Reflux

Ik had eerder al een topic opgestart over het gedrag van mijn kindje wat ineens veranderd is. Volgens mij heeft mijn dochter verborgen reflux. Wat ik daarbij lees heeft en doet zij allemaal.. Wat raden jullie hier aan voor voeding?

Ik lees nutrilon ar maar ook nutrix of jbpm.
 
Ik raad vooral aan om met de huisarts of cb-arts te overleggen.
wij hebben ook een moppie met verborgen reflux (alhoewel het inmiddels zo hardnekkig is, dat ze steeds vaker toch ook spuugt een paar uur na de voeding). We hebben eerst nutriton (jbpm) gegeven en eigenlijk werkte dat heel goed, maar helaas raakte ze daar helemaal verstopt van. Dus daar nu mee gestopt en inmiddels lopen we bij de kinderarts en krijgt ze medicatie sinds vandaag. Ik zou vooral overleggen omdat je dan ook vaak een goed stappenplan krijgt en je snel door kunt pakken als het toch niet het gewenste resultaat heeft.
 
Idd overleggen met CB of kinderarts. Hier een meisje met refluxziekte, de ergste vorm van reflux. We kwamen er pas achter na maanden tobben. Onze dochter bleef maar spugen en t werd zo extreem dat ze 800gram afviel, bloed mee spuugde en uuuuuren per dag huilde en amper meer sliep. We waren compleet gesloopt en ze was er écht doodziek van. Ze dronk serieus maar 300cc per 24 uur. Het CB zag het probleem niet, als ze nog maar íets plastte in 24 uur was er nog niks aan de hand zeiden ze.

Pas toen ze zo was afgevallen werden we serieus genomen bij het CB. In de weken daarvoor nooit, ze vonden ons zeuren en 'een beetje spugen hoort erbij' zeiden ze.

We moesten eerst jbpm proberen, dat ging een paar dagen goed m aar daarna kwam het spugen terug. Toen zijn we naar de kinderarts doorgestuurd en hij zag het direct. We kregen andere voeding (Nestle NAN A.R uit België) en dat heeft voor ons echt HET verschil gemaakt. Medicijnen hebben we nooit nodig gehad door die voeding gelukkig. Die voeding was echt fantastisch. Echt een wondermiddel voor ons...

Dus modder alsjeblieft niet zelf aan maar laat eerst je vermoeden van reflux bevestigen en overleg met CB of kinderarts wat de volgende stappen zijn. Zij hebben er veel meer verstand van. Je kindje heeft ook een week of 2 nodig om aan nieuwe voeding te wennen, vergeet dat ook niet! Verwacht geen wonderen binnen 4 dagen..
 
Ik werd door het cb doorgestuurd naar de huisartsenpost maar die legt het op krampjes of sprongetjes.. heb niet het gevoel dat je serieus genomen word, is al gauw krampen.
 
Hi,

Ik heb een zoontje van 11 weekjes oud waarbij ik al snel reflux merkte. Eerst leek hij geen last ervan te hebben tot het moment dat hij 4 weekjes oud was en het uitschreeuwde van de pijn.
Eerst op aanraden van cb overgestapt van Hero naar Hero comfort, echter zonder resultaat.
Doorverwezen naar de kinderpoli daar begonnen met johannesbroodpitmeel, echter kreeg hij daar diarree van en erge buikkrampen . Toen overgestapt op gelilact waarbij hij ook nog steeds diarree had. Nu zijn we de nutrilon pepti voeding in combinatie met de gelilact het gebruiken. Zijn ontlasting gaat nu wel beter, echter merken we nog steeds dat de kleine man zich vaak ongemakkelijk voelt. Of door het opstoten van de reflux of door darmkrampjes. Ik lees hier sommige mensen praten over medicatie. Welk medicijn heeft bij jullie geholpen? Misschien kan ik deze bespreken met de kinderarts. Liefs Denise
 
Hé wat irritant!
Ik kan daar altijd wel gek van worden,zulke verhalen. Ik moet zeggen dat ik denk dat t hielp dat ik huilend bij mijn afspraak op t consultatiebureau zat ? no way dat die arts nog ging zeggen dat t gewoon erbij hoorde oid.  Maar de tip die alle andere moeders (inclusief mijn eigen moeder) mij gaven en echt wel helpt en waar is: als jij het niet vertrouwt, ga dan op je strepen staan en don't take no for an answer. Het zit bij mij niet in m'n aard om dat te doen, maar als t op mijn dochter aankomt gaat het me toch een stuk makkelijker af. Als ouders moet je toch de 'stem' zijn van je kindje. Hopelijk kom je toch via een bepaalde weg ergens een luisterend oor tegen en iemand die je serieus neemt en verder helpt.
 
Wij krijgen ranitidine. Of het werkt moet ik nog uitvinden. Een vriendin van mij kreeg omeprazol. Bij haar werkte het niet, maar ging de reflux over door gebruik van pepti(vervolgens bleek haar kindje geen koemelkallergie te hebben gek genoeg).
 
Het lastige is natuurlijk dat voor ieder baby’tje een andere oplossing werkt.
Wij worden gelukkig wel goed geholpen bij de kinderpoli en laten ons ook echt meedenken.
Het is alleen nog de oplossing vinden voor onze kleine man.
Maar om te reageren op dit topic. Inderdaad bespreekbaar maken met cb. Zelf heb ik filmpjes gemaakt van zijn gedrag waardoor ik direct werd doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis.
 
Terug
Bovenaan