Ik heb enkele verhalen van ouders gelezen en kan alleen maar een ontzagelijk groot respect opbrengen voor hen.
Hoe moeilijk is het als je je kind moet verliezen en dan te moeten merken dat daar volgens de meeste mensen een bepaalde termijn van rouw voor geldt. Daarna moet je maar door met je leven. Alsof deze ouders buiten dat ze hun kind verloren zijn ook hun verstand kwijt zijn. Natuurlijk moet je door met je leven. Maar moet je dan alles wat er gebeurt in je leven maar als een robot doormaken en nergens meer om malen.
Is het niet normaal dat je zo'n heftige gebeurtenis niet zo snel te boven komt.
Mensen kunnen en willen zich niet meer in een ander verplaatsen. Want stel je voor dat je je emoties toont. Nee, dan kun je gekwetst worden en dat kan niet. We moeten toch altijd sterk zijn en vooral doorgaan. We vechten met ons verstand in plaats van met ons gevoel.
Nee, kijk naar kinderen. Als ze pijn hebben dan huilen ze net zo lang tot het verdriet gesust is. En zij kijken niet naar andere kinderen of die dat raar vinden en duh! andere kinderen vinden dat ook niet raar. Waarom moeten volwassenen het elkaar altijd zo moeilijk maken.
Als iemand verdriet heeft, dan doet dat pijn en dan is dat rechtvaardig, hoelang dat ook duurt. Klaar!!
Ikzelf heb een miskraam gehad toen ik 7 wkn zwanger was en heb hier geen last van gehad. Ik had nog geen band met het kind en eigenlijk ook geen besef. Maar dit geldt voor mij. Ik respecteer eenieder zijn verdriet of dat nu na een zwangerschap van een week of van 40+ weken is.
Sterkte en groetjes van een moeder die teleurgesteld is in sommige mensen.
Angela (m.v. Cas 02.03.2004)