relaxen?

Beetje rare vraag, maar houdt jullie baby van relaxen?

Een vriendin van mij heeft namelijk een kindje dat even oud is als Senne en wat mij erg opvalt, is dat hij erg van relaxen houdt en Senne niet. Senne ligt na de voeding gerust een half uurtje in de box naar de mobile te kijken of gewoon wat te kletsen, maar op een gegeven moment is het voor haar gewoon genoeg geweest. Dan zet ze het op een huilen en dat gaat door totdat ik haar op de arm pak. Een ander soort alleen-vermaak (wipstoeltje bijvoorbeeld)  vindt ze dan ook niet meer leuk. Terwijl dat kereltje van mijn vriendin de hele dag lekker relaxed in de box, het wipstoeltje of bij haar op de bank ligt zonder te huilen en daar ook slaapt. Senne wordt na een tijdje altijd onrustig. Het lijkt wel of ze óf geëntertaind wil worden óf lekker in haar bedje wil slapen.

Waar heeft dat nou mee te maken? Misschien heeft ze iets van haar moeder weg, die houdt er ook niet van om te liggen niksen..

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Joey is altijd wakker als ik hem 's morgens 'wakker maak' en ik weet dus ook nog steeds niet hoe laat hij nou eigenlijk wakker wordt, hij ligt dan gewoon heerlijk te relaxen. En als ik hem overdag in zijn bedje leg omdat ik zie dat hij moe is, ligt hij soms ook een half uur later (als ik  stiekem even ga gluren)  nog gewoon met zijn handjes te spelen.
Dus ja: die kleine van mij kan heerlijk niets doen; heeft hij vast van zijn moeder!!

Hoi Dionne,

Evi is nu 15,5 week en heeft ook nieuwe uitdagingen nodig geloof ik.
Ze is zo wie zo geen schoot zitster hihihi. Lekker tegen haar mama aanhangen is er niet bij  Het is een echte wiebelkont, ligt het liefst in de box of in haar wippertje. Zodat ze vrij kan bewegen en alles kan zien. Maar wel moet ik regelmatig mijn gezicht laten zien want anders is het al snel niet leuk meer. Ik heb al andere speeltjes in de box gelegd, die andere lijkt ze op uitgekeken. Ik vind het best lastig. Dus echt relaxen daar houd ze niet zo van.

groetjes Sonja

Floor houdt niet zo van dat ge-relax. Ze wordt het liefst bezig gehouden door mama of ligt naar de mobile te kijken, maar na 10 minuutjes is ze het dan weer beu en begint te brullen. Ik leg haar dan meestal in bed, ze valt dan binnen no-time in slaap. Ik betrap haar er wel eens op dat ze in bed lekker ligt te kijken, ze sabbelt dan heerlijk op haar handje, ik kan haar dan beneden horen smakken terwijl haar slaapkamerdeur dicht zit.

ik hou het op karakter.boas is ook meestal wel heel relaxed.kan uren rustig in de wipstoel/schommelstoel liggen kijken en valt uiteindelijk in slaap.
groetjes kari

Hoi Dionne,

heb jij nou net een topic geopend over de favo bezigheid van Laura, die ligt uren in de box "niets" te doen en dan valt ze daar lekker in slaap. Dat houdt ze zelfs de complete tijd tussen twee voedingen vol. Soms moet ik echt uitkijken dat ik haar niet vergeet .

Groetjes Ilona

Jeetje, ik wil ook wel zo'n relaxte baby...

Esther is net zoals ik vroeger als baby en peuter  was...actie, actie, actie! Nu, nu, nu! Ze wil alles zien en meemaken en begint tegenwoordig al te brullen als we de trap oplopen omdat ze weet dat ze dan meestal naar bed gaat. Relaxen doet ze niet, ze ligt of te trappelen onder de babygym of de mobile, of uit haar dak te gaan in haar schommelstoel, of te feesten in de wagen en als ze moe is, is dat in één keer niet leuk meer en slapen doet ze dan pas in bed. Op schoot zitten wil ze eigenlijk bijna nooit. Maar volgens mij heeft ze nu een sprongetje, want sinds twee dagen begint ze te brullen als ik uit het zicht ben...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan