Rijstebloem en beter slapen?

Hallo!

Senne is vandaag 16 weken. Eigenlijk was ik van plan met 4 maanden, dus volgende week, te starten met bijvoeding. Nou zei me vandaag iemand dat ik nu best al zou kunnen beginnen. Senne slaapt nog altijd niet door en wordt volgens mij wakker van de honger. Vandaar twee vragen: heeft iemand van jullie al met 16 weken of zelfs eerder al rijstebloem gegeven en hoe reageerden jullie kindjes daarop? En zijn ze beter/langer gaan slapen nadat je rijstebloem in de laatste fles bent gaan doen?

Een nachtje slapen zou namelijk wel heerlijk zijn...

Groetjes,
Dionne

Hee Dionne,
Ik ben met 4 maanden (17 weken) begonnen met rijstebloem in de laatste fles. Evi sliep al goed dus ik kan je niet zeggen of ze er beter door slapen. Volgens cb wel.  Evi vind het wel lekker, de laatste fles gaat er van alle flessen er het beste in hihi.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Een nachte door slapen is toch wel fijn.
Ik hoop dat het helpt!

succes
groetjes Sonja

eh precies wanneer weet ik ook niet meer, ik geloof ook 4 maanden, maar vanaf de eerste keer sliep nynke meteen door!!!! ik gaf haar altijd om 23.00 uur nog een fles en moest haar daar altijd voor wakker maken, maar de laatste weken voor de bijvoeding werd ze steeds vanzelf weer wakker, ik was dus bang dat ze met de rijstebloem ook niet door ging slapen. Maar ze deed het dus meteen de eerste keer al! ik zou het proberen!

succes! daphne

hoi

wij zijn met 3.5 maanden begonnen met pap,
jens geven we nu om 19.30 de laatste fles met rijstebloem,
en hij slaapt tot 7.30 door
voor dat we rijstebloem gaven kwam hij altijd snachts en smorgens heel vroeg weer,
en ook gaven we toen om 23 uur nog, maar toen was hij zo moe
heel gek maar als we hem om 23 uur wakker maken kwam hij rond 4 uur
en als we hem laten liggen op zn pap van 19.30 gaat hij wel door

ik zou lekker een pak rijstebloem halen,
en het geven

groetjes riana

Hoi Lyanne,

Onze zoon Daan heeft tot 10 weken nog elke nacht een voeding gevraagd. Toen ben ik begonnen om hem op verzoek eten te geven (overdag deed ik dit al wel, maar 'savonds/'snachts nog niet). Verder geef ik hem nu overdag gewone Nutrilon en 'savonds Nutrilon Forte. Sindsdien is hij begonnen met doorslapen. Met 10 weken sliep hij van ca. 20.00/20.30 uur tot 's ochtends 04.00/05.00 uur en nu (14 weken) slaapt hij van ca. 20.00/20.30 uur tot 's ochtends 06.30/07.30 uur!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens jullie veel succes!

Groetjes Barbara

goeie vraag hoor, ik heb vanmiddag alvast Nutrix gehaald, want Naomi slaapt ook nog niet door..

ze krijgt tond 23.00 een fles en is dat om 4 uur weer wakker en daarna tussen 7 en 8 weer... dus ik wil wel al snel beginnen met de rijstebloem...Naomi is nu bijna 14 weken dus ik moet nog even geduld hebben....

groetjes Yvonne

Ik wilde met vier maanden gaan beginnen met rijstebloem maar nu slaapt hij sinds een week door!! (hij is volgend weekend 4 maanden).

Ik vraag mij dus eigenlijk af of rijstebloem alleen bedoeld is voor het door laten slapen of dat het verder nog een toegevoegde waarde heeft?

En met wat voor speen geven jullie het? Ik weet nog bij mijn eerste dat ik het ook nauwelijks gegeven heb omdat hij het bijna niet door de spenen heen kreeg.

Groetjes
Chris

Mag ik me even bij Chris aansluiten? Ik lees dit berichtje en vraag me inderdaad opeens af of ik misschien ook maar met rijstebloem moet beginnen. Was nog helemaal niet bij me opgekomen! Was zelfs al weer een beetje vergeten dat het bestond...
Christian is 4 maanden en slaapt al door vanaf 3 weken... Dus daar hoef ik niet voor te doen. Hij slaapt nu van 20:00 tot 21:30 als ik hem wakker maak voor de laatste fles. Die drinkt hij met gesloten oogjes leeg en valt dan vaak weer in slaap. Dan ligt hij in bed rond 22:00 uur en slaapt dan tot 6:00-7:00 uur. Ben dus nog nooit op zoek geweest naar iets waar hij beter van slaapt!
Maar als het gewoon beter is (extra voedingswaarde? Betere introductie van vast voedsel? of...?) om een papfles te geven, wil ik natuurlijk best beginnen.
Ik hoop dat iemand het weet!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Terug
Bovenaan