<p>Hoi allemaal, </p><p>Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.. Ik ben bijna 21 weken zwanger en helaas is sinds kort de relatie met de aanstaande vader verbroken. Aan het begin van de zwangerschap heeft hij ons kindje erkend en hebben we daarbij gekozen voor zijn achternaam. Nu de relatie over is weet ik niet goed wat ik daarmee moet. In eerste instantie had ik zoiets van hij blijft de vader, we kunnen nog prima met elkaar, hij zal onze dochter regelmatig zien en een rol gaan spelen in de opvoeding. Maar mijn omgeving adviseert me wat anders; 'jij zal het grootste deel van de opvoeding op je nemen en ze is het meest bij jou, op praktische reden is jou achternaam handiger. Tevens is het fijn dat mocht je in de toekomst een nieuwe partner vinden en daarmee nog een kindje krijgen, je die ook jou achternaam kan geven en je kinderen dezelfde achternaam dragen.' Dit brengt me nu heel erg aan het twijfelen. Buiten het feit dat ik niet weet of je dit überhaupt nog (kosteloos) kan veranderen, weet ik dus ook niet welke keuze ik moet maken. Hebben jullie tips?</p><p>Liefs, L. </p>