Rekening ziekenhuis

Ik heb vooraf aangegeven dat ik zwanger was en een maand voor de uitgerekende datum overgestapt naar gezinsverzekering. Ik ben zonder medische redenen in het ziekenhuis bevallen en heb hier nooit een rekening van gehad. Mijn zoontje hebben we pas bijgeschreven toen we zijn BSN hadden. Ik zou hier zeker even contact over opnemen. Wij hebben in het ziekenhuis gelopen voor feriliteitsonderzoek en kregen ook rekeningrn met data dat wij helemaal niet in t ziekenhuis zijn geweest. Met 2 telefoontjes was het geregeld 

Bedankt voor jullie tips dames. Ik ga zo direct bellen.
Ik was verzekerd bij CZ en heb direct na de test contact opgenomen met hun. Vanaf oktober heb ik toen het gezinnen pakket extra aangeschaft. Expres al in oktober zodat ik 100% een aanvullende verzekering had tijdens de bevalling. Vanaf 1 januari overgestapt naar VGZ. 
Ik ga jullie laten weten hoe dit afloopt..
Liefs 

Maar per wanneer heb je je kind aangemeld dan? Per geboortedatum bij je oude verzekeraar? Of pas per 1-1 bij je nieuwe verzekeraar? In het laatste geval klopt het toch dat je kind tijdelijk niet verzekerd is geweest?

Ik zou denken dat de zorgverzekering waar je bij zat ten tijde van de bevalling, de kosten moet vergoeden. Dus in jouw geval CZ. Dat je je kindje pas later hebt aangemeld,bij een andere zorgverzekering, zou daar geen invloed op moeten hebben. Als je niet gewisseld was, zou CZ het ook moeten betalen toch, ook als je je kindje pas later aanmeldt daar. 

Terug
Bovenaan