reis maken en zwangerschap plannen ?!?!

Hallo,

Wat ik zo uit de verhalen allemaal begrijp is dat het gemiddeld wel een paar maanden kan duren voordat je zwanger bent.  Mijn vriend en ik willen eerst nog een reis gaan maken (waarschijnlijk naar Australie of Nieuw Zeeland). Is er iemand die gereisd heeft (ver weg) die net een paar maanden zwanger was, hoe was dat? Hoe ging dat? Waar moet je op letten?! Mijn vriend lijkt het namelijk niet verstandig. Ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn!

Alvast bedankt.  

Hoi,

Sorry maar ik ga misschien een beetje bot over komen. Een reis maken en een zwangerschap plannen????? Sinds wanneer kan dat??? Denk dat als dat zou kunnen iedereen hun zwangerschap zou plannen....
Bij iedereen is het verschillend hoe snel ze zwanger worden. Bij de een duurt het een jaar bij de ander een maand.
Wat ik persoonlijk zou doen: wachten tot ik terug ben van de reis en dan stoppen met de pil. Je kan de pil nog doorslikken wil je niet ongesteld worden (lees hitte en ongesteld vind ik bah) Stel je voor dat je onwijs misselijk word....Dan kan je weinig genieten...
Maar aan de andere kant.. tja.. als ik echt graag zou willen dan was ik al met de pil gestopt.... ik zou alles op de koop toe nemen.....
En wie zegt dat je gelijk zwanger bent....Nee ik zou het wel weten...

Groetjes

Frieda

Hoi Stippie82,

Ik herken jouw situatie helemaal: wij hebben ons voorgenomen in mei 2007 om in oktober 2008 te gaan trouwen en dan lekker lang er ver op huwelijksreis te gaan!
We hadden samen besloten om dan in juli 2008 te stoppen met de pil en voor het eggie te gaan.. dit konden we niet meer volhouden, omdat we een enorme kinderwens hadden en een stel ui onze omgeving al ruim 5 jaar bezig is in verwachting te raken, dat ik in januari al gestopt ben met de pil en we in mei voor het eggie zijn gegaan! en wat denk je:
IK BEN ZWANGER!!! in de eerste ronde al! en we zijn oh zo gelukkig!
Hoe we dit gaan doen met ons huwelijk en de reis: jurk beetje laten aanpassen en gaan met die banaan, al betekend dat ik ongeveer 26 weken zwanger ben als we het vliegtuig in stappen en ongeveer  30 a 31  als ik eruit kom!, ik heb de instelling: zwangerschap is geen ziekte hoor!
We zien wel hoe het lopen gaat, al ben ik ontzettend blij dat ik niet ongesteld zal worden etc...

Een verschil met jou: wij hebben de reis al geboekt en moeten dus ook een gedeelte betalen als we het annuleren (ondanks annuleringsverzekering), we zien dus wel wat het worden gaat, maar je zal echt de enige niet zijn die met een zwangere buik zou gaan vliegen!

Oh ja, waar ik heen ga, wil ik liever even voor me houden, misschien zijn er meelezers?! maar het is ver, warm en je hebt er ook nog prikken voor nodig!

Liefs Vlinder en succes met je beslissing!

quote: fritz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 05:55:22'));

Hoi,

Sorry maar ik ga misschien een beetje bot over komen. Een reis maken en een zwangerschap plannen????? Sinds wanneer kan dat??? Denk dat als dat zou kunnen iedereen hun zwangerschap zou plannen....
Bij iedereen is het verschillend hoe snel ze zwanger worden. Bij de een duurt het een jaar bij de ander een maand.
Wat ik persoonlijk zou doen: wachten tot ik terug ben van de reis en dan stoppen met de pil. Je kan de pil nog doorslikken wil je niet ongesteld worden (lees hitte en ongesteld vind ik bah) Stel je voor dat je onwijs misselijk word....Dan kan je weinig genieten...
Maar aan de andere kant.. tja.. als ik echt graag zou willen dan was ik al met de pil gestopt.... ik zou alles op de koop toe nemen.....
En wie zegt dat je gelijk zwanger bent....Nee ik zou het wel weten...

Groetjes

Frieda

Hoi Frieda,
Ik begrijp je wel en in zekere zin heb je ook wel gelijk. Een zwangerschap kun je niet plannen! Zo was mijn berichtje ook niet bedoeld.  Daarom denk ik er dus aan of  ik eerder met de pil  zal stoppen, omdat het soms dus een jaar duurt of dat ik  zal wachten tot na de reis?!?!  De reis duurt ook nog een hele tijd, vandaar dat ik er overna denk. Het gaat er bij mij meer om, wanneer stop ik met de pil, ruim van tevoren of erna.!?
Groetjes Stip

quote: 1984Vlinder reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 06:11:11'));

Hoi Stippie82,

Ik herken jouw situatie helemaal: wij hebben ons voorgenomen in mei 2007 om in oktober 2008 te gaan trouwen en dan lekker lang er ver op huwelijksreis te gaan!
We hadden samen besloten om dan in juli 2008 te stoppen met de pil en voor het eggie te gaan.. dit konden we niet meer volhouden, omdat we een enorme kinderwens hadden en een stel ui onze omgeving al ruim 5 jaar bezig is in verwachting te raken, dat ik in januari al gestopt ben met de pil en we in mei voor het eggie zijn gegaan! en wat denk je:
IK BEN ZWANGER!!! in de eerste ronde al! en we zijn oh zo gelukkig!
Hoe we dit gaan doen met ons huwelijk en de reis: jurk beetje laten aanpassen en gaan met die banaan, al betekend dat ik ongeveer 26 weken zwanger ben als we het vliegtuig in stappen en ongeveer  30 a 31  als ik eruit kom!, ik heb de instelling: zwangerschap is geen ziekte hoor!
We zien wel hoe het lopen gaat, al ben ik ontzettend blij dat ik niet ongesteld zal worden etc...

Een verschil met jou: wij hebben de reis al geboekt en moeten dus ook een gedeelte betalen als we het annuleren (ondanks annuleringsverzekering), we zien dus wel wat het worden gaat, maar je zal echt de enige niet zijn die met een zwangere buik zou gaan vliegen!

Oh ja, waar ik heen ga, wil ik liever even voor me houden, misschien zijn er meelezers?! maar het is ver, warm en je hebt er ook nog prikken voor nodig!

Liefs Vlinder en succes met je beslissing!

Hoi Vlinder,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je ?!
Bedankt voor je reactie.
Fijn dat er meer mensen over nadenken wanneer te stoppen met de pil en het maken van een reis.  Dat je daarmee niet de zwangerschap kan plannen is logisch. Zo was het ook niet bedoeld in mijn 1e berichtje!  
Daarom vind ik het ook wel moeilijk om te bedenken wanneer stop ik met de pil, wat als ik misselijk ben?? Normaal gesproken ben ik nooit ziek of misselijk, maar dat zegt misschien ook niets.

Groetjes.

Haai,

heel bekend hoor! Wij wilden januari 2007 stoppen met de pil en er direct voor gaan, maar omdat we naar de VS gingen in de zomer (maand augustus) hebben we besloten pas in april voor het eggie te gaan. Mocht het dan in 1 keer raak zijn, zou ik 20 weken zijn als we op vakantie waren. Het was in de 4e ronde raak, ik was 6 weken zwanger toen we weggingen en 10 weken toen we terugkwamen.

En...ik was misselijk! Echt niet normaal. En al het eten is net iets anders dan in NL en als je ergens niet tegenkunt... Had weinig energie om echt dingen te ondernemen. Hebben we toch gedaan hoor: zo'n reis maak je niet snel zomaar nog een keer.

Oftewel: ten eerste kun je het niet plannen. En het kan best eens zijn dat je net zwanger bent en echt last hebt van misselijkheid...

Succes met het nemen van een beslissing.

Ukkie26

hoihoi!
Ik zou die reis maken nu het nog kan hoor! Je kan het tempo waarin je dingen gaat doen toch volkomen plannen, en als je eens moe bent dan doe je een dag niets?

Ik ben met 8 weken zwangerschap met mijn vriend (is steward bij de KLM) naar Bangkok geweest voor een week, en het is mij prima bevallen...............deze zwangerschap is echter niet goed afgelopen maar dat heeft niet zoveel te maken met de reis die ik gemaakt heb..............
Deze zwangerschap, ben inmiddels 31 weken zwanger, heb ik er totaal de behoefte niet aan gehad om mijn mannetje achter na te reizen, dus het verschilt ook per zwangerschap.....

In ieder geval wens ik je veel plezier met het plannen van jullie reis en veel succes met zwanger worden!

liefs Rimke

Terug
Bovenaan