Regelmaat

Was bij ons dus ook opeens kortere slaapjes.. Na paar weken kon ze het wel weer. Zit er ook niet zo'n leuk sprongetje rond die leeftijd?

Aaah ja, heel herkenbaar en normaal! Rond deze tijd wordt slaapjes koppelen lastiger. Buiten wakkertijd en signalen in de gaten houden ging ik "actief helpen" met koppelen van slaap. Dat klinkt heel stoer maar komt vooral neer op je baby weer in slaap proberen te helpen als ie na 1 cyclus (45 min) wakker wordt. In bed sussen, desnoods oppakken en weer slapend wegleggen. En ging het niet, dan niet :) Het is inderdaad even gehannes deze periode. 
Een slaapje van 2 cycli (1.5 uur) is overigens helemaal niet perse slecht. Hier sliep en slaapt ze maar zelden langer. 

Hier ook geweest! 
ik hield altijd aan: slapen, voeden, verschonen, spelen, slapen.
Ga natuurlijk niet iedere keer voeden als hij een kort slaapje doet. Dan hield ik het zelfde aan alleen zonder te voeden.
Nu is hij (sinds vrijdag) 5 maanden en zit er best een goed ritme in. Hij heeft net de 4 maanden slaap regressie gehad en komt vaak met 3 slaapjes. (Soms nog een korte 4e) Had ik eigenlijk nooit verwacht? maar komt echt vanzelf! 
Nu houd ik niet perse die volgorde meer aan. Ik leg hem op bed wanneer ik zie dat hij moe is en krijgt eten als hij honger heeft. Daar tussen in kijken we wat beste uit komt. Werkt voor ons prima! 

Snap je wel, had precies ook deze periode in het begin. Alles is een fase en je doet het goed mama! 

Dankjewel allemaal.
Dan gaan we gewoon door zoals we bezig waren en hopen dat het ritme vanzelf weer terug komt. Vandaag was gelukkig een veel betere dag.
Het is onze 1e, dus het is echt zoeken en uitproberen. Dat maakt mij (mijn man een stuk minder) onzeker. Ze worden gelukkig vanzelf groot :)

Zo herkenbaar. Gek werd ik er van. Dan doe je alles 'volgens het boekje' maar meer dan 45 minuten slapen, ho maar. Ik probeerde (na overal hulp ingeschakeld te hebben en een week met onze meid in het ziekenhuis te zijn geweest ivm onrust) haar na 45 minuten nog weer in slaap te krijgen. Hand op het hoofdje en op het buikje en zo in haar bedje zachtjes wiegen. Dat lukte 1 op de 10x. Zo niet dan gewoon eruit en de wakkertijd iets inkorten (met een kwartiertje). Voeden gingen wij toen ook meer op de klok, wat soms idd een fles vlak voor het slapen betekende...maar anders werd ze gegarandeerd na 45 min wakker van de honger. Ons meisje is geen goede slaper, maar heeft wel laten zien dat ze wel in staat is om 1,5-2 uur te slapen. Het duurde wel tot 6 maanden voordat ze dat weer regelmatig deed. Als je een alert kindje hebt, zorg dan voor rust 15-30 minuten voor het slapen. Dat kan een wat meer donkere kamer zijn, geen lading speeltjes meer in de buurt, eventueel een boekje lezen of liedje zingen (ons meisje werd en wordt helemaal hyper van boekjes lezen, dan moet je dat dus niet doen ?). 

verder: succes en sterkte. Het is pittig als je net in zo'n fase weer moet gaan werken. Je kan het en je bent echt echt niet de enige!

Heel herkenbaar! Ons zoontje van 15 weken doet ook al 2 weken alleen maar dutjes overdag van 45 min tenzij in de wandelwagen. Het middagdutje deel ik dan in twee waarbij de tweede helft in de draagzak of wandelwagen is. Zo kom ik een beetje uit op voeding om de 3 uur. Al van alles geprobeerd in zijn bedje om hem weer door te laten slapen maar die magische knop heb ik bij hem nog niet gevonden. In de nacht slaapt hij gelukkig wel zo 10 uur achter elkaar.
Inderdaad maar hopen dat het straks vanzelf weer makkelijker gaat!

Haha we wachten het af.
zijn nachten (van 19:00 tot 22:00 en dan van 22:45 tot minimaal 7:00 uur) blijven gelukkig wel goed gaan.
De afgelopen dagen is het de ene dag echt huilen met de pet op qua slaapjes en de andere pakt hij wel weer 2 uur achter elkaar. Ik probeer het maar los te laten en te hopen dat het vanzelf regelmatiger wordt en alles beter op elkaar uitkomt. 

Vandaag mijn eerste werkdag weer gehad en heb oma niet overspannen aangetroffen!

Terug
Bovenaan