Rhesus negatief!!! Wie weet er meervan??

Hoi hoi,

Mijn reactie is niet echt meer nodig, geloof ik, zoveel mensen hebben alles al gezegd, maar ik vind het zelf ook prettig om wat te schrijven, want ik had nog niet eerder een topic hierover gezien van andere rhesus negatieve aanstaande moeders. En ik ben er dus ook eentje ;-) Dat wist ik al van tevoren, omdat mijn beide ouders A negatief zijn. Ik had alleen nog niet helemaal stil gestaan bij de 'gevolgen' hoor, maar het valt me heel erg mee.

Wel heeft de verloskundige  eerst voor de zekerheid mijn partner ook nog laten bloedtesten, omdat hij zijn bloedgroep niet wist, en ja, als hij ook negatief was geweest, dan hadden er geen  prikken gehoeven. Anti  D prik vorige week gehad, was nog best  pijnlijk, want de  naald gaat heeeel langzaam in je been met een wat dikke vloeistof, maar de spierpijn waar de verloskundige voor waarschuwde van tevoren, kreeg ik helemaal niet, en acht het duurt maar een minutt ofzo. Ze hebben die dag ook even extra het bloed onderzocht, maar dat was ok. Nou, na de bevalling straks, wordt inderdaad het bloed van de baby onderzocht vanuit de navelstreng, en dan volgt waarschijnlijk dus nog zo'n prik. en dat hoeft ook niet meteen direct, ik geloof dat er wel 48 uur tussen mag zitten. Je hoeft er ook niet speciaal voor naar het ziekenhuis toe.

Altijd speelde in mijn achterhoofd wel dat ik een wat minder vaak voorkomende bloedgroep heb dan andere mensen. Maar pas nu, tijdens de zwangerschap, merk ik wat ik zou kunnen betekenen voor anderen. Ik ben van  plan om na zwangerschap en borstvoedingperiode, bloed te gaan geven! Nooit eerder gedaan, dus ik weet niet of het me bevalt en of mijn lichaam het aan kan dan, maar het lijkt me iets heel geweldigs om te doen, als je bloed wat zeldzamer is dan ander bloed. Misschien ook een idee voor andere rhesus negatieve aanstaande moeders?

Groets, Sara (32wk)
 
Bij mijn dochter zijn ze de anti prik VERGETEN... ook na de bevalling de 2e VERGETEN!!!. Dat was in een ander ziekenhuis. Nu is het te laat. We hebben as vrijdag gesprek, waarbij de gynaecoloog zijn excuses aan wil bieden.  Maar wil meer weten van tevoren. Ik kan niets vinden bij vergeten prikken.  Verloskundige vond het een zeer kwalijke zaak 
 
Terug
Bovenaan