reis maken en zwangerschap plannen ?!?!

O, en hou er rekening mee dat je na een bepaald aantal maanden niet meer welkom bent aan boord van een vliegtuig he!
Ik lees iets van 31 weken als je terug komt..................check het alsjeblieft eventjes bij de vliegtuig maatschappij!!!
Ik mag namelijk niet meer en ben nu dus in mijn 31ste week.............

Hallo Stippi,

Ik zou het zeker doen, maar denk er wel aan dat je in sommige landen ingeent moet zijn voor Heb.A, DTP Gele koorts en in een aantal landen malaria tabletten moet slikken. Dit is niet het geval voor waar jullie naar toe gaan, maar als je naar thailand gaat dus weer wel. Laat je (een maandje of 2) voor je zwangerschap alvast enten dan heb je die in ieder geval al gehad  en mocht je de spuiten dan nodig hebben is er ook geen probleem meer. Heel veel succes met je beslissing en hoop de je een mooie reis gaat maken.

Groetjess  

Hoi, ook ik heb verre reisplannen en ben bezig zwanger te worden. Zit in ronde 7 (4 juli mn NOD) en wil in sept naar Bali. Vlinder, begrijp ik goed dat die prikken dan geen kwaad kunnen? Mocht ik zwanger zijn natuurlijk...

Ik snap jullie twijfels wel hoor, had ik ook. Ik ben 27 (26 toen ik stopte met de pil) en gezond en verwachtte dat ik snel zwanger zou zijn (mede door alle verhalen in mn omgeving). Maar helaas zit ik dus al in ronde 7 ondanks regelmatige cyclus. Je kunt het helaas dus niet plannen en zou toch zonde zijn om niet op reis te gaan als tegen die tijd blijkt dat je niet zwanger bent?

Ik zou gewoon stoppen met de pil en zien waar het schip strand. Je kunt ook nu alvast stoppen met de pil en wel veilig vrijen dmv condoom. Dan ben je in ieder geval uitgepilt als je terug van je reis bent, bovendien heb je je cyclus al in kaart.

Weet iemand (Vlinder) waar ik die info over prikken en zwangerschap kan vinden? kan natuurlijk googlen, maar soms werkt een directe   link beter!

Groeten, Ellepel
ennuh: iedereen natuurlijk succes met zwanger worden of de zwangerschap!

Ik ben vlinder natuurlijk niet............maar je zou op de site van de GG en GD kunnen kijken en anders google je op inentingen en zwangerschap/ reizigersvaccinaties? Moet iets uitkomen.........maar dat wist je zelf natuurlijk al............

Hoi Rimke, dank voor je snelle reactie! Ik was die  naam GGGD kwijt. Heb via die site op www.lcr.nl de info gevonden, het lukt me niet om het hier naar toe te kopieren, systeem zeurt over data en html, terwijl ik die er toch echt uit heb gehaald (tekst gekopieerd en special paste gedaan met optie alleen tekst). Grrr.  

Word er niet echt vrolijk van, maar ik heb nog niet geboekt en zwanger ben ik natuurlijk ook nog niet. Ik wil natuurlijk het liefste zwanger zijn en als ik daarvoor naar een ander gebied moet reizen, prima. Maar dat ik zie ik nog wel.

Terug
Bovenaan