<p>Hallo,</p><p>Ik heb even een vraag.</p><p>Wat gebeurd er als je zwangerschapsverlof op je werk niet op tijd geregeld is? Ze weten wel ongeveer wanneer ik met verlof ga/wil en binnen het bedrijf is/wordt het geregeld maar het is nog niet aangevraagd bij het uwv.</p><p>Het bedrijf is nu (zoals zoveel bedrijven) tijdelijk gesloten. Ook kampen we met een grote systeemstoring. Mijn werkgever wil het gesprek aan gaan/mijn verlof daadwerkelijk regelen als de systemen het weer doen. Dit brengt 2 problemen met zich mee. 1. We zijn nu überhaupt (tot minstens 19 januari maar misschien langer) gesloten waardoor er niemand is en 2. Het is nog onbekend op welk termijn de systemen het weer doen (ik weet ook niet of ze daar nu mee bezig zijn of dat dat pas weer doorgang kan vinden als we open zijn). </p><p>Mochten we op 20 januari open gaan is het nog 7 a 8 weken tot mijn verlof (6 of 5 weken van tevoren). Ik las op de site van het uwv dat het 3 weken voor aanvang van het verlof door mijn werkgever geregeld moet zijn.</p><p>Nu ben ik dus bang dat het steeds uitgesteld wordt en niet geregeld is. Ik ga er steeds achter aan maar ben bang dat de consequenties dan toch voor mij zijn (bijv. Geen loon)</p><p>Kan iemand mij helpen want ik zie wel op de site van het uwv dat het dus 3 weken van te voren gereld moet zijn maar niet wat anders de consequenties (kunnen) zijn.</p><p>Bedankt alvast</p>