Rekening houden met eten en drinken VOORDAT je zwanger word???

Mijn man en ik willen graag nog een derde kindje. Onze jongste is nu 16 maanden. We willen nog een paar maanden wachten totdat we weer beginnen met klussen.

Nu ben ik zon type, dat als we eenmaal zoiets hebben besloten, ik er heel veel over wil lezen, googlen, noem het maar op. Gisteren was ik bij de apotheek, en toen las ik in een foldertje dat je er goed aan doet de drie maanden voordat je zwanger wilt worden (nou ja, in ieder geval stopt met voorbehoedsmiddelen...) al stopt met drinken van alcohol, en roken en begint met gezond te eten.

Roken doe ik niet,   maar ik drink soms wel een wijntje.

Zijn er dames die dit ook doen, of alleen op het moment dat je echt zwanger kunt worden?

Hoi,

Wij zijn ook bezig voor een derde kindje.
Ik rook (gelukkig) ook niet. Wel drink ik veel wijn. Toen ik stopte met de pil was ik ook gestopt met het drinken van alcohol. Dit heb ik ongeveer 2 maanden volgehouden. Maar ik werd niet zwanger, ik wilde mezelf niet meer pesten, en het ging natuurlijk ook op vallen dat ik niet meer dronk. (we hebben niemand verteld dat we een derde willen).
Dus ben ik weer gewoon gaan drinken. Wel doe ik regelmatig aan het einde van een cyclus een test, zolang deze niet positef is, drink ik gewoon een wijntje.
Mocht de test (ooit een keer) positief worden stop ik meteen met het nuttigen van alcohol.
Ik heb gelezen dat de eerste 2 weken er geen bloed van de moeder bij het vruchtje komt, dus is alcohol niet schadelijk.
Wij zijn inmiddels 7 maanden bezig en nog niet zwanger (van de eerste 2 meteen zwanger geraakt).
Wel slik ik netjes iedere dag foliumzuur.

Heej!
Ikzelf ben eerder gestopt met roken (mei 2008) en na die tijd heb ik gewoon wijntjes enzo gedronken. In augustus gestopt met de pil, gelijk de eerste ronde raak, en vanaf het moment dat ik een positieve test had ben ik me pas gaan aanpassen, dus toen geen wijn meer, geen filet american meer.
Maar goed dit is ieder voor zich natuurlijk.
Liefs Maaike

Hai hai,

Ik rookte dus wel en ben  gestopt, daarentegen dronk ik al nooit veel alcohol (kan er ook niet goed tegen hihi). Maar af en toe een glaasje is niet zo erg, ik heb gelezen dat je zelfs 5 eenheden per week mag drinken  als je aan 't proberen bent (een glas wijn is 1,5 eenheid). Zodra ik een positieve test in handen zou hebben, zou ik 't alcohol geheel laten staan.

Liefs,
Wish

Ik eet liever geen zachte kazen meer en rauwe dingen, maar ik drink, wanneer ik ongi ben geworden een lekker drankje of twee. De rest van de maand dan weer niet. Zo gun ik mezelf iets lekkers op een teleurstellend moment. Ik verschoon de kattenbak ook niet meer sinds wij proberen zwanger te raken, en ben ik in juni 2007 gestopt met roken (wilde ver van te voren er vanaf zijn, ik was erg verslaafd, de kinderwens houd mij er dan ook grotendeels van af.)

Ik heb ook altijd (flink) gerookt, maar ben daar na mijn eerste mee gestopt. Maar ik weet hoe moeilijk het is, dus ik vind het heel knap van jullie dames.

Ik denk dat ik dat ook ga doen, alleen een wijntje als ik ongi ben geworden.  Want wil het risico toch niet lopen, ik vind het wel veel hoor, een aantal wijntjes per week als je zwanger bent. Ik bedoel, mijn verloskundige raadde het iig niet aan  om een wijntje te nemen. Beter van niet, zei ze.

Zodra je zwanger bent, zou ik ook meteen stopen met drinken van alcohol.
Ik vind een wijntje heel erg lekken en iedereen zou er gek van kijken als ik geen wijntje drink. Zolang ik nog niet zwanger ben drink ik nog gezellig mee.
Maarrrrr, zodra ik een positieve test in mn handen heb, neem ik geen slok alcohol meer.

Tot nu toe heb ik nog 7 maanden kunnen genieten van mn wijntje, en ik hoop dat ik nu snel  9 maanden geen wijn meer zal drinken, hihihi.

dit is nou nog is een belangrijk forum
dat houdt mij dus al 8 maanden bezig
niet dat ik vaak drink ofzo,maar bijvoorbeeld met een weekendje preston palace,de laatste x dat we gingen was in nov ik had de week daarvoor mijn ei gehad,dus de kans was er dat ik zwanger was,ik helemaal niks gedronken en  geen biefstuk geen filet echt niets wat niet mag,helaas wel ongi geworden
oud en nieuw niets gedronken geen toostjes met filet ......maar toch knabelt er dan iets bij me,doe ik het voor niets,of zal het zo zijn.....
tot nu toe zijn al de 8 maanden voor niets geweest
bij de eerste heb ik ook gewoon voor die tijd gedronken,en was ik metten zwanger in ronde 1,dus volgen smij zegt het heemaal niets,maar ja je wilt het best voor je kindje,dus denk je dat je de juiste keus maakt,maar 100% zeker is het volgen smij niet
succes allemaal

Terug
Bovenaan