Ribben

@mammalovestheirboys, je kan geen bandenpijn hebben ter hoogte van je ribben want daar zitten de banden van je baarmoeder niet. Dus leuk dat jij het bandenpijn noemt, maar dat betekent niet dat dat het is. Ook als je iets 3x hebt gehad betekent dat niet dat het anatomisch de correcte term is voor de aandoening. Bandenpijn ontstaat door druk op de banden van je baarmoeder die in je onderbuik zitten. Daarvan krijg je dus pijn in je onderbuik, soms liezen en rug, soms schaamstreek. Natuurlijk kun je door zwangerschap ook elders pijn krijgen maar dat heet dan dus geen bandenpijn

[quote quote=10553353]@mammalovestheirboys, je kan geen bandenpijn hebben ter hoogte van je ribben want daar zitten de banden van je baarmoeder niet. Dus leuk dat jij het bandenpijn noemt, maar dat betekent niet dat dat het is. Ook als je iets 3x hebt gehad betekent dat niet dat het anatomisch de correcte term is voor de aandoening. Bandenpijn ontstaat door druk op de banden van je baarmoeder die in je onderbuik zitten. Daarvan krijg je dus pijn in je onderbuik, soms liezen en rug, soms schaamstreek. Natuurlijk kun je door zwangerschap ook elders pijn krijgen maar dat heet dan dus geen bandenpijn
[/quote]Bedankt voor de uitleg!

Stuk wijzer geworden door deze anatomische correcte term voor de aandoening. Ben toch blij dat ik het gewoon zwangerschapskwaaltjes kan noemen en ieder lichaam exact hetzelfde gemaakt is.

Goed weekend!

De starter van dit topic vraagt zich af wat het kan zijn. Jij zegt dat het bandenpijn is, wat niet correct is en haar ook niet verder helpt. Ja het is vast een zwangerschapskwaal, maar niet alle zwangerschapskwalen zijn bandenpijn en dat is ook niet wat je zegt in eerdere reacties. Je mag dit van mij inderdaad scharen onder een zwangerschapskwaal, maar als je even je eigen reacties terug leest, is dit niet hoe jij het opschrijft. De informatie die jij nu hebt gegeven is gewoon niet correct en daar reageer ik op. Hoe jij reageert vind ik erg kinderachtig, je komt over alsof je er niet tegen kan dat iemand je ongelijk geeft of je tegenspreekt. Nogmaals, dat jij iets bandenpijn noemt, wil niet zeggen dat het dat ook is. Iemand met hoofdpijn kan het ook migraine noemen, dat betekent nog niet dat diegene ook daadwerkelijk migraine heeft. Dus: ja het is hoogst waarschijnlijk een zwangerschapskwaal, maar geen bandenpijn.

Klinkt mij niet echt als de typische bandenpijn dat verwacht je meer onderin waar je baarmoeder hangt. Pijn bij je ribben lijkt me eerder door druk vanuit je buik omdat alles naar boven geduwd wordt of verweking van je gewrichtsbanden en spieren bij je ribben.
Ik heb het ook gehad maar had het juist heel erg bij mijn borstbeen. Heel vervelend, bij mij werkte helaas weinig.. warme kruik zoals hier boven genoemd werd hielp wel of warm douchen en hopen dat het snel weer voorbij gaat ☺️

Dit gevoel had ik ook vanaf het moment dat ik een buikje kreeg! In het 3e trimester was dat gevoel wel voorbij. Maar tis heel vervelend want niks helpt! Zover ik begrepen had komt het gewoon doordat alles groeit en je ribben dus ook een beetje naar buiten geduwd worden en is het niks om je zorgen over te maken.

Terug
Bovenaan