Regelmaat

<p>Kan iemand mij helpen met tips.. we hadden tot 3 maanden een super ritme. Mijn zoon sliep bijna van voeding tot voeding dus de regelmaat was geen probleem. Sliep na de fles van 7 uur van 08:15 tot 10:30, daarna wassen en rond 10:45/11:00 de tweede fles, 11:45 weer op bed en sliep hij weer tot ongeveer 14:00 uur. 14:30 kreeg hij de volgende fles en dan sliep hij rond 16:00 tot ongeveer 17:00. Dan kreeg hij nog een fles om 18:00 en ging hij om 18:30 naar bed. Ook dan sliep hij als een roos totdat hij de laatste fles kreeg.</p><p>nu slaapt hij nog maar 45 minuten per slaapje, hoogstens een x 1,5 uur. Dus ik zit een beetje met de volgorde wakker worden-verschonen-voeden-spelen-slapen.</p><p>hij is nu 14 weken. Hoe lossen jullie dit op?</p>

Wat hier helpt is goed letten op het volledig halen van de wakkertijd. De wakkertijd van een kindje van 14 weken is ongeveer 1.5 uur. Als je korter doet kunnen ze kortere slaapjes gaan doen. Hoe langer ze wakker blijven des te vaker moet je je dagschema aanpassen wb voeding en slaapjes. Vervelend vond ik maar wel noodzakelijk. De slaapjes moesten ook niet te lang zijn hier. Het middagslaapje is het belangrijkst omdat later eerst het tweede slaapje en eerste slaapje afvallen.
Voorbeeld:
7.uur wakker
Slapen 8.30-10/10.30
Slapen 11.30/12- 14/14.30
Slapen 16-17

Het eten moet je dan zelf even kijken, ikm weet niet hoe vaak en veel hij eet.

Ik snap wat je bedoeld en ik probeer het uit te voeren. Maar ipv van dat hij nu van 08:30 tot 10:30 slaapt, slaapt hij nu maar van 08:30 tot 09:45 maximaal. Ook ligt hij om 11:45 weer op bed, maar hij is 12:30 weer wakker.
op de een of andere manier kon hij de cyclussen eerst prima koppelen en gaat dit nu dus niet meer.
Ook ging hij altijd zonder morren naar bed.. het is nu 1 groot drama; huilen, krijsen en niet willen slapen!
mijn verlof zit er dinsdag weer op.. ik zit er nu helemaal tegenop om weer te gaan werken!

Rond deze leeftijd wordt het lastiger om de slaapjes aan elkaar te plakken. Als je de wakkertijd in de gaten houdt voor zijn leeftijd en let op vermoeidheidssignalen dan kom je dus misschien op een slaapje extra per dag uit, dat is niet erg. Als je voedt op verzoek dan kom je helaas wel uit met dat je dan soms juist voor het slapen gaan een fles geeft. Misschien heb je al een slaapritueel maar anders is dit een mooi moment om dat te introduceren. Ik heb veel gehad aan het boek Slaap! Maar ik weet dat baby in droomritme ook prettig is. Succes?

ik probeer een beetje op de klok te voeden. Nu kan daar altijd verschil in zitten, daar ben ik ook niet zo moeilijk in.
maar als ik nu de regelmaat aan zou houden dan krijgt ie ongeveer om de 2 uur voeding. Vind ik net wat teveel. Dus daar zit een beetje het probleem!
het boek baby in een droomritme ben ik ook niet veel verder mee gekomen helaas!

Heel normaal, hoor! Tot maand of 3 slapen ze gewoon vrij veel, erna worden ze alerter en is slapen wat lastiger. Heeft je baby er last van? Ik merk bij mijn zoontje van 14 weken dat hij na 45 minuten wat onrustig wakker wordt, vaak is het geven van een speen (keer of 6 soms wel) zonder verder heel veel aandacht hetgeen hij nodig heeft om weer verder te slapen. Ik houd meer het ritme van voeding (bv op verzoek, maar vaak om 3u aan) en probeer hem tussen elke voeding wel even te laten slapen, anders is hij veel te lang wakker. De ene keer is het 45 minuten, de andere keer bijna de volledige 3u met eventueel rondje speen. Zolang hij tevreden is, is dat prima. Mijn dochter was slaap-drama en deed met maand of 5 nog 3 dutjes van max een uur, maar allemaal goed gekomen, nooit ongelukkig en nu blije en makkelijk slapende peuter.

Hij heeft er helaas wel last van. Hij krijst alles bij elkaar maar heeft zich niet over aan de slaap. Terwijl ik z'n vermoeidheidssignalen in de gaten hou en hem bij de eerste signalen in bed leg.
Hij slaapt op dit moment ook niet en huilt alles bij elkaar. Ik huil op dit moment met hem mee!

Herkenbaar! Wordt ouder dus meer wakker overdag.
Gewoon ritme/regelmaat blijven volgen ondanks kortere slaapjes.. Kom je uit op iets meer slaapjes en fles dus soms niet gelijk na slapen geven.
Trekt zich wel weer recht. Dat was bij ons in ieder geval wel zo.. Duurde zo'n 2 weken hier en zaten we op 3 slaapjes per dag (2 korte en 1 lange)..

Terug
Bovenaan