Resultaat huisarts

Hoi Charlotte,

Bedankt voor je eerlijke reactie. idd hebben wij ook de grote angst dat er iets mis is met het zaad, dat is gewoon een gevoel van ons beiden. Ook twijfelen wij nog hoe ver in de medische molen wij ons willen gaan storten. Wij willen heel graag een kindje, begrijp me niet verkeerd.
Daar komt dan nog bij dat ik het alleen nog maar aan een goede vriendin verteld heb, onze families denken dat wij gewoon nog even wachten met zwanger worden.....ze moesten eens weten. Dat vind ik vaak nog het moeilijkste, dat ik op een verjaardag ben en met mijn 6 weken oude nichtje zit en de visite vraagt doodleuk....nou ben jij zeker aan de beurt???

Voorlopig blijven we vrolijk verder proberen , en we zien wel waar het schip strand.

Groetjes Marjolein

Hi Marjolein,

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Het is zo moeilijk, want je wilt graag, maar als dat dan allemaal niet gaat zoals je hoopte dat het zou gaan is dit echt een proces waar je doorheen moet en ga je gewoon aan alles twijfelen.

Ik probeer mezelf sinds een paar dagen voor te houden dat ik het zwanger worden echt los moet laten, want er is meer in het leven en nu ben ik alleen nog maar daar mee bezig. Het is net alsof mijn wereld stil staat. Iedereen heeft een kind of is zwanger. In onze straat hangen een stuk of 5 geboorteborden. Mijn vriend en ik hebben het er al over gehad om ze 's nachts gewoon weg te halen..... geintje natuurlijk, maar je moet ergens heen met je frustraties en gelukkig kunnen we er op deze manier wel samen om lachen.

Weetje wat ik steeds meer besef:
In ons leven kunnen we eigenlijk alles: 2 maal op vakantie per jaar, studeren, op stap gaan, veranderen van baan als je even geen zin meer hebt,  noem maar op. Soms moet je er wat moeite voor doen, maar alles wat je wilt kun je voor werken. En dat is ook zoals ik opgevoed ben. "Een goede meid is op haar toekomst voorbereid" de slogan van mijn puberjaren (ik ben van jouw leeftijd, dus jij zult hem ook wel kennen). En nu wil ik echt iets heeeeel erg graag en kan ik doen wat ik wil, al ga ik op mijn kop staan: ik heb er niets meer over te zeggen. Ik had invloed op wanneer ik zou stoppen met de pil en nu kan ik gaan zitten wachten, dus ik heb besloten dat ik mezelf een paar keer per dag het volgende voor hou:
Een kindje zou bij ons echt heel erg welkom zijn, maar hij/zij bepaald zelf wanneer en of het komt, dus ik kan het nu loslaten. (klinkt wel een beetje zweverig, maar ja...als het maar werkt, niet?)

Ik hoop dat ik hiermee wat meer rust krijg.
Nou moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik een paar dagen voor mijn NOD zit en dan ben ik wel positiever, dus of ik het volgende week nog kan op deze manier.....ik hoop het.

Nou....ik ga maar eens verder.

Groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan