Regelmatige Cyclus maar nog niet zwanger

A

Anoniem

Guest
<p>Hi iedereen, nooit gedacht dat ik ooit een bericht op een forum zou plaatsen maar blijkbaar ben ik opzoek naar lotgenoten. Ik ben 30 jaar en al 5 jaar gestopt met de pil. Mijn cyclus is 28 dagen en altijd regelmatig. Ik eet zeer gezond, sport 2/3 per week en slik de juiste vitamines. Wij hebben nu 5 pogingen gedaan en zitten nu in poging 6. Een jaar geleden als iemand mij vertelde dat ze 6 maanden bezig waren en nog niet zwanger had ik gezegd, waar maak je je druk om je moet het echt tijd geven omdat het pas zo kort is. Nu zit ik zelf in zo’n situatie. Tot op heden nog niet zwanger. Ik weet dat ik het tijd moeten geven maar ik begrijp niet dat met zo’n regelmatige cyclus en gezonde leefstijl het nog niet gelukt is. Zijn er hier meiden die ook een regelmatige cyclus hebben, en heel lang geen pil meer slikken en uiteindelijk wel via de natuurlijk manier zwanger zijn geraakt? Lieve groetjes Mikkie</p>

Yup. Super regelmatige cyclus. Sportte 3x per week. At gezond. Leefde verder gezond en partner ook. Regelmatig seks gehad, toch duurde het hier bijna een jaar voor ik zwanger was. 
alles tot een jaar is helemaal normaal! Alleen weet ik ook hele erg goed dat elke maand er eentje te veel is als je iets graag wilt ;)

Hoi Mikkie,
Frustrerend hè, terwijl het idd nog helemaal niet lang is om te proberen. Ik zat in precies dezelfde situatie als jij. Ook al jaren van de pil af, regelmatige cyclus, 2 a 3x per week sporten, 30 jaar en gewoon gezond. Stiekem had ik gedacht binnen 1 keer proberen zwanger te worden. Stomme gedachte natuurlijk haha, want dit lukte niet. Ik zat er continu mee in m'n hoofd, waarom het niet lukte, misschien is er wel wat mis etc etc. Uiteraard in de 6e ronde zwanger geworden en nu kruipt er een heel lief leuk meisje rond van 9 maanden! 
Het komt echt vanzelf! Laat je door jezelf niet opjutten, werkt echt niet. En geniet er van dat je nog 3x per week kan sporten want dat lukt nu niet meer hier haha ;) 

Hi Eefvie, 
Wauw ben super blij met je reactie! Dit geeft mij weer wat rust in mijn hoofd. Ik was ook zo naïef dat ik dacht dat het snel raak zou zijn omdat ik zo gezond leef en een regelmatige cyclus heb. Daarom denk ik meteen dat er iets mis is. Bedankt voor je reactie.. heel fijn! 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je onzeker wordt. Ondanks dat 5/6 maanden echt nog helemaal niet lang is! Besef je goed dat, wanneer je op de juiste momenten seks hebt, je 20% kans hebt dat je zwanger raakt. Dus ook al is je cyclus helemaal top en heb je op de juiste momenten seks, het is ook gewoon 'geluk' hebben. Ik zou zeggen, ga er gewoon elke maand weer vol voor! Want elke maand heb je opnieuw de kans om zwanger te worden. Als je echt na een jaar nog niet zwanger bent, kun je natuurlijk contact opnemen met de huisarts voor verder onderzoek. Nu lijkt me dat nog helemaal niet nodig. :) 

Hi Ananasss, Dank voor je berichtje! Dit geeft echt een meer gerustellend gevoel. (Erg dat ik deze bevestiging niet bij mezelf kan zoeken maar daar een ander voor nodig heb) maar toch heel fijn om te lezen.. Dank! 

@danielle
Ja ik had gewoon niet verwacht dat het met een regelmatige cyclus ook 'lang' kan duren. Dat baart mij zorgen. Maar fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die een regelmatige cyclus hebben en wel langer bezig zijn geweest via de natuurlijke weg. Thanks voor je reactie!

Haha graag gedaan ;) ik herken mezelf er zo in! En dan vooral opmerkingen als 'laat het los'. Hoe dan? Je wilt het zo graag! En je moet toch echt seks hebben voor een kind haha. Ik was in het begin net zo naïef. En heb mezelf op een gegeven moment zelf gek gepraat. Het lag overal aan! Maar het is gewoon een soort loterij. Zoals net is gezegd: elke maand maar 20% kans, als alles optimaal is! 
hopelijk mag je jezelf snel bij de gelukkigen scharen

Poging 6 is nog helemaal niet zo lang gemiddeld duurt het een jaar. Ik heb ook een regelmatige cyclus maar zit nu al in ronde 20. Is er bij jou ooit een oorzaak gevonden?

Terug
Bovenaan