rijbewijs

Hoi meiden,

Ik vroeg mij af of er nog meer aanstaande mama's zijn die (nog) geen rijbewijs hebben? Ik heb zo'n 10 jaar geleden wel wat lessen gevolgd, maar vond en vind het doodeng en voor mij hoeft het eigenlijk helemaal niet. Gelukkig kan ik mij goed redden en is alles redelijk in de buurt of te doen met openbaar vervoer. Maar nu krijg ik vaak de reactie....nu je zwanger bent moet je ook je rijbewijs halen....

Zijn er nog meer meiden die er voor kiezen zonder rijbewijs door het leven te gaan?

Liefs, moi xxx
 
hoi

ik heb wel mijn rijbewijs...ken echt niet meer zonder mijn autotje.
nou moet ik ook zeggen dat ik niet in zo'n hele grote stad woont waar de bussen en trams om de 5a10min. gaan...dan was het misschien een ander verhaal.
maar er zullen er vele zijn die ook geen rijbewijs hebben hoor! en ik zou nu niet tijdens je zw.schap hals over kop je rijbewijs gaan halen. maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je je voelt.
maar je niet druk meid, niks moet en alles kan/mag.
geniet van je zw.schap

liefs sandy
 
Als het aan mij lag had ik het nu nog niet gehad, maar mijn vriend wilde heel graag een auto. Hij werkt in onze woonplaats en gaat met de fiets naar het werk en ik ging altijd met de trein. Het was dus niet nodig, maar hij vond het toch wel makkelijk. Ik kreeg die auto dus niet uit zijn hoofd gepraat en toen stond er vorig jaar ineens een spiksplinternieuwe auto mooi te zijn onder de carpoort.

tja, daar stond ie dan. Dat was natuurlijk ook zonde, dus ben ik mijn rijbewijs maar gaan halen op mijn 26ste. kostte ook weer een bom duiten, maar ik moet nu eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vind. Ik hoef niet meer te wachten op een koud station op een trein die 9 van de 10 keer te laat is en geregeld niet kwam opdagen en kan lekker warm, alleen en met een lekker muziekje op mijn eigen tempo naar mijn werk crossen.

Je zult je vast wel redden zonder rijbewijs, maar ik zou 'm niet meer willen missen!!
 
Toevallig dat je erover begint want ik heb maandag mijn derde les. Afgelopen maandag heb ik mijn theorie gehaald, in één keer.
Daar ben ik ontzettend blij mee.

Leuk vind ik autorijden nog niet maar ik zie wel in dat het énorm praktisch is.
Zelf ben ik nu 29 en ik heb altijd gezegd dat ik vóór mijn 30ste mijn rijbewijs zou halen. Daarbij ben ik nu 14 weken zwanger en wil ik graag voor de bevalling het papiertje hebben.

Ik moet niets maar er zijn verschillende reden waarom ik er nu wel werk van maak.

-Stel dat mijn man iets overkomt, dan kan ik ook de auto pakken. Minder afhankelijk dus.
-Het geeft ruimere mogelijkheden op de arbeidsmarkt, ik ben werkzoekende en sommige vacatures reageer ik niet op omdat ze met het openbaar vervoer niet te breiken zijn.
-Met slecht weer ben ik van dat regenpak verlost! Grote motivatie!!!
-Drie jaar geleden heb ik al 12 lessen gehad (moest door omstandigheden stoppen) en ik wil afmaken waar ik aan begonnen ben.

Zo heb ik dus een aantal motivaties om zwanger achter het stuur van de lesauto te kruipen. Iedereen is zweterig in het begin en fouten maken mag!

Natuurlijk is een leven zonder rijbewijs niet minder en ik wil je niet mijn mening opdringen!
Toch lees ik een beetje tussen de regels door dat je nog wel twijfels hebt of je het nu wel of niet wilt. Wat betreft je angst, wat ik mij goed kan voorstellen, praat daar over met een instructeur. Jij bent absoluut niet de enige!!!!

Veel plezier tijdens je zwangerschap en sterkte met het maken van een beslissing!

Groetjes,
Louise
 
Ik heb wel een rijbewijs maar durf eigenlijk niet meer te rijden. Ben van plan om als de kleine eris gewoon alles lopend, met de fiets en openbaar vervoer te doen. Is iets meer plannen maar moet volgens mij te doen zijn. Misschien wel gemakkelijk spreken omdat ik in de stad woon, maar ik zie geen problemen.
 
