Rekening ziekenhuis

<p>Hoi Dames, </p><p>Ik heb even een vraagje.</p><p>Ik Heb onlangs een rekening gehad van het ziekenhuis van bijna 400 euro. Op de factuur staat " observatie 3 maanden" en "onverzekerd kind"</p><p>Het zit zo.</p><p>Ik ben tijdens mijn weeënstorm alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Uiteindelijk bij het doorprikken van de vliezen bleek mijn zoontje te hebben gepoept in het vruchtwater. Waardoor ik dus medisch werd. Ik snap dat als ik zonder medische indicatie een rekening krijg.</p><p>Maar wat is het nu. Ik ben 18-12 bevallen en heb pas een paar dagen na mijn bevalling mijn zorg geweizigd, dus voor 1 jan. Mijn kraamhulp zei dat dat oké was. Ik had geen idee dat ik dat eigenlijk al moest doen wanneer ik nog met mijn benen wijd lag terwijl de verpleegkundige me aan het hechten was.. ?.</p><p> </p><p>Het ziekenhuis zegt nu, jaa maar uw zoon is niet verzekerd geweest (Jaa klopt vanaf 1 jan pas (13 dagen niet verzekerd) Maar niet tot maart!!. En u moet betalen voor 3 maanden observatie?!</p><p>Terwijl wij 18 december gewoon weer naar huis zijn gegaan. Ik heb ik die maanden tot maart niks van het ziekenhuis nodig gehad of überhaupt langs geweest.</p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik doen? </p><p>Liefs</p>

Wat raar idd. Kun je je zorgverzekering bellen om te vragen hoe dit zit? Ik heb er geen ervaring mee. Maar naar mijn weten kun je je kind pas bij je zorgverzekering bijschrijven nadat het geboren is. Dat kun je moeilijk doen tijdens de hechtingen idd ?. Maar volgens mij is je kind wel meteen bijgeschreven vanaf het moment dat je dat regelt, dus niet perse pas per 1 januari. 
En anders kan het juridisch loket misschien iets voor je betekenen? 

Wat raar! Je kunt een kind pas bijschrijven al je een bsn nummer hebt en die krijg je pas na aangifte bij de gemeente.
Ik zou ook de zorgverzekering bellen.

Hoi,
Ik zou idd even bellen met je verzekering. Vooral als ze aangeven 3 maanden intern terwijl je meteen naar huis ging.
Laat je ook niet afschepen met iets want daar kunnen ze erg goed in zijn.
Sowieso als je verplicht medisch wordt dan heb je geen kosten en wordt alles vergoed..
Je moet je kindje uiterlijk 5 dagen na geboorte 'aangeven' bij je verzekering zodat hij/zij mee verzekerd is. Dit heb je dan wel gedaan denk ik?

Wat een raar verhaal. Je moet je kindje binnen 4 maanden na de geboorte aanmelden bij de verzekering. Ik werd er tijdens de intake van het CB nog aan herinnert (gelukkig maar, had er tot die tijd nog amper aan gedacht). Ik was ook medisch uiteindelijk en heb er dus ook nooit geen facturen meer van gehad. Klinkt bijna alsof ze twee baby's door elkaar hebben gehaald oid

Even bellen. Bij mijn zorgverzekering moet ik de geboorte melden en dus kind bijschrijven op de verzekering binnen 1 maand. 

Welke zorgverzekering  zit je bij elke verschillend bijvoorbeeld bij zilverekruis moet ik nu al aangeven dat ik zwanger ben dus houden ze rekening mee en wanneer kind eventeeul geboren word maar wat voor verzekering had je eerst alleen basis want je zei dat als niet medich is dan moet je betalen maar omdat misschien net allemaal langs elkaar loopt en alles per 1 jan in gaar heb je indd een betaling 

Terug
Bovenaan