rietjesbeker van Difrax of van ...... jullie advies nodig!?

hoi hoi,

Omdat het gewoonweg nog niet lukt om onze zoon uit een gewone beker te laten drinken willen we toch echt van de fles af en dus ee nrietjesbeker aanschaffen.

Hij drinkt overigens al wel goed uit pajes in een pakjehouder hoor!
Maar nu komt de vraag. Ik ben zelf nogal een Difrax fan dus zag ik op de site de nieuwe rietjesbeker. Heeft een van jullie al ervaring hiermee? (heb hem nog niet in de winkel gezien)

Ik had al eerder een Nuby rietjesbeker gekocht met zo'n flipdop maar deze zoog vacuum na iedere slok (zelf getest)  en het rietje was behoorlijk dik en destijds geen favoriet hier (heb hem dus weggegooid ) vandaar dat die van Difrax me wellicht wat beter leek. Of was ik weer te voorbarig met weggooien en moet ik toch maar voor Nuby gaan?

Of welicht nog andere merken (met een dun rietje)?? die niet lekken of vacuum zuigen?

Hoor jullie adviezen graag!!

groetjes Snoopy!

Hallo,

ik ben ook iemand die al alle bekers heeft uitgeprobeerd.
Ik heb laatst de rietjes beker van de difrax gekocht maar mijn zoontje drinkt er niet uit. Dus heb ik zelf getest en ik krijg er nauwelijks wat uit. Dus ik vind het al niks.
Percy dronk ook alleen maar uit bekers met een zachte tuit, van nuby,  maar nu de hond zijn beker opgegeten heeft drinkt hij opeens uit een beker met harde tuit, wel van difrax.

Er zijn zoveel bekers maar vind maar eens uit waar jouw kleine uit wil drinken.

Heel veel succes ermee.

Groetjes melanie

Hoi,

ik heb van Tupperware twee bekers met deksels gekocht, waar een siliconen gaatje inzit. Hier kun je  een gewoon  rietje doorheen schuiven. Zonder rietje erin gegarandeerd lekvrij. Onze zoon vind het helemaal feest wanneer hij uit deze beker mag drinken.
Heb je ook geen gedoe met het schoonmaken van zo'n rietje, dat aan de beker vast zit. Gewoon iedere keer een schoon rietje pakken en klaar!

Groetjes, Marijon

hoi,

ik ben ook een difrax fan.. ik geef mijn dochter water gewoon uit een s fles van difrax maar dan niet met een speen, maar wel met een doodnormaal rietje erin... gaat prima...
Wel regelmatig rietje vervangen

Hoi,

Hier zijn we fervent gebruiker van de Nuby-rietjesbeker. In het begin hadden we ook dat vacuumprobleem, maar na even bestuderen, bleek dat we het witte  gedeelte van het rietje niet ver genoeg in het zachte gedeelte deden(er zit een ribbeltje op het witte stuk, die in het omgekeerde ribbeltje van het zachte gedeelte moet vallen.
Ik ken de difraxrietjesbeker niet, wel de flessen, die gebruik ik hier ook. Dus daarin geen ervaring. Verder heb ik voor de grotere kids een winnie the pooh rietjesbeker(ooit bij Kruidvat of Trekpleister gekocht). Ook die zijn fijn, alleen kan je daar weer geen losse rietjes van kopen.
Uiteindelijk is het natuurlijk ook heel persoonlijk, maar dit zijn mijn ervaringen:)

Groetjes, Yvette

door deze topic heb ik een rietjesbeker voor Sam gekocht!!
Ik wist namelijk niet dat ze bestonden (antilek) ik dacht alleen van die bekers waar je zelf een rietje in moest doen.

Ik heb hem bij de kruidvat gekocht van Nuby en sam is er apetrots mee en loopt er de hele dag mee rond haha!
Wel wilt ie er af en toe mee op de bank gaan liggen net zoals met zijn oude vertrouwde fles maar dat kan natuurlijk niet..moet ie nog even doorhebben

Nu krijgt ie nog maar 2 x per dag een fles..als ie naar bed gaat 'smiddags en als ie 's avonds naar bed gaat..ideaal!!!
Hij had hem ook meteen door hoe het moest en ik ben er meer dan tevreden mee!
Hij was maar 5 euro en absoluut antilek!

Groetjes Angela

Haha lekker herkenbaar! Ook hier eerst verwarring met de Nuby. Ik test altijd zelf of ik ergens wat uitkrijg en zodoende had ik het vrij snel door dat er iets niet goed ging.
Ik had dus hetzelfde als jij Yvette! Dus ja ik denk dat je te voorbarig geweest bent met weggooien... Het is wel een grote valkuil want mijn vriendin had precies hetzelfde: de rietjes beker stond tot nader order op de plank want haar zoontje kreeg er niets uit, na enig onderzoek bleek dat ook zij dat witte stukje niet ver genoeg in het rietje had gedrukt.
Maar Angela, hou het wel even in de gaten, ik wil niet je euforische stemming bederven maar helemaal lekvrij zijn ze niet helaas......
Zodra het gaatje een beetje "uitlubberd" is hij niet meer lekvrij dan moet je hem dus echt wel rechtop vervoeren..... dit even als tip!
Ik ga zeker eens kijken naar die Difrax bekers, heb hier 3 Nuby's maar ik vind dat je ze heel makkelijk scheef dichtdraaid waardoor ze ook niet echt lekvrij zijn....
Ik ben nogal Difrax fan dus mijn nieuwsgierigheid is gewekt!
Thanx!

Groetjes Saskia

Dag ladies,

nou we hebben nu maar een Difrax rietjesbeker gekocht en mijn schoonmoeder die van Nuby! onze man geeft de voorkeur aan de Difrax omdat dit rietje iets dunner is (die van Nuby lijkt wel een rioolbuis!) maar al met al drinkt hij uit beiden.

Ben erg tevreden over de Difraxbeker, er gaat alleen wat minder in als in de Nuby beker (1 pakje drinken en dan zit ie echt heel vol!)

tot op heden geen lekkende momenten gehad alleen hij moet nog wel doorhebben dat ie de beker niet moet kantelen bij het drinken net als zijn fles (en, dat leer je nog niet zo makkelijk af!) oh ,en ze zijn wel wat duurder, 7,99 euro. onze zoon drinkt zijn beker wel ineens leeg dus dit is ook weer een voordeel. Met zijn fles liep hij de hele dag te drinken (slecht voor de tandjes)

maar ga er nog wel 1 bijhalen! de fles wordt hier nu alleen nog 's ochtends gebruikt!
over een poosje maar weer een gewoon bekertje gaan oefenen, blijft toch het beste zegt men.... al is dit wel makkelijk!

bedankt voor jullie tips!

Terug
Bovenaan