reflux

Tijmen heeft ook reflux, gelukkig had ik er toevallig net een artikel over gelezen en had direct door wat er aan de hand was, hij krijgt nu nutriton in zijn voeding en Omneo voeding. ook heeft hij een voorkeurshouding en komt hier ook de fysio.

Hoii,

Ik lees je verhaal en herken bijna alle punten ook bij onze dochter van 9 weken.
Zij is vorige week naar een orthomanule arts geweest en die gaf aan dat het duidelijk een kindje met het kiss syndroom is. Hij heeft haar geholpen, haar atlas in haar nekje goed gezet. En vanaf die tijd een anderkind. Slaapt goed en veel meer. Huilt bijnaniet meer en veel rustige!!
Lees maar eens op internet of je het bij jou kind herkent. Dit komt heel vaak voor, maar huisartsen en consultatie bureaus noemen dit niet!

Hoi liedje33,

De klachten die jou zoontje heeft komen me heel erg bekend voor. Ik heb een afspraak bij de osteopaat staan maar dat doen ze pas vanaf 6 weken en mijn zoontje is er net 3, dus helaas nog even wachten. Wat heb je ervoor gekregen van je huisarts? Of heb je nog goeie tips?

hoi esje86,

jammer dat je nog even moet wachten. Ik heb van de huisarts Gaviscon gekregen. Dit is een middeltje tegen maagzuur en volgens mij zonder recept verkrijgbaar. De klachten zijn niet helemaal weg, maar ´t mannetje is enorm veranderd! Hij begint ineens te kletsen en veel meer te lachen. We geloven onze ogen niet als hij zonder huilen in slaap valt. Vandaag zijn we langs de osteopaat geweest en die is met z´n maagje aan de gang gegaan. Ik ben heel erg benieuwd of het geholpen heeft.
Als ik jou was, zou ik zoiezo langs de huisarts gaan. Reflux wordt alleen maar erger, dus hoe eerder je erbij bent hoe beter. De slokdarm raakt namelijk steeds verder aangestast en dat kan hele nare gevolgen hebben.
Succes!

gr, lydia

Hoi Lydia,

Onze kinderarts gaf aan dat Gaviscon echt niet goed is voor baby's; teveel zouten. Ik wilde dat medicijn nl graag omdat ik er in m'n werk goede ervaringen mee had... Hij gaf aan dat huisartsen t nog wel geven uit onwetendheid, maar dat kinderartsen het echt niet meer doen...

Als jij er wel een goed gevoel bij hebt gewoon doen hoor, in t verleden zijn er ook genoeg kids mee opgegroeid, maar wilde je t toch f laten weten..

Succes met jasper!! Mijn zoon heet ook Jasper :)

Maandag zijn we naar de osteopaat geweest, maar het leek daarna wel alsof het twee keer zo erg werd! De hele dag heeft ´t mannetje gehuild, we waren ten einde raad. Hij had echt weer veel pijn en werd telkens schreeuwend wakker. Ik had bijna spijt dat we geweest waren, maar gelukkig ging het de dag erna weer beter.
Komende maandag moeten we naar de kinderarts. Ik zal dan inderdaad eens vragen van die Gaviscon. Wat een ramp trouwens om dat naar binnen te krijgen! Hij spuugt ´t telkens uit.

Ook wij hebben een meisje met reflux. We zijn nu met haar bij de kinderarts en hebben nexium gekregen voor haar. Het is eigenlijk nog niet bedoelt voor jonge kinderen, maar de zantac die we eerder hadden werkte helemaal niet bij haar. Ze slikt veel, heeft regelmatig de hik, slaapt slecht/kort en de fles leegdrinken is soms een ramp. Het liefste zit ze rechtop, ik heb al kilometers gewandeld met haar door de huiskamer. In bad en de wandelwagen is ook geen succes, dan schreeuwt ze alles bij elkaar. Nu gaan we haar een strakker ritme geven, zodat ze miss beter kan slapen en minder gaat huilen. Als we het strakkere schema 2a3 weken volhouden dan hopen we een eind te zijn. Nu is ze vaak de hele dag wakker of maakt slaapjes van 15 minuten.....Maar veel te weinig. Kortom het is niet fijn om een kindje te hebben met reflux en ik hoop dat alle kinderen die er last van hebben er snel overheen groeien of dat ze er voorlopig mee kunnen opgroeien!

Ow meiden jullie verhalen zijn zo herkenbaar! Onze zoon, ook Jasper, heeft er ook zoooo veel last van gehad! Misschien doen jullie t allemaal ook wel, maar had t niet gelezen: zet ook t bedje flink scheef neer, dus de pootjes van t hoofdeinde op boeken of klossen.

Mijn zoon heeft zich in de eerste 9 weken enorm overstrekt, waardoor hij een plat koppie kreeg. Vanaf 9 weken heb ik hem alleen nog maar op z'n zij laten slapen, maar hij heeft uiteindelijk wel nog een helmpje nodig gehad.

Refluxkindjes slapen vaak ook beter op de buik las ik, al vond ik dat zelf ook wel weer eng...

Sterkte en succes allemaal en wacht niet te lang met het inschakelen van een kinderarts, de reflux doet echt heel veel pijn en op lange termijn is de schade in de slokdarm ook niet helemaal ongevaarlijk.

Ik ben nu bijna 36 wkn zwanger van onze tweede, een meisje, en hoop heel erg dat zij geen reflux heeft...

Terug
Bovenaan