Hallo,

Ik ben niet meer zwanger, maar ben onlangs bevallen van mijn 2e kindje. De oudste is nu 18 maanden, de jongste 3 maanden. Zelf heb ik geen rijbewijs, omdat ik me altijd goed kon redden met het ov en ook mijn vriend heeft geen rijbewijs. Met maar 1 kindje ging het nog steeds prima met het ov. Wij wonen in een stad, dus goede verbindingen. Ik had een lichte en smalle maxicosi met onderstel, zoiets als in de baby-walz staat. Die past gemakkelijk in de bus, past door het gangpad entil je gemakkelijk op. In de trein hetzelfde verhaal.

Na de geboorte van mijn 1e kindje ben ik met rijlessen begonnen, ik had tijd genoeg en het zou inderdaad misschien wel gemakkelijk zijn dacht ik. Ben 1 keer gezakt en toen hadden we even geen geld meer, dus maar even gestopt. Zelfs hoogzwanger ging ik met een baby van 14 maanden ging ik nog overal met het ov heen. Was nog steeds goed te doen.

Nu is nummer 2 er, maar nummer 1 moet ook nog in een wandelwagen. Dubbele wagen kom ik de bus niet mee in, vooral niet als een chauffeur zeurt dat je kindjes niet in de wagen mogen blijven. De jongste in de wagen en de oudste op een plankje kan net, ze kan al lopen, de oudste, maar dat gaat niet als je ver moet. En je moet steeds 2 kinderen vasthouden. De trein in met een dubbele wagen gaat wel, dus als je in de buurt van een station woont is het nog wel te doen. Maar als ik het zou moeten zeggen, met 1 kleine is het ov goed te doen, maar met 2 lastiger en nog meer echte kleintjes lijkt me helemaal moeilijk.
 
Als je altijd gewend bent om met het openbaar vervoer te reizen, denk ik dat je dat ook wel redt met een kindje. (Ik ben al erg lang een auto gewend en zou er niet meer zonder kunnen.)
Je moet je niet gek laten maken door wat een ander vindt dat je moet doen. Geloof me, je krijgt nog heel veel 'adviezen' over wat je wel en niet moet doen en er is gewoon geen beginnen aan om die allemaal op te volgen. Gewoon doen wat je hart je ingeeft dus.

Als je voor jezelf overweegt om toch je rijbewijs te gaan halen, zou het aan de ene kant wel slim zijn om dat nu nog te gaan doen en niet te wachten tot na de bevalling, omdat het dan veel lastiger wordt te plannen, want het is met een kindje behoorlijk druk! (bij mij in elk geval wel.) Aan de andere kant merkte ik wel dat ik in de zwangerschap minder geconcentreerd was en dat dat niet lekker is bij het autorijden (volgens mijn gynaecoloog moeten zwangere vrouwen ook niet autorijden! :) Dit kan ook lastig zijn bij het leren van de theorie en op een gegeven moment zal ook de dikke buik niet prettig zijn bij het autorijden.

Mijn conclusie: als je niet voor jezelf je rijbewijs wilt halen, dan lekker dat commentaar van je vrienden naast je neer leggen!
 
Ik heb geen rijbewijs en heb 2 kinderen (33 weken zwanger van de derde), nu krijg ik een vervoersprobleempje omdat het lastig is om met 3 kinderen op de fiets te gaan. Toch denk ik er niet over om mijn rijbewijs te halen, met de fiets kom ik overal sneller en makkelijker. Moet ik verder weg dan neem ik het openbaar vervoer. Voor uitjes en bezoeken in het weekend huren we ongeveer 6 keer per jaar een auto (mijn man heeft wel zijn rijbewijs), dan is het voor hem weleens lastig omdat ik nooit terug of heen kan rijden, maar ik heb hem er nog nooit over gehoord. Wel hoor ik vaak van mensen: waarom haal je je rijbewijs toch niet is toch veel makkelijker.... Ik vind het te duur, nu kom ik ook overal!! en meestal ook nog sneller. Nu met de derde opkomst ben ik op zoek naar een fietskarretje of een bakfiets en anders ga ik lopen met het naar school brengen enzo!!! Met 9 maanden kan de derde ook alweer op de fiets!!!
 
Terug
Bovenaan