regelmaat! maar hoe??

ook ik ben niet altijd pedagogisch verantwoord, Sander ligt soms langer dan het mag in de maxi-cosi, ik weet dat het niet goed is maar hij ligt zo lekker en als ik 'm pak dan is 'ie meteen wakker...nu kan ik nog even wat doen [schaam..schaam..]

hahaha ik laat Dani ook weleens gewoon verder slapen in maxicose...
Dan kom je terug van de boodschap of net wat en dan laat ik m mooi even verder slapen tot ik klaar ben met rommelen en dan vis ik hem er pas uit want hij slaapt dan ook niet meer verder in bed...
ik weet dat t slecht voor zn rugje is maar ja....

Maar een speentje is echt een uitkomst jaaa al is het beter als ze zonder slapen maar jaaa tut erin en hij slaapt... alleen moeten ze wel iets uitvinden zodat hij niet 100x uitvalt hahaha...

Hoi,

Hier nog een slechte slaapster overdag, en dan vooral in bed niet willen slapen. Wat niet handig is met nog 2 peuters in huis, die veel herrie maken, dus om aan rust toe te komen is het wel handig voor haar dat ze in bed slaapt.
Nu ligt ze heerlijk in de wipstoel te slapen, maar nu zijn broer en zus op het KDV dus kan het een keertje.
's nachts slaapt ze goed, maar wel ingebakerd. Overdag wil ik dit liever niet doen, want over 3 weken moet ze naar het KDV en daar doen ze dan niet.
Nienke

wat betreft de speen gingen mijn principes bliksem snel de deur uit! hahaha ik wilde het ook niet was echt anti maar het is top! Sander heeft echt behoefte aan zuigreflex en het werkt! heerlijk rustig inslapen!

Ik vind het slapen ook heel lastig. Sinds hij 6 wk is, lijkt het wel of hij wakker geworden is. Ben al sinds die tijd bezig met Ria Blommen, maar ik kan niet zeggen dat de regelmaat erin komt. Hij slaapt hooguit 3 kwartier per slaapje en dan is hij weer klaarwakker. Aan dat slaapje gaat dan wel meestal 20 min huilen vooraf. Ik vind het echt helemaal niks zo en ik begrijp ook niet waarom ze zich zo ontzettend verzetten tegen die slaap. Hij is echt doodop, maar vecht zich gewoon wakker.

Met een maand of 3 gaat het vaak beter, we klooien rustig door tot die tijd :)

zoheej ik ben dan helemaal onverwantwoord bezig denk haha

om half 8 krijgt amy voeding kleed ik ze aan en ligt ze in de box
om half 9 gaat ze in de cosi mee naar school met de auto
dan thuis eruit en in de box vaak is het dan etenstijd ben ik niet thuis ligt ze dus in de cosi....

om 12 uur broer weer halen dus wederom in de cosi vaak valt ze dan erg goed in slaap en laat ik ze erin liggen tot 13 uur dan moet broer weer terug naar school dan om half 2 een voeding dan gaat ze in de box erna of bed en dan om 15 uur er weer uit om broer te halen en dan thuis in de box en na de voeding van half 5 probeer ik der bed ene keer lukt het andere keer niet

ondfer het eten is amy erggg onrustig en ligt ze vaak in de schommel.... die wiebelt automatisch....

ik heb wel een special blok voor der ruggetje in de maxi cosi waardoor je dat hoekige niet meer hebt en tegen mij is gezegd dat het dan niet meer uitmaakt hoelang ze er in liggen...

zoheej ik ben dan helemaal onverwantwoord bezig denk haha

om half 8 krijgt amy voeding kleed ik ze aan en ligt ze in de box
om half 9 gaat ze in de cosi mee naar school met de auto
dan thuis eruit en in de box vaak is het dan etenstijd ben ik niet thuis ligt ze dus in de cosi....

om 12 uur broer weer halen dus wederom in de cosi vaak valt ze dan erg goed in slaap en laat ik ze erin liggen tot 13 uur dan moet broer weer terug naar school dan om half 2 een voeding dan gaat ze in de box erna of bed en dan om 15 uur er weer uit om broer te halen en dan thuis in de box en na de voeding van half 5 probeer ik der bed ene keer lukt het andere keer niet

ondfer het eten is amy erggg onrustig en ligt ze vaak in de schommel.... die wiebelt automatisch....

ik heb wel een special blok voor der ruggetje in de maxi cosi waardoor je dat hoekige niet meer hebt en tegen mij is gezegd dat het dan niet meer uitmaakt hoelang ze er in liggen...

haha, iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt hoor! en het is toch zonde om de kleine te verplaatsen als hij/zij lekker ligt te slapen?? wij hebben laatst de bak van de wandelwagen in het ledikantje gezet 's nachts, omdat 'ie zoooooo lekker lag te slapen :)

ff een TIP om de speen erin te houden......via hm.com heb ik gezichtsdoekjes besteld.....zij noemen ze zo, maar het zijn precies spuugdoekjes alleen wat steviger en van dikkere kwaliteit. Ik vind ze super....er zit een lusje aan die ik door het gaatje aan de speen haal, terugslaan door het lusje zodat het fliebeltje niet over de neus komt. het doekje leg ik op zijn buik of frummel ik naast z'n hoofdje onder de speen. Als 'ie dan de speen loslaat blijft hij hangen en kan 'ie m zelf terugvinden! Door het fliebeltje wat net boven de speen uitkomt hoef je niet bang te zijn voor verstikking, want die zorgt ervoor dat de neus vrijblijft! Lang leve de H&M, haha!!!

Terug
Bovenaan