relatie met je partner

Hoe bedoelt je man dat, aan andere vrouwen denken? Echt sexsueel, dat hij ook ziet dat er meer leuke vrouwen zijn? Want ik denk dat dat normaal is, en dat hij dat misschien ook al voor de zwangerschap dacht, maar niet echt bewust zich er van was.
Laten we eerlijk zijn, er lopen toch heel veel leuke mannen rond, die mag je toch 'lekker' vinden? Daar mag je toch wel aan denken. Dat is heel menselijk hoor. Als je er echt wat mee gaat doen, ja dat maakt het anders. Maar denken, kijken en fantaseren mag wat mij betreft wel.
Maar, dat neemt niet weg dat het voor jou heel kwetsend kan zijn, ik weet ook niet op wat voor manier het gesprek is gegaan, en hoe je man het bedoelt en hoe jullie relatie is.
Mijn man en ik zijn heel open over als we iemand aantrekkelijk vinden of leuk vinden.
Sterkte!

Hoi,
Ben zelf nu 26 weken en heb ook een crisis(je) achter de rug qua relatie. Doordat we 2 miskramen hebben gehad hiervoor, zijn we  enorm met deze zwangerschap bezig geweest, en met name ik! Ik was zo blij dat het nu goed ging. Dat zorgt ervoor dat ik er heel veel mee bezig ben en graag veel  wil genieten ervan! Hij heeft dat niet. Hij voelt de baby ook niet 24/7 en heeft geen kwaaltjes, pijntjes, slaapt lekker door, gaat lekker naar feestjes en drinkt alcohol, enz! Terwijl ik vaak thuis zit op de bank omdat ik moe ben. Moeilijk, want ik wil hem ook niet thuis houden.
We kwamen tot de conclusie dat we best langs elkaar heen leefden op een gegeven moment. En als we ergens over praatten dan was het over de baby. Hij vond dat hij een overdosis baby-verhalen van me kreeg en te weinig interesse in hem zelf. Ik vond dat hij te weinig met de baby bezig was en te weinig met mij. Daar werken we nu aan. Gelukkig hoor ik van anderen dat partners vaak een crisis krijgen tijdens of net na de zwangerschap. Het zet toch even heel je leven op z'n kop; er gaat zoveel veranderen! Ieder gaat daar anders mee om. Ik denk dat praten erover en open zijn erg belangrijk is. Niet dat ik het niet heel erg moeilijk vind. Vooral als je zwanger bent zijn dit soort dingen zo eng! ben benieuwd wat jullie van m'n verhaal vinden en soortgelijke ervaringen hebben.

hallo,
Dank voor jullie reacties, Mijn man en ik blijven er gelukkig openhartig over praten en als het daar bij blijft ga ik me niet meer zoveel zorgen over maken. Een van jullie schreef of het misschien ook zijn angst is voor de toekomst met ons kindje zou kunnen maar ik weet het niet maar goed ik vertrouw hem nu nog wel dus we blijven gelukkig hij is er nog steeds wel voor me en misschien moet ik wat meer aandacht aan hem schenken zonder over de baby te hebben maar er blijft een probleem ik kan mijn buik niet meer verstoppen nu ik 37 weken zwanger ben.(hij vind me niet zo aantrekkelijk meer) maar komt ook best wel goed.
Gisteren dacht ik al dat de baby kwam ik had regelmatig weeen maar helaas zette nog niet door dus nog even wachten en dan zullen we wel wat anders aan ons hoofd hebben.
nogmaals bedankt.
K

Terug
Bovenaan