rekening van verzekeraar

ik kreeg net een rekening van de verzekering dat ik 160 euro moet betalen voor mijn bloed onderzoek die rond de 10 weken is uitgevoeerd.
zijn er meerdere die dit hebben gehad? (misschien in de vorrige zwangerschap?)
Ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht, dacht dat dit gewoon in je basis verzekering was gedekt.

groetjes angelique
 
ja dat hadden wij ook. alleen hadden ze bij mij en mijn man het bloed nodig voor chromosoom onderzoek. Die kosten waren 834 euro. Moesten tot eigenrisico zelf betalen.
Lekker hé
Maar dat is hetzelfde met kraamzorg. Geloof dat je 3 euro per uur zelf moet betalen.
 
of je de kraamzorg moet betalen ligt eraan hoe goed je verzekerd bent.. en is volgens mij ook per verzekering weer verschillend.. mocht je dr voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie betaal je ook een eigen bijdrage..
 
idd, dit gaat van je eigen risico af..
Kraamzorg is wiseelend per verzekering en hoe je verzekerd bent..
wij moeten ook eigen bijdrage betalen voor kraamzorg.
 
bedankt voor jullie reacties.
ik had dit echt niet verwacht, verteld ook niemand je, dan kan je er rekening mee houden.
ben verder nooit ziek dus mijn eigenbijdrage stond nog helemaal open.
van de bevallingen de kraamzorg wist ik het.
dat kan je nog wel terug lezen.
weet iemand wat een ziekenhuisbevalling ongeveer kost?
dat kan ik nou net weer niet terug vinden.

groetjes angelique
 
Ook daar zit een maximale bijdrage aan, hoeveel dat is kun je nalezen op de site van je zorg verzekeraar. Ik heb een gezin en zeker verzekering van VGZ en krijg de eigenbijdrage van de kraam volledig vergoed.
 
Terug
Bovenaan