regelmaat! maar hoe??

Onze kleine is overdag heel onrustig. 's nachts slaapt ze gelukkig goed. ze wil niet slapen overdag, in bed.... ik heb al van alles geprobeerd. vandaag heb ik ze zelfs 3/4 u laten huilen omdat ik zeker wist dat ze moe was maar ze gaat niet slapen. inmiddels was het 2,5 uur geleden na de voeding dus uit bed, aan de borst en na één borst valt ze in slaap en kan ik haar zo in bed leggen (meestal wordt ze dan weer wakker). eigenlijk wil ik dat ze wakker in bed gaat en dan in slaap valt. ik heb ze vandaag ook 3 uur in de draagdoek gehad en dan slaapt ze non-stop.
de regelmaat is lastig in te voeren met nog 2 kleintjes, van en naar school, ophalen bij vriendinnetjes enz...
na de laatste voeding accepteert ze wel dat ze in de wieg gelegd wordt en gaat dan lekker slapen
hebben jullie een idee of hoe doen jullie kindjes het? hoe draait de kleine mee in het ritme?

groetjes

Ik had hier met Liam ook moeite mee......ik merkte dat als ik hem aan de borst legde dat hij wel in slaap viel.....ik ben daarom overstag gegaan met een speen (ik hou niet zo van spenen en was zwaar anti, maar ze zijn fantastisch!). Vaak zuigt hij er maar even op en is het meer het idee (Liam laat de speen vaak aan zijn lip hangen) en dan valt hij binnen een paar minuutjes weer als een blok in slaap en haal ik de speen weer weg......

Ik weet niet hoe je hem in bed legt, maar bij Rebecca hielp een trappelzak gigantisch, want zelfs in het zkh kunnen ze nu niet zonder. en zij heeft nu een slaaptekort, en wordt ze overdag ook echt definitief op rust gelegt, eindelijk!!!
Ik heb toen ze thuis was juist rond 12 uur altijd op haar kamer gelegd gordijnen dicht, en dan ook janken, juist de honden uitlaten, wel dicht in de buurt, want had babyfoon bij me, en na 20 min was het over. waren ook dagen dat het niet lukte, en ik met haar weg moest, maar moet zeggen auto rijden of met de wandelwagen werkten geweldig, dus evt een optie, hoorde mn buurvrouw met 2 van 4 en 1,5 zeggen af en toe in de auto laden en een rondje dorp en dan slapen ze super!!!!!!
En grappig genoeg onze nieuwe buurjongen 3 weken, die heeft het ook, manlief rijd 's avonds nog eeen paar extra rondjes.

Inderdaad een speen! Olivia was overdag ook best onrustig, maar nu ik af en toe een speen erin kom stoppen gaat het hartstikke goed. Ik ben overigens niet tegen spenen bij baby's, maar wel bij grotere kinderen ;)

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haar zo min mogelijk meesleep omdat ze daar een beetje van overstuur raakt.
Als ik mijn oudste dochter Vera weg moet brengen naar het kdv, dan laat ik Olivia dus ook in bed slapen.
Ik weet dat sommige mensen mij daar misschien een slechte moeder door vinden, maar ik ken mijn kind en 's ochtends slaapt ze als een blok. 's Middags als ik Vera op ga halen, neem ik haar wel mee als ze onrustig is, dan durf ik het niet aan. Overigens hoef ik dit niet iedere week te doen, alleen als manlief in het buitenland is. De overige dagen is hij meestal aan het thuiswerken.

@Twiki, vréselijk slecht zeg ;-) Ik vrees dat we allemaal wel eens dingen doen die niet zo pedagogisch verantwoord zijn. Jasmijn ligt nu in de wipstoel in de tuin te slapen, naast de twee honden. En no way dat ik haar ga verplaatsen. Het is de eerste keer in twee dagen dat madam overdag slaapt. (Ik heb wel direct zicht op haar, tuindeuren zijn open en ik kan er zo bij... maar toch...)

Jasmijn is ook een slechte slaapster overdag. Er zit op dit moment ook totaal geen regelmaat in haar slaapjes. Ik weet soms echt niet wat ik moet beginnen want in haar bed slaapt ze overdag sowieso niet. Het is -helaas- geen spenenkind. Gelukkig is ze meestal wel tevreden, maar ja, wakker van voeding tot voeding is natuurlijk best een tijd en ik merk wel dat dat moppie zich op een gegeven moment een beetje gaat vervelen. Tja...

Dankje MamaW :)

Overigens slaapt Olivia ook niet als we haar op de rug neerleggen. Ze wil alleen op haar buik slapen.

Dhymaris is heel erg makkelijk eigenlijk. 'Smorgens krijgt ze tegen half 7 de fles en daarna leg ik dr in de box....meestal kijkt ze nog ff rond en als ze huilerig wordt draai ik dr op de buik en valt ze in slaap. Jammere is dat ze daarna weer mee moet om dr zus naar school te brengen maar als ze echt lekker slaapt leg ik haar ook op haar buik in de wagen....jasje erover en dekentje en klaar. De rest van de dag is eigenlijk hetzelfde....na de fles even rondkijken en dan slapen. Ene keer in bed ( als ik toch niet weg moet) en andere keer in de box of maxicosi of wagen. Ze slaapt eigenlijk overal hahaha.

Ik probeer Marit altijd na de middag voeding even op bed te leggen als ik thuis ben en anders slaapt ze in de wagen of maxi cosi.
Ik zet altijd het zelfde slaapliede op en probeer haar een beetje strak in te pakken met het lakentje.
Meestal slaapt ze dan wel meteen.
Het valt me wel op dat ze langer wakker blijft de laatste tijd.

Terug
Bovenaan