Restless legs

<p>Hoi mama's, </p><p>Ik ben sinds het 3e trimester last van restless legs (naast de andere kwalen als bekkenpijn en maagzuur waar ik al slecht van sliep) en kan nu nauwelijks meer inslapen s avonds, maar ook een filmpje kijken s avonds op de bank lukt niet meer. Dan moet ik steeds wisselen van houding, met gesterkte benen op de grond, stretchen, child's pose (heel kort omdat anders mn eten mn slokdarm in stroomt). Nou lang verhaal kort: ik doe alles wat geadviseerd wordt (magnesium, ijzer, kruik, massage en ga zo maar door). Niks helpt. Ik slaap even 1,5 uur aan het begin van de nacht, en daarna tot 4 uur snachts nauwelijks en dan nog 2 uurtjes tot mn dochter wakker wordt. Overdag functioneer ik steeds slechter en ik ben steeds emotioneler. </p><p>Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en mijn dochter moest op 42 weken worden gehaald omdat mijn lijf nog potdicht zat. </p><p>Ik ben zo bang om nu nog door te moeten tot 42 weken. Van mij mogen ze eerder halen, maar daar is niet een echte reden voor. </p><p>Ik ben echt een beetje wanhopig. De vk gaat me nu wel temazepam voorschrijven. Hopelijk doet dat nog iets. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met restless legs? </p>
 
Ohja wat een GRUWEL vond ik dat! Had er ook zo'n last van in het laatste trimester. Hier hielp het wel om dan 's nachts even op te staan en dan een korte wisseldouche te nemen (afwisselend koud/warm water met de straal op m'n benen). 
Maar ik stond dus ook 1x en soms vaker onder de douche s nachts. Was wel midden zomer dus misschien beter te doen dan nu. Ik sliep daarna gelukkig wel weer in, dat lukte zonder douche niet. 
Sterkte mama! Hoop dat je dit x niet weer tot 42 weken hoeft te wachten ❤
 
Ik had hier voor mijn zwangerschap ook al last van, ben toen naar de fysio geweest en die heeft een aantal weken 1x per week mijn benen gemasseerd en dat hielp toen heel goed.
Ik heb er nu nog geen last van, maar mocht het in mijn zwangerschap ook weer voor komen ga ik zeker weer langs bij de fysio
 
Ik leef zo met je mee! Had het bij mijn eerste zwangerschap ook de laatste maanden. Verschrikkelijk en niks hielp. Ik deed ook alles wat jij schrijft en het biedt even verlichting maar niet genoeg om gewoon te kunnen slapen of idd film op de bank kijken... Ik zat de hele avond op de yogabal te stuiteren ipv op de bank.
Na de bevalling meteen weg, geen last meer. Toen baby 6 maanden was, kwam het een beetje terug geen idee waarom. Ik ging met hem naar de osteopaat (voor een check van de baby gewoon) en ik vroeg hem tussendoor of hij iets wist over rusteloze benen. Hij zei dat het een blokkade in de heupen of ergens kan zijn en dat een osteopaat daar zeker bij kan helpen. Had ik dit maar eerder geweten!!!!

Nu zwanger van de 2e en het begon in het eerste trimester al. Ben nu in behandeling bij een osteopaat, een keer geweest tot nu toe. Ben heel benieuwd of het gaat werken. Hoop het heel erg iig.

Heel veel sterkte!
 
Jaaaaa vreselijk! Ik heb al jaren het regelmatig,maar tijdens zwangerschap inderdaad nog erger. 
Wat je van de verloskundige gaat krijgen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoop voor je dat het werkt, want het is zo frustrerend!
Tip die ik volgens mij nog niet las in de reacties is je benen omhoog houden. Met je billen zo dicht mogelijk tegen de muur aan en dan je benen helemaal omhoog langs de muur. (Kan misschien ook op je bank of bed) Zo kun je dan gerust 10 minuten liggen of langer als dat fijn is. Heb ik bij yoga geleerd en deed ik savonds, hielp wel voor een tijdje. 
Sterkte!
 
Trouwens zou ik het even goed met je vk bespreken om hem wellicht eerder te halen. Fysiek en emotioneel op zijn lijkt mij een goede reden persoonlijk.
Mijn vk wilde mij toen der tijd met 40 weken strippen was de afspraak. Uiteindelijk niet nodig geweest gelukkig. Maar het hoeft dus niet zo lang te wachten lukt mij.
 
Bedankt voor jullie reacties en tips mama's! Zit nog wel wat tussen dat ik niet geprobeerd heb. En ook wel fijn om te weten dat het inderdaad vreselijk is en ik niet alleen maar loop te piepen. 
 
Terug
Bovenaan