding. Volgens CB zit daar ook probiotica in voor de darmen. We doen het johannesbroodpitmeel door iedere fles. Als je gaat starten zou ik zeker met kleine beetjes beginnen. Het mag 1-2 schepjes op 100 ml maar een half schepje is voor mijn dochtertje al voldoende en blijft de ontlasting goed. 

De kinderarts bij mij adviseert nan ar, wilde zelf niet overstappen op andere voeding omdat ik bang was voor krampen. En las er ook weer verschillende ervaringen over maar als je misschien overweegt voor andere voeding? 

Het kan ook beide zijn. Reflux kan goed samen gaan met kma dat hebben wij hier ook. Pepti voor kma en nexium en pure jbpm voor de reflux is bij ons een gouden combinatie.
Wat een gepuzzel kan dat zijn he. Hoop dat je snel het beste voor jullie kindje vindt

Kinderen kunnen echt wel verborgen reflux hebben zonder dat de veel spugen. Mijn nichtje heeft ook weken gehuild en uiteindelijk kwamen ze erachter dat het verborgen reflux was. Zij spuugde ook niet veel. Toen idd johannesbroodpitmeel door de voeding gaan doen. Zou toch is kijken of er nog extra naar gekeken kan worden. Zo zielig, vooral als je het ook omhoog hoort komen!! 

Mijn zoontje kreeg pepti gecombineerd met johannesbrood maar als het geen koemelk allergie is dan zou ik geen pepti geven want dat is nog dunner maar AR of Johannesbroodpitmeel 

Terug
Bovenaan