Regeldag?

Mijn dochter is 2 weken oud en slaapt sinds gisteren alleen op onze borst. Wanneer we haar in haar bedje leggen begint ze te huilen. Ze kan nog niet wennen aan deze manier van slapen toch? Ook huilt ze tijdens de voeding of wilt ze hele tijd geknuffeld worden terwijl daarvoor sliep ze na de voeding of schone luier wel in haar bedje zonder problemen. Weet iemand of dit een regeldag is? Ze is beetje dan ontroostbaar en vraag extra voeding.

Dat kan een regeldag zijn. Gewoon geven waar ze om vraagt en lekker bij je houden. Op deze leeftijd kunnen ze er nog niet aan wennen. Mijn oudste sliep tot ongeveer 11 weken 9 van de 10 slaapjes bij mij, daarna ineens steeds vaker in eigen bedje en is allemaal goed gekomen. Dus lekker van genieten, eigen bedje komt vanzelf.

Hoihoi! Het kan zeker een regeldag zijn: er aan toe geven, vee knuffelen (vooral mama want dat stimuleert je melkproductie) en extra aanleggen. Dan was ik er (2 kindjes) na 2 dagen door heen!
Het kan ook een ontwikkelsprongetje zijn (daar doet het mij het meest aan denken), al is ze dan wel goed op tijd, maar elk kindje is anders.
Vertrouw vooral op je gevoel, als ze meer behoefte heeft aan nabijheid kan dat allerlei redenen hebben (virusje, darmkrampjes, onrust, etc), het is in mijn ervaring het “snelst” voorbij (voor zo ver dat moet want je kunt ze zeker de eerste maanden echt nog niet te veel verwennen), als je vooral naar je kleintje en je intuïtie luistert.
Mijn oudste konden we vanaf het begin heel makkelijk wegleggen en sliep al na een week 6u aaneensluitend in z’n eigen bed. Onze dochter (4mnden) slaapt nog bij ons op de kamer en met regelmaat op mijn lijf en laat zich overdag nauwelijks wegleggen. Grote verschillen en allemaal normaal ?

Je verhaal hield me bezig en ik zat het nog eens na te lezen. Als je kleintje blijft huilen tijdens een voeding, kan een lactatiekundige helpen, ik heb er veel aan gehad! Ze kunnen ook vaker om kleine beetjes voeding komen als troost…
Als je je kindje weglegt, heb je dan het idee dat er maagsappen oid dergelijks omhoog komen? Hoesten, proesten, kokhalzen, vol klinken?
Mijn dochter heeft verborgen reflux (inmiddels 4 maanden) en huilde ook tijdens de voedingen en liet zich ook niet wegleggen…er zijn nog veel meer kenmerken/symptomen dus schrik niet hier van. Ik werd getipt door een vriendin en toen waren we al 8 weken aan het sukkelen. Vandaar dat ik er toch. Oor gekozen heb het je toe te sturen, ik had deze tip graag eerder gehad ? Mocht je het vermoeden hebben dat dit een rol speelt, lees je goed in, houd alles bij ( slaapjes, voedingen, dat wat je ziet gebeuren) en meld het bij je huisarts/cb. Die zijn soms heel afhoudend met dit soort dingen maar laat je niet ontmoedigen als je echt denkt dat dit speelt!

Bij mij schoot precies hetzelfde als het berichtje hierboven te binnen, maar twijfelde ook om te reageren omdat ik natuurlijk hoop dat het gewoon regeldagen zijn.
Bij ons begon verborgen reflux ook met het idee dat het regeldagen waren die gewoon want langer duurde, maar de onrust stopte niet meer..
Wij hebben ontzettend nare weken gehad, dus als je iets vermoed is het fijn als je al vroeg wat handvaten kunt krijgen.
Maar nogmaals; hopelijk zijn t gewoon regeldagen ☺️

Verborgen reflux heeft ze niet denk ik, want ze spuugt echt niks uit. Ze drinkt best goed haar flesjes leeg.

Terug
Bovenaan