Ribben

Heb ik ook vanaf een week of 16 gekregen en is bij mij de hele zwangerschap gebleven. Op tijd rusten en even platliggen, warmte op leggen en bij mij hielp een osteopaat zo nu en dan. Ik kon er uiteindelijk niet langer dan 15 minuten door zitten. Nog even volhouden was de commentaar van de gynaecoloog wanneer ik het aankaartte ?

[quote quote=10553259]Mijn banden zitten toch niet bij me ribben naast me longen ?[/quote]

Groeiende baarmoeder denk. En aangezien die vast hangt aan die banden. Misschien moet je op internet plaatje opzoeken van je banden kan je zien wat ik bedoel

Je banden van je baarmoeder zitten niet aan je ribben vast. Dus dit is niet specifiek bandenpijn zoals vaak voorkomt in de zwangerschap, dat zit echt meer onderin je buik. En bij 17 weken is je baarmoeder nog niet zo groot dat ie tegen je ribben aanduwt. Door zwangerschapshormoon kunnen al je spieren en gewrichten verweken, misschien dat dit bij jou zich uit tpv je ribben?

Je schuine buikspieren worden door de groei van de baarmoeder aan de kant geduwd. Deze hangen vast aan je ribben waardoor dit enorm veel pijn kan doen. Ik heb er ook last van, echter kwam dit bij mij pas rond 27 wk.

Terug
Bovenaan