Reflux

<p>ervaringen met johannesbroodpitmeel? En dan met name ontstaan van andere klachten of krampjes of iets dergelijks?</p>

Tegenwoordig schrijven de kinderartsen minder snel maagzuurremmers voor, omdat Johannes broodpitmeel en de juiste voeding adviezen voor veel kindjes al genoeg is. 

Ja, het levert krampjes op in het begin maar vaak na 2 weken zijn ze er aangewend. De ontlasting wordt bij sommige kindjes hard wat ook krampjes geeft. Als dat zo is schrijft de dokter vaak forlax voor of andere middeltjes of een lepeltje olijfolie door de voeding. 

Johannes broodpitmeel doet zeker z'n werk naar mijn mening en we gebruiken het nog na 9 maanden en is ook nog nodig. Wel hadden wij eerst die van Kruidvat, maar nutriton doet hier beter z'n werk ook qua dikheid en oplossen in de fles. 

Reflux is eigenlijk altijd een symptoom van iets anders, bijvoorbeeld allergie of slechte drinktechniek (tongriem te kort bv). Is daar al naar gekeken? 
JBM is achterhaald advies, de dikke voeding blijft juist langer in de slokdarm en geeft vaak krampen. 

Gaf hier idd giga krampen en het leek alsof hij stikte snachts. Ik ga dat spul echt niet meer geven.

Ik zou advies vragen bij iemand die er verstand van heeft op basis van beroep en niet ervaring van eigen baby.. Dan krijg je een objectief advies!

[quote quote=10334333]Ik zou advies vragen bij iemand die er verstand van heeft op basis van beroep en niet ervaring van eigen baby.. Dan krijg je een objectief advies![/quote]
Ik vraag naar ervaringen. Niet naar advies of ik het wel of niet moet gaan gebruiken

[quote quote=10334260]Tegenwoordig schrijven de kinderartsen minder snel maagzuurremmers voor, omdat Johannes broodpitmeel en de juiste voeding adviezen voor veel kindjes al genoeg is. Ja, het levert krampjes op in het begin maar vaak na 2 weken zijn ze er aangewend. De ontlasting wordt bij sommige kindjes hard wat ook krampjes geeft. Als dat zo is schrijft de dokter vaak forlax voor of andere middeltjes of een lepeltje olijfolie door de voeding. Johannes broodpitmeel doet zeker z’n werk naar mijn mening en we gebruiken het nog na 9 maanden en is ook nog nodig. Wel hadden wij eerst die van Kruidvat, maar nutriton doet hier beter z’n werk ook qua dikheid en oplossen in de fles.[/quote]
Thnxx voor je antwoord

Terug
Bovenaan