rekening van verzekeraar

Wat ik me van de vorige keer kan herinneren is dat ik een rekening van ongeveer €800 kreeg voor de niet medische ziekenhuisbevalling. Het werd bij mij wel volledig vergoedt door de ziektekostenverzekering. Goed van tevoren navragen bij je verzekering wat er vergoed wordt dus! Zo kreeg ik de vorige keer geld terug van de zorgverzekeraar (IZZ) omdat ik recht had op extra kraamzorg en daar geen gebruik van had gemaakt. En iedere euro helpt toch in zo'n dure tijd!
 
Ik weet dat je de kosten voor bloedonderzoek zelf moet betalen, maar ik vind de kosten wel erg hoog..... Ik moest zelf iets van € 15 betalen.
Verder navragen over de kosten van poliklinische bevalling.
 
volgens mij zijn de kosten voor een niet medische ziekenhuisbevalling maximaal 180 euro wat je zelf moet betalen..maar kan ook zijn dat het per verzekering verschild! de kraamzorg heeft een lijst waar het opstaat! dus als die nog niet geweest is zou je het tezijnertijd aan de kraamzorg kunne vragen!
 
Ik betaal alleen de eigen risico die iedereen heeft, verder wordt alles zo'n beetje vergoed door de verzekering ook poliklinische bevallen (al zal ik nu klinische bevallen maar toen dat nog niet het geval was heb ik het nagevraagd bij verzekering).
Het hangt dus helemaal af van hoe goed je verzekerd bent.

Kraamzorg hoef ik ook geen eigen bijdrage voor de betalen, valt ook binnen verzekering gelukkig. Alles wat ik extra betaal dit jaar aan aanvullende verzekering heb ik er iig dubbel en dwars uit gelukkig.

Succes met alles!
 
Tsja er is sinds enkele jaren een eigen bijdrage gekomen voor apotheek, ziekenhuis en weet ik het wat voor emdische kosten. Als je nooit ergens last van hebt, kom je er nu plots achter. Als je chronisch bent, dan betaal je al een paar jaar deze kosten. Is toch een hele campagne omgeweest en behoorlijk wat bezwaar toen ze het invoerden.

Overige ziektekosten staan gewoon in je polisvoorwaarden, en eventuele aanvullingen wegens aanvullende verzekeringen. Op het polisblad staat meestal ook het eigen risico vermeld, dit jaar 160,-. Met ziekenhuisbezoek kun je deze in een keer volmaken.... Helaas.
 
Ik behoor ook tot de chronische zieken en betaal ook elk jaar €160,-.

Wist je trouwens ook dat je de ambulance moet betalen als je als zwangere naar het ziekenhuis vervoerd wordt? en ik heb een aanvullende verzekering. Dat is ingegaan sinds 2009. Dus dan ben je ook gelijk door je eigen bijdrage heen.

 
Terug
Bovenaan